Jealous?

180 9 2
                                    

Daniel memerhati Armel yang terlelap setelah solat Subuh tadi. Rambut pendek yang menutupi wajah gadis itu diselak ke belakang. Wajah lena Armel ditatap lama.

Terbit senyuman nakal di bibir Daniel. Dia rapatkan mulutnya pada telinga Armel.

"Armel, bangun." Bisik Daniel perlahan. Tangan kirinya masih membelai rambut pendek Armel. Tidur Armel tak terusik pun dengan bisikan Daniel.

"Armel...bangunlah sebelum aku bangunkan kau." Bisik Daniel lagi. Kali ni Armel merengek.

"Erm...tak payahlah kacau. Ngantuklah...pergi main sana, Ayed." Armel bersuara dalam dia belum membuka matanya. Daniel menjongketkan keningnya. Ayed? Haha, Armel ingat dia ni Raid.

"Armel, bangun sebelum aku kiss kau." Bisik Daniel diselit ugutan. Armel diam.

"Armel, it's already 9 a.m. Wake up and take your breakfast." Kata Daniel.

"Sleepy, pergi main sanalah. Jangan kacau." Armel masih belum buka mata. Daniel mengeluh perlahan. Susah lahai nak bangunkan minah ni. Guna cara ni.

Armel perlahan-lahan membuka matanya bila terasa kedua pipinya disapa dengan benda yang lembut secara berselang-seli. Terbuntang matanya melihat wajah Daniel yang leka duk cium pipi dia.

"Hey! Apa ni cium-cium pipi orang?!" Armel terjerit kecil. Terhenti perbuatan Daniel. Pantas Armel menjarakkan dirinya dari Daniel dan bersandar pada kepala katil. Wajahnya cemberut dalam dia menjeling ke arah Daniel dengan pipinya yang mula memerah malu.

Daniel senyum nakal. "Haa, tulah susah sangat nak bangun. Kan dah dapat morning kisses." Armel mencebik.

"Suka hati dia je nak kiss orang." Omel Armel dengan wajah masam dan malunya. Dia berpeluk tubuh. Daniel tergelak kecil. Pangkal hidung Armel yang mancung tu dikucup sekilas.

"Eii, apa ni?" Rengek Armel bila sekali lagi Daniel menciumnya tanpa permit. Daniel senyum manis. Rambut Armel yang sedikit serabai dibetulkan.

"Jom breakfast. Umi, walid dengan Ayra dah tunggu tu. Before that, cuci muka dulu. Air liur basi meleleh kat mulut tu." Daniel dah bangun dari katil dan berjalan keluar bilik tinggalkan Armel.

Armel menyentuh sekitar mulutnya. Penipu punya Daniel! Mana ada air liur basi!

_____*_____

Armel mengetuk-ngetuk jarinya pada dagunya. Matanya tunak memandang nota Kimia yang ditulis. Settle! Yahoo! Homework Chemistry done!

"Armel. Wat pe tu?" Simple ayat Daniel bertanya. Armel yang sedang mengemaskan buku-bukunya mengerling sekilas ke arah Daniel.

"Salin nota Kimia. Kenapa?" Daniel bergerak mendekati Armel. Badannya disandar pada dinding sebelah meja study nya itu.

"Actually Armel, today-"

"Papa!" Khayra dengan girang berlari ke arah Daniel menyebabkan ayat Daniel tergantung. Daniel pandang wajah teruja Khayra. Badan kecil gadis itu didukung.

"Why happy sangat ni hmm?" Tanya Daniel. Hidungnya dilaga-lagakan dengan hidung kecil Khayra sehingga gadis itu tertawa kecil. Armel hanya memerhati. Comel je dia tengok Daniel layan Khayra.

"Papa, ingat tak today hari apa?" Tanya Khayra ceria.

"Today is Saturday, dear." Selamba Daniel membalas.

"No no no, selain Saturday." Daniel buat-buat berfikir.

"Tak ingatlah. Hari apa?" Daniel bersoal. Wajah Khayra berubah keruh.

"Ala, takkan papa tak ingat hari ni hari apa." Khayra tercebik.

"Sorry, papa lupalah. Hari ni hari apa?" Khayra tercebik-cebik dengan mimik muka nak nangis.

HEARTMATEWhere stories live. Discover now