Episodes 13 - Gelang Manik

512 38 72
                                    

Di kwsn Hutan Cyberaya.........

Beberapa org penjahat berada di bilik sdg menunggu seseorang. Kesemua mereka lakukan aktiviti masing2. Cindy mengisi masanya dgn mengilap kukunya sementara Alex dn Zack mengmbil peluang ini dgn berbual. Tk lama slps itu, pintu bilik tersebut dibuka dn kelihatan sosok tubuh badan manusia bertopeng masuk ke dlm. Melihatkan kehadiran bos mereka itu, mereka pun bangun sbg tnda hormat.

Alex : Hello bos. Lama kami tunggu

Dien : Aku ada kerja kt rumah. Tu yg lmbt sikit dtg

Zack : Its ok bos. Kami fhm. Lagipun, bos kan buat 2 kerja. Lain lah mcm kitorang ni, buat satu kerja je. Ye dok.

Cindy : Pemalas mcm kau ni ada ke buat kerja ? Yg aku tahu, kau ni asyik main game adalah.

Zack : Dh kau dtg waktu salah. Mmg lah kau x nmpk

Cindy : Ciss 🙄🙄

Wanita cina itu sekadar membuat muka menyampahnya shj.

Alex : Dien......hri ni ada misi apa plk ?

Dien : Tkde misi cuma aku nk bagi briefing sikit utk misi akn dtg.

Alex hnya me'ohh shj jwpn bosnya itu. Dien memandang ke salah satu kerusi iaitu tmpt selalu satu lagi konconya duduk.

Dien : Cindy.....mana " Dia " ?

Cindy : Dia tu.......

Pintu bilik itu dibuka dn kelihatan seseorang masuk ke dlm lalu berjln ke arah Dien. Melihatkan kehadirannya itu, Dien mula berkata.........

Dien : Lmbt plk kau dtg hri ni. Selalu cepat je.

??? : Saya kan mcm kamu jgk. Buat 2 kerja dlm satu masa 😈😈

Dien : Mcm mana dgn misi kau ? Semuanya ok ?

??? : Semuanya berjln seperti apa yg kita rancangkan sblum ni. Saya rasa misi kamu pun mcm saya jgk bkn ?

Dien : Itu sdh semestinya 😈😈

Alex : Bos.....ada apa2 plan ke lps ni ? Yelahh dh lama sgt kita buat kerja mengintip ni. Dh naik bosan dh aku.

Zack : Ha ah, bagilah misi yg best sikit. Rompak bank ke.

Dien : Jgn risau. Dlm bebrapa minggu akn dtg ni, segala keseronokan yg kamu semua nk tu akn ada

Zack : Huh !! Ye ke bos 😀😀

Cindy : Ada misi besar ke nnti ?

Dien : Tk besar mana pun. Cuma separa besar shj tpi cukuplah utk buat hidup Dr. Ghazali tu berubah. Sama jgk dgn anak general MATA yg x guna tu 😈😈

Alex : Lain mcm. Misi bunuh Dr. Ghazali ke ?

??? : Mcm ya tpi bkn

Alex, Zack dn Cindy memandang ke arah org itu.

Cindy : Apa maksud kau ?

??? : Kita mungkin akn gunakan Dr. Ghazali sbg sasaran kita cuma nk matikan dia tu terlalu awl sgt.

Alex : So....kau nk ckp yg kita cuma cucuk dia sikit je.

Dien : Cucuk sikit tpi impak dia cukup besar buat dia dgn Alicia. Mungkin misi kita mmg nk bunuh Dr. Ghazali tpi sblum dia mampos.....aku nk dia rasa apa yg aku rasa sblum ni.

Manusia bertopeng itu bangun dri tmpt duduknya dn berjln ke arah skrin komputer gergasi tersebut. Tangannya menekan satu butang pd papan kekunci itu lalu kluarlah gmbr Dr. Ghazali dn Alicia. Dia tersenyum jahat saat melihat kedua2 gmbr itu.

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now