CHAPTER 10

372 37 11
                                    

Gambar diatas hanya dipinjam

Tamatnya sesi persekolahan. Para pelajar kini mengemas barang dan pulang ke rumah.

Di kaki lima sebuah kedai, seorang lelaki pelik seperti menunggu seseorang di sekolah tersebut. Matanya melihat kearah jam tangan miliknya. Hampir pukul 1:30 petang.

"Maknanya, dalam beberapa saat lagi, aku akan mulakan misi menculik." Ketusnya didalam hati. Melihat kelibat mangsa yang bakal diculiknya nanti. Orang perempuan yang sesuai......

Ice keluar dari perkarangan sekolah. Hari ini perlu pulang sendirian kerana Yaya dan Ying ada latihan bola baling.

"Hah? Budak tu macam menarik... Baik aku susul dia. Kalau aku dapat tangkap, bos mesti happy gila. Nyehehe.."

Dia mengekori Ice dari belakang. Dari lorong pejalan kaki, hinggalah Ice tiba di satu lorong sunyi. Memang kerap sekali dia lalu jalan tu sebab jalan pintas. Teruna tersebut mengekori setiap gerak gerinya tanpa dia sedar.

Tiba je di lorong tersebut,lelaki tersebut menepuk bahu Ice membuatnya toleh ke belakang.

"Hai cik adik. Nak balik ke?" Soalnya.

"Hmm? Oh hai. Memang nak balik pun. Takkan gi kelab malam. Malam pun belum tiba lagi." Ice membalas.

"Er...nak abang hantarkan? Abang tengok adik ni macam letih. Meh sini." Ucap lelaki tersebut. Tangannya menarik beg Ice.

"Hantar? Macam boleh. Tapi ayah cakap jangan ikut orang yang tak menal. Macam mana ni..." Fikirnya dalam hati sambil memegang  kepalanya. Si penculik itu hanya menunggu jawapan.

Akibat terlalu taksub untuk menculik, lelaki tersebut hilang kesabaran lalu mendorongnya ke dinding berdekatan dan mengeluarkan sapu tangan dari poket. Hal itu mengakibatkan Ice tersentak dan cuba melepaskan diri.

Namun, kerana tidak tahu self-defense, mulutnya ditekup dengan sapu tangan yang mepunyai ubat tidur yang disapu tersebut. Dan akhirnya rebah ke tanah. Belum sempat mengangkat....

"WOI!!! APA KAU BUAT KAT KAWAN AKU??!!!!!"

Sebuah suara garau menerpa kearahnya. Toleh2 ke belakang..
Kelihatan Blaze memandang dengan riak wajah bengis. Menandakan rasa amarah.😠💢

"Kau sibuk apahal?! Jangan kacau!" Lelaki itu ingin memukulnya. Tetapi Blaze lebih pantas bertindak. Ditahannya tangan lelaki itu dan dijatuhkan

  Lalu kakinya yang terbaring dipijak kuat. Menyebabkan dia mengaduh sakit yang perih. Dia memandang Blaze dengan pandangan seperti tidak mahu mengalah. Dia menggenggam penumbuk. Tetapi Blaze mengacukan (?) gunting miliknya kearahnya dan berkata

"Baik kau pergi. Sebelum aku tikam kau hidup2 dengan gunting ni!!!" Irisnya mengecil menambahkan lagi sisi ngeri Blaze. Ditambah lagi dengan riak wajah psikopatnya!!! Sungguh menakutkan Blaze pada ketka itu.

Lelaki itu menggigil dan terus memecut ke tempat lain. Sehingga orang yang lalu lalang pelik melihatnya. Blaze hembus nafas lega. Satu masalah lagi. Macam mana nak angkat Ice?

Jawapan Blaze. Blaze mengangkat tubuh kecil Ice dengan gaya pengantin menuju ke rumahnya. Semua orang yang lalu melihat kearahnya. Ada yang terlopong, ada yang fanboy fangirl dan ada juga amik gambar dan rakam.

Blaze tidak menghiraukannya. Malah semakin mempercepatkan langkah ke rumah Ice. Nasiblah sebelah lorong je. Tak jauh mane pun...kalau tak, mau tercabut kaki berjalan!

On the way, dia terjumpa kawan sekolah lamanya. Asyrif (kawan saya. Pinjam nama dulu ye XD) menyapanya dan melihat seorang perempuan didukung.

I Love You, Ice {✔}Where stories live. Discover now