Unrevealed Secret V

202 13 4
                                    

Sinaran matahari yang masuk melalui celahan tingkap mengganggu lena Ammara. Perlahan-lahan matanya dibuka.

Ruangan yang teramat asing baginya dipandang. Pelik. Macam mana dia boleh ada di sini?

Minda Ammara ligat mengingat peristiwa semalam. Serta-merta badannya terkaku. Selimut yang menyelubungi badannya diselak.

Badan dia tidak tersarung dengan seurat benang pun. Terasa sakit di seluruh badan dan terdapat banyak kesan merah. Walaupun dia belum lihat kesan merah tu sebelum ni tapi dia tahu apa benda tu.

Air mata Ammara dah tumpah. Dia memeluk lutut sambil bersandar pada kepala katil.

Semalam, walaupun dia disuntik dengan sesuatu yang dia sendiri tak pasti, tapi dia yakin yang benda tulah penyebab semua ni.

Walaupun dia bawah sedar, tapi dia ingat lagi dengan siapa dia bersama semalam.

Harris.

Lelaki tu yang dah bersama dengan dia semalam. Lelaki tu ke yang perangkap dia? Dan sekarang ni dia ditinggalkan seperti sampah?

"Aku benci kau Harris!!" Jerit Ammara lantang diselangi dengan esakan dia. Dia benci Harris! Dia benci jantan tak guna tu!

Ammara menekup wajahnya pada lutut. Tak guna dia menyesal lagi sebab dia tahu, diri dia dah tak suci macam Armel atau gadis lain yang sebaya dia.

__________Unrevealed Secret_______

"Macam mana ni mummy daddy? Ara belum balik." Armel dah menangis di sisi Dato' Fahrin. Daddy nya memeluk gadis itu erat sambil mencium ubun-ubun Armel untuk tenangkan gadis itu.

Rayhan dan Rafa diam. Mereka sendiri buntu nak cari adik mereka di mana lagi. Semua tempat dia dah cari.

Tiba-tiba phone Armel di atas meja berdering tanda ada panggilan masuk. Armel leraikan pelukan daddynya dan memandang nama pemanggil.

Matanya membulat. Semua hairan dengan reaksi Armel. "Kenapa Mel? siapa?" Tanya Datin Jesica.

"A-Ara." Balas Armel perlahan. Semua terdiam. Pantas Armel menjawab panggilan Ammara.

"Hello, Ara. Kau kat mana?" Tanya Armel pantas.

"Tsk...tsk...Armel. Ak-aku takut."

"Apa jadi kat kau?! Kau kat mana?! Bagitahulah!"

"Relax Mel." Rayhan mengusap bahu Armel. Dia tahu Armel risaukan kembarnya.

"Ak-aku hantar location dekat kau. Nan-nanti aku cerita dekat kau."

Tut!

Panggilan ditamatkan oleh Ammara. Armel menatap skrin telefonnya yang dah gelap.

"Kenapa Armel? Ara kat mana? Tak ada benda buruk berlaku pada Ara kan?" Tanya Datin Jesica. Armel toleh pandang wajah mummynya. Mata mummy nya yang sembab itu ditatap. Dari semalam mummy nya risaukan Ammara dan tak henti menangis. Puas daddy memujuk mummy nya tapi langsung tak dapat redakan kegusaran mummy nya terhadap Ammara.

"Mummy, daddy. Mel...jemput Ara dengan along dan angah ya? Mum-mummy and daddy tunggu dekat rumah. Bo-Boleh kan?" Kata Armel. Dari segi pertuturan Ammara tadi, dia tahu yang ada benda buruk sudah menimpa gadis itu.

"Mummy nak jemput Ara. Mummy risaukan dia. Biar mummy pergi sekali." Bantah Datin Jesica.

"Tenang mummy, biarlah kami bertiga jemput Ara. Mummy kena relax. Nanti mummy sakit kalau mummy terus macam ni. Ya?" Pujuk Rafa sambil mengusap lembut bahu mummy nya.

"Betul tu sayang. Sayang tak boleh macam ni, nanti awak sakit. Biarlah mereka bertiga jemput Ara. Abang teman sayang di sini. Kita tunggu Ara balik sama-sama. Abang yakin yang Ara akan okey." Pujuk Dato' Fahrin pula. Air mata isterinya diseka. Datin Jesica hanya diam.

HEARTMATEWhere stories live. Discover now