Bab 21

705 72 2
                                    

"I'm deadly serious, Mrs. Kim. I really used it to rendam kan dengan air berjam jam saya tunggu, Puan. Supaya ia tidak layu dan rosak," Syaz masih lagi ingin menyakinkan Mrs. Kim.

"Malah, pasu pasu tu pun saya dah cucikan sebersih mungkin untuk menghilangkan virus dan bakteria yang boleh menyebabkan bunga jadi rosak," Jawab Syaz lagi.

Mrs. Kim pun menganggukkan lagi kepalanya. Puas hati agak nya.

"Good.. I trust you! Now, I just wanna see if that flowers dapat bertahan lama atau tidak," Kata Mrs. Kim dengan tegas.

Syaz pula hanya menganggukkan kepalanya.

Aku rasakan kawan aku sorang ni, mesti dah banyak bersumpah sumpah dalam hati. Ha, kau sabar jelah wahai sahabatku. Aku kenal sangat si Syaz ni.

"Omma!"

Tiba tiba suara garau menjerit ke arah kami. Damia mengangkat muka apabila mendengar suara itu. Mampus aku! Aduh! Tapi nasib baiklah dia tak nampak aku. Damia memusingkan badan menghadap kotak kotak yang berisi bunga di atas meja. Syaz juga berbuat begitu. Hanya tubuh kami sahaja yang menghadap Mrs. Kim dan lelaki itu.

Omma? Mrs. Kim yang cerewet tahap indonesia ni mak dia? Biar betik kau! Mati aku. Rasa rasa nya si Syaz ni mesti tahu yang si the King of Playboy ni anak Mrs. Kim yang sangat cerewet ni. Dup dap dup dap! Mampus mampus. Rasa nak terjun dari bangunan KLCC pun ada.

"Tae! Bila sampai? Mana hyung?"

Damia hanya memasang telinga mendengar perbualan di antara mak dan anak. Pfft, penyibuk betul aku! Tapi sukahati akulah!

"Just now.." jawab lelaki itu dengan lembut.

"Dah breakfast?"Tanya Mrs. Kim lagi.

"Belum, ma. Tae lapar sangat sekarang. Tadi Tae sempat minum orange juice je sebelum berangkat tadi," Ucap lelaki itu dengan suara yang rendah. Manja nak mampus betul dengan ommanya.

"Hailah, Tae ni! Belum makan lagi rupanya. Omma ingat Tae dah makan. Kejap. Omma panggil kan Jaerin untuk siapkan makanan untuk Tae." Terus sahaja Mrs. Kim berkata begitu.

"Thanks, ma,"

Damia berpura pura sibuk memilih beberapa kuntum bunga. Cepat betul mood Mrs. Kim yang cerewet tu berubah. Tak percaya betul. Damia melihat Mrs. Kim beredar dari situ. Kelihatan juga lelaki itu menuju ke arah taman yang tersergam indah di halaman rumah. Nasib. Fuh! Ya Allah, terima kasih kerana selamat kan hambu mu ini.

Syaz yang baru sahaja membuka plastik yang berisi bunga lily calflower kini mencapai kotak yang berisi bunga mawar dengan pelbagai warna yang cantik. Bersama kotak tersebut dia dia melangkah ke hujung meja yang berwarna coklat itu.

Mr. Playboy | TaehyungWhere stories live. Discover now