Episode 37 - Kayra & Amelia

547 34 59
                                    

Cyberaya International School..........

Alicia dn Amelia jln bersama2 menuju ke laluan rahsia di sekolah tersebut. Keadaan dlm sekolah itu sgt sunyi memandangkan sekarang adalah waktu hujung minggu

Alicia : Cantik tk sekolah baru Lia ?

Amelia : Cantik.....bestnya.....tpi bkn Lia masuk sekolah rendah masa umur 7 tahun ke ? Sekarang baru 6 tahun

Alicia : Sekolah ni ada tadika jgk. Cuma tadika tu kt block lain. Nnti masa balik, kita lalu. Cantik tau 😊😊

Amelia : Iyaa ? Tk sabarnya 😃😃

Mereka berdua sambung berjln sehinggalah mereka tiba di perpustakaan. Mereka membuka pintu lalu melangkah masuk ke dlm. Alicia membuka telefon bimbitnya utk melihat lokasi laluan rahsia itu.

Alicia : Langkah 5 rak buku lps tu masuk ke laluan kelima. Amik buku " Karya Magic " di rak paling atas

Alicia memerhatikan rak2 buku yg berada di hdpnnya. Dia mula mengira rak buku dri 1 sehingga 5

Alicia : 1.....2.....3......4.......5, yg tu kot. Jom Lia

Kedua2 mereka mula masuk ke dlm laluan di antara rak 5 dan rak 6. Alicia mendongak ke rak paling ats dn ternmpk buku berwarna kelabu berjudul " Karya Magic ". Alicia mengmbil buku itu lalu membukanya. Trdpt satu ruang berbentuk tangan utk dia scan. Dia letakkan tapak tangannya di situ dn secara automatik buku itu scan tapak tangannya.

" Ejen Alicia, neuro "

Alicia : Lia, scan tangan Lia kt buku ni 😊

Amelia mengangguk lalu dia letakkan tapak tangannya pd buku tersebut. Buku itu scan tapak tangannya.

" Ejen Amelia, neuro "

Tk lama slps itu, rak yg bersandar pd dinding itu terbuka dn kelihatan satu lif utk membawa mereka ke MATA muncul di situ. Mereka berdua masuk dn mula turun ke bwh. Semasa mereka turun, satu cahaya mula scan badan mereka lalu menukar pakaian mereka kpd suit ejen MATA. Slps beberapa minit, mereka tiba ke tingkat bawah. Mereka berjln ke pintu yg terletak tdk jauh dri situ. Mereka berdua masuk ke dlm dn terlihat seorang lelaki berada di situ sdg duduk di sofa

Alicia : Ehh Ali

Ali : Hi, smpi jgk awk 😊😊

Alicia : Awk tunggu saya ke ? Knp x beritahu awl2 ? Klu tk saya siap awl 🙁🙁

Ali : Ishh xde apa2lah. Lagipun, saya mmg kena pergi sini sbb nk pantau laluan ni ok ke tk ? Since awk dh smpi, maknanya ok lah kan 😊😊

Alicia : Okay je cuma x rasa terdedah sgt ke laluan tu

Ali : Tkdelah, ejen2 MATA dh survey kwsn tu. Jarang pelajar lalu kt rak 5. Sbb buku kt situ x byk kan

Alicia membalasnya dgn senyuman. Amelia perhatikan shj Ali dgn rasa tnda tnya.

Amelia : Mama, siapa abang ni ?

Alicia : Ohh lupa plk. Ni lah Ejen Ali, kwn baik mama 😊😊

Amelia : Ejen Ali ? Haaa maknanya ni lah boyfriend lama mama dulu 😃😃

Alicia : Ehh mana ada.....jgn nk merepek lah. Errr sorry Ali. Lia ni mmg mcm ni. Mesra sgt smpi trlps ckp

Ali : Tkpelah, bdk2. Oklah peramah....mesra dgn org. Dri diam x ckp apa2

Alicia : Perli saya ke ?

Ali : Dh knp plk saya nk perli awk ? 😅😅

Alicia : Saya bknnya peramah dgn ejen lain pun. Menyombong ada lah

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now