Chapter 8

839 115 42
                                    

Maya mengakses kadnya di pintu masuk sekolah. Dia terus meletakkan basikal yang di bawa ke tempat letak basikal. Setelah selesai meletakkan basikalnya, dia bergegas ke tandas kerana perutnya terasa sakit.

Semasa berada di dalam tandas, dia terdengar perbualan antara Damia dengan Dania. Dia terus mendekatkan telinganya di pintu tandas.

" Asal budak nerd tu tak datang eh? " Tanya Damia

" I think she wants to run away from us. " Kata Dania sambil menggosok - gosok dagunya seperti berfikir

" Ouhh.. dia nak larikan diri eh... It's okey if she is present we have to do something evil. " Kata Damia

" This is good idea. So what your plans? " Soal Dania

" Just wait and see. " Kata Damia sambil tersenyum sinis. Dania yang faham kata - kata kakaknya turut tersenyum sinis. ( Kalau korang tengok mesti dah serupa orang gila diorang ni. )

Maya yang berada di dalam tandas menyumpah - seranah dalam hati. ' Ouhh korang nak kenakan aku yaa.. Sorry lah you no longer who I am. Aku akan pastikan korang tak akan dapat kenakan aku, sebaliknya korang yang akan terkena. hahahaha ' Maya sudah memikirkan cara untuk mengenakan mereka berdua.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Apabila Maya melangkah masuk ke dalam kelas, dia telah di serang oleh twins.

" Kau pergi mana ha haritu?! " Soal Damia

Tidak sempat Maya mahu menjawab Alfred telah berkata terlebih dahulu " Korang ni kenapa ha nak memekak dalam kelas?! Kau ingat ni sekolah bapak kau ke apa? " Tengking Alfred. Lalu Alfred berkata kepada Maya " You don't have a chair to sit on? "

Maya tergamam lalu terus menuju ke tempat duduknya.

Twins berkata dalam hati ' Today is your day. Kau tunggu ajelah apa yang akan jadi dekat kau. ' Mereka menghadiahkan jelingan tajam kepada Maya. Tetapi Maya hanya mengendahkan sahaja jelingan itu.

Maya yang duduk di sebelah Alfred berasa tidak selesa kerana Alfred merenungnya seperti mengetahui sesuatu. Alfred berkata dalam hati ' Macam pernah nampak lah muka dia ni. Tapi dekat mana eh? ' Alfred memerhati muka Maya dengan teliti. Maya memalingkan mukanya menghadap tingkap.

Sesi pembelajaran bermula seperti biasa. Ada yang fokus semasa belajar dan ada juga yang tidak. ( Maklumlah orang kaya an... Tak pandai bayarlah cikgu datang rumah. ) Setelah loceng kedengaran menandakan sesi pembelajaran telah tamat, mereka mengemas peralatan belajar dan keluar dari kelas tanpa menunggu arahan dari guru. ( Tak ada adab betul an.. )


 )

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Nerdy Spy Girl [ HIATUS ]Where stories live. Discover now