Part 8

6 2 0
                                    

5 bulan berlalu.. tanpa sedar segala persiapan majlisnya sudah siap. Hanya beberapa hari yang tinggal. Hati alisa berdebar-debar. Dia mula membayangkan majlis perkahwinannya nanti. Sepertimana safiya tahun lalu. Baju putih, kasut putih, pelamin putih.. semuanya putih! 'Suci betul' . alisa mencapai kad kahwinnya dia atas meja. Terang lagi bersuluh tertulis 'satukan hati Amar Adrien bin Rizwan dan Kharlish Alisa binti Abdul Malik' di atas kad tersebut. Rupa kad itu seperti kad kahwin safiya.

Tiba-tiba pintunya diketuk dari luar. "lis.. pakai baju tak? aku nak masuk ni" . alisa sudah tahu suara siapa itu. " ye.. masuklah" balasnya. Pintu terkuak. Safiya nampak alisa sedang duduk di birai katil.

"buat ape tu?" "tengok kad kahwin ni.. pelik aje"

"hah? Apa yang pelik?" safiya membelek kad ditangan alisa, dilihatnya sempurna saja kad itu, seperti yang ditempahnya. Apa yang pelik?

"pelik la.. dulu, kad tu tertulis Kharlish Safiya dan Muhammad Khairul Hafiz.. sekarang nama Kharlish Alisa dan Amar Adrien pulak.. pelik kan?" safiya tertawa kecil dengan telatah adiknya.. "haih.. tak ade yang peliknyaa.. dah jom turun makan.." paha adiknya ditepuk perlahan. "haha.. saja kenakan kau tadi" alisa bangun berdiri melangkaui safiya. Kedua beradik itu beriringan turun ke bawah.

*

'ahhh penatnya...'

Akhirnya adrien dan alisa sah bergelar suami isteri. Malam itu, seusai majlis akad nikah, persandingan, bergambar dan jamun makan siang tadi alisa sudah menyepikan diri di dalam bilik. Hanya adrien yang ditinggalkan di ruang tamu bersama saudara-mara yang lain. Rancak dia berbual dengan ahli keluarga barunya. Semuanya peramah dan mesra. Khairul juga begitu, sibuk menceritakan tentang keluarga 'Encik Abdul Malik' kepadanya..

Akhirnya, jarum jam menjengah ke pukul 11.30 malam. Adrien menapak masuk kedalam biliknya yang asalnya milik alisa. dilihatnya isterinya sedang lena dibuai mimpi bersama baju pengantin yang masih tersarung.teringat pula tentang permintaan alisa yang pertama. 'aku taknak tukar cara panggilan kita.. and kau pun tak payah tukar jugak tak ada apa yang special tentang panggilan nama ni.. okey?'

Adrien menggeleng perlahan bersama tawa yang halus. Dia tahu alisa perlukan masa untuk menerima dirinya.

'penat sangat ke? Seronok kau tido eh?' adrien tidak menghiraukan gadis itu. Kakinya terus melangkah ketandas sebelum terus lena di atas katil. Tidurnya nyenyak bagai tiada apa yang berlaku.

Not TrustedWhere stories live. Discover now