Unrevealed secret III

139 10 0
                                    

...•...•...•...3 years ago•...•...•...•...•

Pang!

Ammara menahan perit di pipinya. Fuh, berbisa jugak eh tangan minah ni?

"Stay away from my boyfriend!" Bentak Puteri sambil jari telunjuknya lurus depan Ammara.

"Sekarang ni, kau ada nampak aku dengan boyfriend kau ke? Hey, for your information, aku tak terhegeh-hegeh punlah dekat boyfriend kau tu! Berlambak lagi lelaki hensem selain dari boyfriend kesayangan kau tu aku boleh cari!" Balas Ammara balik.

Puteri mencerlung tajam ke arah Ammara. Rahang Ammara dicengkam kuat. "Kalau aku nampak kau dekat dengan Harris, mampus kau aku kerjakan!" Ugut Puteri sebelum berlalu pergi.

Adira, Nuha dan Erika sempat beri senyuman sinis pada Ammara sebelum mengekori langkah Puteri.

Ammara berdecit perlahan. Ingat aku ketagih kasih sayang boyfriend kau ke?! Huh, memang taklah!

Ammara melangkah masuk ke dalam kelas semula. Niat nak pergi koperasi sekolah nak beli makanan, tapi tak jadi! Mood dia dah lari!

Ammara duduk di atas kerusinya kasar. Lengan blazer disinsing ke siku. Panas!

"Eh, Armel. Asal ni?" Tanya Izz. Ammara jeling dia sekilas. No mood nak buka mulut.

Sarah memandang Ammara dan matanya detect ada kesan merah pada pipi kiri Ammara. "Eh, Mel. Asal pipi kau ni merah?" Tanya Sarah hairan.

"Entah ada minah gila mana pergi tampar aku tadi. Baru keluar wad bahagia mungkin. Tetiba tampar orang. Huh!" Tangan dilipat ke dada.

Sarah dan Izz berpandangan. "Siapa berani tampar kau ni? Biasa kau yang tampar budak sebab kurang ajar, ni budak pulak yang tampar kau? Berani betul budak tu." Tutur Izz. Masih hairan.

"Ah, bising ah! Aku malaslah nak fikir pasal ni!" Ammara bangkit dari kerusi dan berjalan keluar.

"Eh Mel! Mana?!" Jerit Sarah. Izz jeling dia. Suara macam tarzan.

"Somewhere. Before kelas BM aku masuk." Balas Ammara tanpa menoleh ke arah Sarah.

Ammara berjalan menuju ke taman sekolah. Dia duduk di kerusi batu taman tu. Tangan dilipat ke dada. Dia still tak puas hati dengan Puteri. Muka je cantik tapi perangai huh! Macam hantu! Macam manalah Harris boleh sangkut dengan minah hantu macam tu?

Mata Ammara tetiba tertoleh ke arah sebuah kelas kosong. Dalam kelas tu ada beberapa buah kerusi dan meja yang rosak. Dan dia terpandang seorang gadis dan lelaki yang mungkin senior sekolah tu.

Mata dia membulat. Itu kan Puteri. Apa yang dia buat dengan lelaki itu dalam kelas kosong tu?

Seorang Ammara Raissa penuh dengan curiosity. Disebabkan itu, Ammara berjalan perlahan-lahan menuju ke tingkap kelas itu.

Dia mengintai dari celahan tingkap tu. Memang betul, it's Puteri.

Okay, tak patut Ammara datang mengintai. Perbuatan diorang amat menjijikkan! Dengan keadaan kelas kosong dan agak terselindung dari laluan guru dan pelajar lain, mereka bermaksiat. Dengan keadaan Puteri yang duduk atas riba lelaki itu dan tangan lelaki itu meliar ke badan Puteri.

Ammara alihkan matanya dari terus menerus melihat adegan tak senonoh mereka. Sanggup Puteri buat macam ni belakang Harris?

Pantas Ammara berlari dari situ menuju ke kelasnya semula.

Terkejut Arisa bila tiba-tiba 'Armel' datang duduk di sebelahnya secara mengejut. Dipandang 'Armel' yang tercungap-cungap mencari nafas.

"Eh, kau apahal Mel macam baru lepas marathon ni? Apa, baru lepas buat latihan lari 500 meter ke apa?" Duga Arisa.

HEARTMATEजहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें