CHAPTER 13

321 36 8
                                    

Enjoy~

"Kalau aku bagi tau korang jangan bocorkan rahsia ni. Terutama Ice. Boleh?" Blaze menyoal dengan penuh harapan kepada kawan-kawannya.

Mereka hanya mengangguk. Tidak sabar menunggu jawapan Blaze. Blaze mennarik nafas terlebih dahulu beberapa kali. Selepas beberapa saat, pengakuan dibuat.

"Sebenarnya......




































































"Ya. Aku suka dia."

Me: Baru sekarang kau nak mengaku?! Bila nak confess??!

Blaze: Suka suki akulah author! * tembak me dengan bazooka*

Me: *Disahkan koma 5 bulan.
😂😅

Jawapan Blaze membuatkan pelbagai reaksi muncul antara mereka berlima. Ada yang tersedak, ada yang tersembur air, ada yang terjatuhkan cawan, (nasib baik cawan plastik) dan paling parah ada juga yang terbaling botol sampai terkena penjual donut dan akhirnya penjual tu baling donut kat pelanggan. 😂😅

"Serius??!" Soal mereka serentak. Nasib baik suasana di cafe agak bising menetralkan jeritan mereka. Kalau tak, alamat rumahnya diperhati semua pelanggan kat situ!

"Eh taklah aku gurau. Dah jelas kan aku serius, seriuslah! 💢"

Mereka hanya terkekeh perlahan. Bukan sebab Blaze yang marah, tapi terlihat Blaze menutup sedikit mukanya yang merah padam dengan tangan. Tangan dialah. Takkan tangan hantu kot? 😅

 Takkan tangan hantu kot? 😅

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tapi, aku tak pahamlah. Kenapa kau suka dia?" Soal Gempa ingin tahu.

"Kenapa...aku suka dia?"

Semua mengangguk. Tak sabar nak tunggu jawapan Blaze.

"Aku suka dia sebab.......

Kata2 Blaze terhenti. Mahu simpan atau teruskan ya?

"Sebab....sejak dia jadi perempuan, dia dah berjaya tawan hati aku..."

Itulah jawapan yang diberi Blaze. Reaksi kawan2 nya? Mereka tersenyum kearahnya. Blaze hanya tersengih dengan muka yang masih....merah tomato? OwO

...........

Skip.

Jam tangan Ice menunjukkan sudah pukul 4 petang. Ini bermaksud dah 4 jam Ice tolong makciknya. Kawan2 pembawang dia? Semua dah balik setengah jam lalu.

Ice mengemas barangnya dan berlalu keluar dari Cafe itu. Menuju ke lif dan ingin pulang secepatnya. Cepat2 dia ke lif sebelum pintunya tertutup.

Tiba sahaja di aras bawah atau lebih tepatnya Ground Floor, Ice keluar dari pusat membeli-belah itu. Ingin cepat pulang ke rumah pasal kerja sekolah tak siap lagi.  Kalau tak, nahaslah kena sebat ngan rotan buluh Cikgu PapaZola! =_=

  Skip Hari Rabu.....

Waktu pembelajaran di sekolah mula seperti biasa. Tetapi....tidak bagi murid2 di kelas 5 Ikhlas sekarang ni. Hari ni guru BM mereka cuti bersalin selama berapa hari entahlah. Lol :^

Dan...macam biasa kalau takde cikgu kat kelas maka tunggang langganglah kelas tu. Dah kalah sstadium bola sepak antarabangsa! Bising plus bingit!

"Adui.....macam mana nak buat soalan ni?"

Blaze sekarang menghadapi kesulitan dalam menuelesaikan masalah Matematik dalam keja sekolahnya. Parah lagi, soalan bentyk dan ruang wei! Payah!

Blaze meramas rambut lebatnya sehingga habis serabai. Dah macam lelaki selekeh dah macam. Yang lain kenapa tak bantu? Senang. Diorang pergi bersihkan bilik kelab masing2. Blaze tak ikutlah pasal dia punya tempat kelab kat padang. 😑😅

"Macam mana ni....macam mana ni..?"

Ligat dia fikir jalan keluar. Selang beberapa aat lampu mentol muncul atas kepalanya.

"Aku tanya Ice jelah."

Blaze bangun pergi kearah meja Ice yang berada tepat di depan. Menepuk pundakbya dan menyoal.

"Ice...nak minta tolong sikit boleh??" Blaze menyoal sembari membuat muka penuh berharap.

"Apa?"

"Tolong ajar aku soalan ni boleh tak?? Please????"

"Oh...boleh je." Jawab Ice.

Blaze seakan tak percaya.

"Betul ni?"

"Ya boleh. Boleh blah tak?" Ice menyoal Blaze dengan savage nya. Hal itu membuatkan Blaze tertusuk jantungnya.😂

"Ahhh tolonglah Ice!"

Ice menggelengkan kepala. Nampak sangat dia degil plus lokek ilmu sekarang ni. Blaze menggeram. Tiba2 muncul idea nakal dalam kepala hotaknya.

"Betul kau taknak tolong? Kalau kau taknak,aku akan buat kau macam dulu. Nak?" Ugut Blaze disertai dengan smirk. Ice yang terdengar ugutan itu terus menarik senula ucapannya tadi.

"Ish yelah yelah!"

"Hehe...makasih Icy-chan.." Ujar Blaze dengan kenyitan mata nakal. Ice yang melihatnya mengalihkan oandangannya dari Blaze.

"Kenapa....aku rasa dup dap semacam?" Soal Ice dalam hati.

Dan setelah itu Ice pun mengajarlah Blaze dengan penuh 'kelembutan'. Padahal siap baling pensel lagi kalau salah kira. Hahaha 😅

To Be Continued

Assalam semua! Maaf lama dah tak update. Maklumlah, saya sibuk ngan kerja sekolah ni. Harap fahamlah ya.

Harap korang enjoy ngan chapter yang pendek, hambar dan tak best ni. Jumpa lagi di chap. seterusnya!

I Love You, Ice {✔}Where stories live. Discover now