CHAPTER 12

350 37 13
                                    

Sambungan dari part sebelumnya

"K-KORANG RUPANYA??!!!"

Teriaknya secara tidak sengaja. Kerana apa yang dilihatnya di hadapan ini ialah...rakan2 nya yang lain. Ada Gempa, Hali, Taufan, Thorn, Solar dan yang paling pentingg.....BLAZE.

Kaku seperti patung batu buat seketika. Kemudian tersedar dan ingin cepat2 ambil order.

"A-Apa2 jelah. Abaikan yang tadi. Cepatlah. Nak order apa ye abang2 sekalian??" Soal Ice dengan keadaan menggelabah. Mukanya juga turut menjadi merah padam. Tangannya juga menggigil saat memberi menu makanan kepda mereka.

Kawan2 Ice terutamanya Blaze tersentak saat Ice memanggil mereka dengan panggilan 'abang.' Entah kenapa macam...

Skip lepas buat order...
Saya jarang ke kafe jadi saya tak tau kat cafe ada apa. 😅

Setelah itu Ice ke kaunter bagi memberikan pesanan yang diambil. Kemudian ada sebuah suara memanggilnya. Kelihatan ada dalam 3 orang pemuda yang usianya 21 tahun memanggilnya.

"Dik, nak buat pesanan!" Uajr salah seorang dari pemuda itu ambil mengangkat tangan. Ice segera ke sana untuk amik pesanan.

"Ya abang? Nak order apa ye?" Ujarnya beserta senyuman manis. Blaze yang memerhatinya dari jauh pun hampir2 saja pengsan melihatnya. Fuuh! Bergetar rusuk kanan kiri weyh! XD

Ok. 2 orang dah buat order. Sorang lagi...hanya memanang Ice yang seperti puteri di hadapannya ini. Ice yang perasan itu berkata.

"Abang? Nak order apa2 tak ni?"

"Saya taknak order apa2. Tapi..."

Hening seketika. Kemudian dia bersuara

"Tapi saya nak hati awak boleh tak, cik adik manis?? Hmm??"

Seakan menggodanya, dia mengenyitkan sebelahn matanya dengan kenyitan mata nakal. Ice pula sudah merah tahap maksima mukanya. Blaze yang memerhatinya dari jauh tersedak dan tersembur air mineral yang dibawanya. Orang didepannya iaitu Gempa dan Solar mandi air mineral walaupun dah mandi tadi. 😂

Blaze menggenggam tangannya tanda geram+marah -tak puas hati × iri hati . Mencampak botol tersebut kearah tong sampah tapi malangnya terkena pelanggan yang tengah syok download drama Patahnya keduanya Sayapku diyoutube. Last2 tak dapat nak download sebab tertekan butang apa entah. 😂😂😅

"Grr...pakcik tua tak sedar diri tu! Ada hati nak pikat crush aku??!!! Aku siat kau jadi daging kisar baru tau!!" Ujarnya didalam hati dengan perasaan cemburu.

Kawan2 Blaze yang lain perasan akan kelakuannya yang terlihat berbeza. Mereka tersenyum mengusik kearahnya lalu berkata nakal

"Uuu....Blaze...kau suka Ice ke???" Ujar mereka dengan nada mengusik. Blaze yang terdengar usikan itu mula mukanya merah.

Ice yang dari tadi diam mula berkata.

"Em...maafkan aya ye abang gatal. Tapi hati saya ni terlalu mahal nak dijual. Daripada saya bagi abang hati saya, baik saya derma hati saya kat orang yang memerlukan." Ujar Ice beserta senyuman sinis. Lalu pergi meninggalkan pemuda2 itu. Rakan2nya tertawa kepadanya.

Blaze yang memerhati be like:
Yes! That's my girl friend! 😎😆

Setelah 'memerli' atau lebih tepatnya melayan karenah plus ambil order terus saja ke kaunter. Rakan2 Blaze memerhati kelakuannya smirk kearahnya.

"Uuu....Blaze...kalau kau suka Ice...cakap jelah~ Tak pyah nak berahsia ngan kitoranglah." Taufan mengucap nakal kepada Blaze. Muka Blaze kembali merah. Kemudian Solar menyambung.

I Love You, Ice {✔}Where stories live. Discover now