CHAPTER 5

381 35 18
                                    

Sambungan dari part sebelumnya.

DI KELAS 5 IKHLAS..

Kelihatan 7 sahabat baru sahaja pulang dari kantin sekolah mereka dan melangkah kaki ingin menuju ke kelas. Tetapi,masalah pula muncul dalam diri Ice. Ketika di dedan pintu kelas,Ice menghentikan langkah justeru membuatkan
sahabatnya yang lain tertanya-tanya.

"Ice! Masuklah kelas cepat! Takkan kau nak tercegat kat situ sampai kaki lenguh baru nak masuk?!"  Halilintar yang menyedari tingkah laku Ice terus memanggil namanya dari tercegat di luar kelas.

Macam mana dengan Ice pulak? Jawapannya mudah sekali. Masih sahaja terkaku seperti patung di luar pintu kelas. Satu soalan bermain di mindanya. BAGAIMANA DIA HENDAK MASUK KE KELAS DENGAN KEADAAN SEBEGINI?!

"AKU TAKNAK MASUK!" Pendek sahaja jawapan yang diberi olehnya tetapi kedengaran tegas,walaupun suaranya yang  garau berubah lembut.

"Apa pasal pulak?! Masok cepat! Kau nak cikgu marah kau ke cik Ice oi...Mau kena sebat nanti!" Blaze yang dari tadi senyap membisu bersuara melihatnya.

"Mati hidup semula pun aku takkan masuk!" Ice tetap membantah untuk masuk kelas. Walaupun waktu rehat berbaki 5 minit,tetapi semua pelajar diberi peraturan untuk beraa di kelas 5 minit lebih awal.

"Kalau kau taknak masuk....aku janji akan beri nama kau sebab langgar peraturan sekolah." Gempa menghampirinya sambil mengambil pen dan memo pad kepunyaannya. Maklumlah,pengawas kan?

Ice terdiam seketika. Jika ikutkan hatinya,mahu sahaja dia jerit 'B***h Engkau* sebagai 'hadiah* kepada manusia di hadapannya ini. Tapi kena pasrah lah. Kalau tak,mau kena pergi bilik disiplin atas kesalahan memarahi pengawas.

Kerana terpaksa dan tak nak kena kuasa libasan rotan, Ice pasrah juga dan melangkah maduk ke dalam kelas.

Dan para pelajar memandang Ice dengan pandangan pelik. Ice yang menyedarinya terus mempercepatkan langkahnya ke tempat duduk.

Di tempatnya,dikerumuni pula oleh 3 orang murid perempuan.Dan seraya itu Ice menanyakan soalan kepada mereka.

"Apa kau nak? Jangan kacau aku nak tidorlah. Pi main tempat lain." Dengan malasnya Ice menghalau betina itu 😂 dari mengganggunya.

"Kau ni pondan ke?" Dengan selambanya diikuti dengan senyuman sinis mereka tujukan solan itu kepadanya. Ice yang menangkap soalan tersebut membeliakkan matanya.

"Apa kau kata ni? Pondan? Kau ingat aku ni sajat ke?" Ice pula kembali menyoal dengan malasnya kepada 3 orang itu.

"Kalau kau bukan pondan,kenapa kau jadi perempuan? Atau kau buat penukaran jantina kan?! Tengok semua! Dia pondan!!" Mereka dengan rasa tidak takutnya mengejek diri Ice yang telah berubah itu.

Pelajar lain yang  yang mendengarnya hanya buat2 tak tahu dengan pelajar itu. Kerana mereka tahu,tidak mungkin Ice boleh berubah menjadi perempuan hanya 1 hari? Lagi satu,sekolah dan pusat kecantikan dan pembedahan tidak membenarkan murid2 yang madih bersekolah melakukan pengubahan jantina.

"Kacau daun betullah." Itulah apa yang dijawab dan dibisikkan oleh pelajar lain. Manakala 3 orang itu hanya mengetap bibir menandakan tak puas hati.Manakala Ice sudah jangka perkara ini akan berlaku terus mengalirkan air mata.

Lalu 6 sahabat mangsa buli (Ice) tersebut menghampiri mereka dan mula bertanya kerana tidak tahan melihat keadaan Ice itu.

"Korang jaga sikit mulut tu ye?! Korang ada bukti ke yang menandakan si Ice tu buat penukaran jantina?!"-Solar

"Dahlah hati hitam! Pembuli pulak tu!Nak sakitkan hati sesama jantina pulak?!"-Gempa

"Mulut tak ada lesen betul! Harap muka je lawa tapi hati macam syaitan!-Halilintar

I Love You, Ice {✔}Where stories live. Discover now