Chapter 5

1K 132 24
                                    

  Mansion Maya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mansion Maya

Maya dan anak buahnya yang sudah tiba di mansion terus bergerak ke meeting room yang terdapat di dalam mansion tersebut. Mereka duduk di kerusi yang terdapat di dalam meeting room untuk membuat strategi sebelum menjalankan misi.

Semasa dalam perbincangan, tiba - tiba Hui (seorang yang mempunyai kelebihan instinct tepat) bersuara " Syarikat Edwin Kyle mungkin mempunyai musuh yang mereka sendiri tidak tahu. Jadi kita perlu siasat lebih dalam hal ini. " Semua yang dengar mengangguk setuju dan mengiyakan kata - kata Hui.

Selepas Hui bersuara, handfone Maya yang digunakan khas semasa dia berada di dunia spy berdering menandakan terdapat panggilan masuk. Maya melihat nama Mr Zayn yang terpapar di screen telefonnya. Sebelum dia mengangkat panggilan tersebut, hatinya terdetik ' ada apa bos call aku tiba - tiba ni?? '.

Maya mengangkat panggilan tersebut dan bersuara " Hello bos. "

Mr Zayn menjawab di corong telefon " Hello Xandra. Saya nak bagitahu yang Brilliant akan bergabung dengan Dark untuk menyelesaikan misi kali ini. Saya akan send nombor ketua Dark kepada kamu untuk memudahkan kamu berinteraksi dengannya. Saya harap kamu dan kumpulan kamu dapat memeberi kerjasama. "

Maya mengangguk dan menjawab " Baik bos. Saya akan beritahu hal ini terlebih dahulu dekat kumpulan saya. Terima kasih atas info yang diberikan. "

Mr Zayn yang tahu Maya merupakan seorang yang patuh terus bersuara " Bagus Xandra. Kamu jangan lupa call ketua kumpulan Dark. "

" Baiklah bos. Saya letak panggilan dulu. " Seusai berkata, Maya meletakkan telefonnya.

Maya memandang kumpulannya dengan serius. Lalu dia memulakan percakapannya " tadi bos call aku dan dia cakap kumpulan kita akan bergabung dengan kumpulan Dark. So aku nak bagitahu ketua dia dulu berkenaan ni. "

Anak buah Maya mengangguk dan menunggu Maya menelefon ketua bagi kumpulan Dark. Maya menelefon Wick dengan menggunakan suara arnab yang telah di setting kan di telefonnya.

" Hello. Ni Xandra dari kumpulan Brilliant. " Kata Maya dengan menguunakan suara arnab.

" Hello. Ouuhh aku pulak Wick. So ada apa kau call aku ni? " Jawab Wick dengan menggunakan suara garaunya di corong telefon.

" Aku nak bagitahu dekat kau yang kumpulan aku akan bergabung dengan kumpulan kau. Tapi aku tak tahulah yang kau dah sedia maklum or tak. So apa yang aku nak tekankan kat sini adalah aku nak tanya sama ada kau nak buat strategi masing - masing dulu kemudian gabungkan atau kau nak bincang same - same terus? " Soal Maya dengan tegas.

" Aku rasa lebih baik kita buat strategi masing - masing dulu lepastu baru kita gabungkan. And yang dalang di sebalik kejadian tu biar kumpulan aku yang uruskan. Yang lain tu padai - pandai kau lah uruskan. " kata Wick

Maya terus bersetuju dengan Wick. Dia mengakhiri percakapannya " baiklah disebabkan dah ada persetujuan antara kita, so aku bagi masa 2 hari untuk kumpulan kau cari dalang tu. Tapi kalau kumpulan kau dah dapat maklumat lagi cepat just tell me. Sebab aku nak selesaikan kes ni awal - awal. Ok lah aku letak dulu. "

Nerdy Spy Girl [ HIATUS ]Where stories live. Discover now