🖤 : 7

1.1K 73 9
                                    

-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-

Keesokannya,

Author's POV

Yeonggideo Resident
20:00 KST

Minho menolak pintu rumahnya sebaik sahaja sampai ke rumah. Wajahnya seperti biasa tidak menunjukkan sebarang reaksi namun kelihatan seperti sedang marah. B*tch resting face, you can say so.

Dia meletakkan kunci rumah dan kereta ke atas meja dan menuju ke tangga.

"Oppa."

Minho menghentikan langkahnya di anak tangga pertama dan menoleh. Dia lihat Hwa Min yang baru saja muncul dari dapur dengan memakai apron. Wajahnya tidak berias sebarang make up dan dia juga mengenakan tshirt biasa, bukan sembarangan pakaian dress atau blaus singkat seperti selalu.

"Oppa dah makan?" soal Hwa Min dan menghampiri Minho. Tubuh Minho dipleuk kemudiannya. Lelaki itu diam sahaja, pelik dengan perubahan isterinya itu. Dia tidak menolak pelukan Hwa Min ataupun membalas.

"Belum." balas Minho sepatah. "Jom makan, saya dah masak." ujar Hwa Min sewaktu melonggarkan pelukan menbuatkan dahi Minho berkerut.

"Kau masak?"

Hwa Min mengangguk bersama senyuman nipis. Tanpa menanyakan soalan selanjutnya, Minho membiarkan Hwa Min menarik lengannya ke dapur.

Sebaik sahaja dia duduk di salah sebuah kerusi disitu, Hwa Min menghidangkan makanan untuknya. Minho masing tercengang namun tidak menunjukkan sangat reaksinya.

"Oppa pergi mana 2 hari ni? Rindu tau.." Adu Hwa Min sebelum melabuhkam punggungnya di kerusi berhampiran suaminya yang baru mula menjamu selera.

Minho rasa janggal seketika.

"Duduk rumah kawan." balas Minho, tiba-tiba dia teringatkan Sujin di hotelnya. Gadis itu ada memberitahu padanya bahawa dia akan menjalankan internship di hospital besar Seoul. Rasa tak percaya pulak Sujin bakal menjadi doktor.

"Oppa.." panggilnya meleret.

"Hm?"

"Mian."

Minho menoleh seketika, anak matanya memandang Hwa Min yang menundukkan wajahnya sebelum meneruskan suapannya.

"Aku maafkan kalau kau betul-betul berubah."

Hwa Min mengangguk. "Oppa..awak takkan ceraikan saya kan?" soal Hwa Min.

"Not sure, why? Taknak pegang status janda as model?" Perli Minho bersama senyuman nipis atau lebih kepada sinis.

[ C ] His Mistress | l.m.hWhere stories live. Discover now