CHAPTER 7

328 32 24
                                    


Sambungan dari chapter sebelumnya

DI RUMAH ICE

Pukul 9 malam

Seusai dinner,si empunya mata biru cair masih sibuk mengelaskan pakaiannya yang baru sahaja 'disepahkan' atau lebih tepat dikeluarkan dari almarinya. Baju yang diambil turut dilipat,diasingkan lalu disimpan.

"Ceramah apa pulok yang diorang nak kasi kat aku? Nak kata ceramah disiplin, aku manada buat apa2 pun." Dia hanya menyimpan soalan di dalam benaknya. Kembali mengasing dan melipat pakaiannya yang setinggi bukit itu. Eh? Sejak bila beruang pemalas ni pandai lipat baju ye? Ehek! XD

Oleh kerana badannya sudah menjadi lebih kecil,maka Ice disuruh ibunya utk mengelaskan baju lama dan baju baharu. Ada juga baju lama yang diambil,tetapi cuma sedikit. Maklumlah,dah jadi perempuan kan? UwU

Setelah menyelesaikan aktiviti lipat, asing dan susun, Ice terus naik ke katil dan melelapkan matanya. Dah tu nak buat apa malam2 buta ni? Tengok youtube??:v

SORRY MALAS SANGAT
ESOKNYA..

Di sekolah

Semasa waktu pelajaran Fizik, semua murid menumpukan perhatian kepada guru yang mengajar. Er..kecuali ada seorang budak hyperactive ni.

Note: Oh,lupa nak ckp. Macam mana cikgu tu boleh tahu Ice ni dah jadi perempuan? Ice dah jelaskan dh sebelum pelajaran. Maaflah kalau dah keliru.

Blaze semenjak tadi lagi menatap seseorang. Tetapi bukan guru yang ditatapnya. Yang ditatapnya ialah Ice yang duduk di hadapannya.Sampai tak perasan yang cikgu tu dah padam nota kat papan tulis. Buku notanya juga 'bersih nan suci' tanpa sebarang coretan nota.

Blaze POV

"Kenapa rasa macam ada aura pelik dalam diri aku ek?"

Tiba2

SLASSH!!!

Mejanya yang tidak bersalah spontan dilibas oleh rotan buluh panjang lagikan tebal oleh seorang cikgu. Ditambah lagi dengan pakej deathglare yang seram mengalahkan hantu kak limah!

Meja be like: Apa dosa hamba...QwQ

"Maafkan saya ye anak muridku Blaze Fire,tetapi sila beri perhatian sepenuhnya semasa pelajaran berlangsung. BUKAN BERMIMPI DI SIANG HARI!" Guru tersebut berhujah beserta aura kegelapan yang muncul di belakangnya.

Blaze sudah berpeluh. Bukan kerana pelub letih,malah peluh yang ketakutan! Nasib tak kena tangannya. Jika tidak, nahas! Dan akhirnya Blaze didenda untuk kali ke-101 untuk berdiri atas meja atas kesalahan tidak menyalin nota yang diberi. Kasihan....

SKIP
WAKTU REHAT XD

Terlihat 7 sahabat menikmati hidangan di kantin sekolah. Dalam banyak-banyak manusia, kiub ais ni hanya mengunyah karipap kentang ( my favourite)sahaja.

"Ice,kau selesa tak bila dah jadi perempuan ni?" Gempa menanyakan soalan tersebut setelah lama membisu.

Si empunya mata biru terdiam sejenak. Mendengus kesal dan menjawab "Tipulah kalau aku kata selesa. Mestilah aku kurang selesa lagi."

I Love You, Ice {✔}Where stories live. Discover now