Chapter 2

1.1K 148 21
                                    

Someone P.O.V.

' Uhhh... I think she is different and not like everyone else thought '

 I think she is different and not like everyone else thought '

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Maya mengakses kadnya di pintu bilik pengetua sebelum dia masuk ke dalamnya. Dia masuk dan memeberi tunduk hormat kepada pengetua selaku pengurus sekolahnya. Dia berbangga mempunyai pengetua sebaik Mr James.

Mr James yang sedang menyemak data pelajarnya terus mengangkat muka apabila terdengar pintu biliknya dibuka seseorang. Apabila melihat tuan muda sekolah itu yang masuk secara drastik dia bangun dan mengucapkan " Selamat pagi tuan muda. Silakan duduk. "

Maya duduk di salah sebuah kerusi yang telah disediakan di bilik tersebut. Maya memulakan percakapan " Disebabkan semua warga sekolah ni tak tahu yang saya merupakan tuan muda sekolah ni kecuali pengetua dan adik - adik saya, jadi saya membuat keputusan untuk merahsiakan dahulu perkara ini. "

Mr James terkejut dengan permintaan Maya kerana biasanya tuan muda seperti Maya akan menghebohkan identiti dirinya. Melihat pemakaian Maya sewaktu mula - mula masuk ke dalam biliknya juga membuatkan dirinya tertanya - tanya mengapa Maya berpakaian seperti itu.

Mr James menyatakan semua persoalan yang terlintas di hati " Apa sebenarnya tujuan tuan muda meminta saya merahsiakan identiti sebenar tuan muda? Dan kenapa tuan muda berpakain seperti ini? Boleh tolong jelaskan? "

Maya yang sudah agak persoalan itu akan keluar dari mulut pengetua menjawab " Saya ingin mencari kebenaran disebalik kematian arwah papa saya. That's why saya pakai macam ni. Saya juga tidak mahu orang berkawan dengan saya disebabkan harta saya. Saya harap pengetua dapat simpan rahsia saya. "

Mr James berpuas hati apabila persoalan yang bertandang di hati akhirnya terjawab. Dia mengangguk tanda patuh akan arahan itu dan menjawab " Baiklah tuan muda kalau itu yang tuan muda mahu saya akur. Saya akan simpan rahsia tuan muda dengan rapi sehingga tiba waktu tuan muda sendiri yang ingin menyatakan kebenaran. "

Maya mengangguk tanda berpuas hati mendengar jawapan yang keluar dari mulut Mr James. Kemudian dia bertanya berkenaan kelasnya " Kelas dan loker saya di mana? Saya mahukan loker seperti pelajar lain supaya mereka tidak mengesyaki apa - apa berkenaan saya. "

Mr James yang seakan terlupa berkenaan pembelajaran Maya terus memberitahu keberadaan kelas dan loker Maya " Kelas tuan muda di bangunan Casey, kelas Desmond 1. Loker pula di bangunan Holly, loker no 34. "

Maya mengucapakan terima kasih dan meminta izin daripada pengetua untuk melawati keseluruhan kawasan sekolah. " Kalau saya nak lawat sekolah ni dulu sebelum masuk kelas boleh? " Pinta Maya.

" Baiklah tuan muda boleh melawati dahulu kawasan sekolah sebelum masuk ke kelas seperti biasa. Tuan muda nak ada lawat sekolah dengan pengiring atau sendirian? " Soal Mr James

Maya membuat keputusan untuk melawati sekolah itu sendirian. " Saya nak lawat sekolah ni seorang diri. Kalau ada apa - apa nanti saya  call Arthur. "

Nerdy Spy Girl [ HIATUS ]Where stories live. Discover now