Bab 58

760 70 16
                                    

SUDAH seminggu perkara itu terjadi. Kedua dua nya berlagak macam tiada apa apa yang berlaku. Boleh dikira beberapa kali dalam seminggu mereka bersua muka. Kalau bukan tugas Damia untuk mengejut kan Taehyung bangun pagi dan membuat sarapan setiap pagi, memang tak kan pun mereka bersua. Sebab apabila pulang dari kerja, kedua dua nya perut dah diisi. Dah kenyang lah kata kan. Kedua dua nya lebih terperap di dalam bilik masing masing. Kadang kadang pula Taehyung balik apabila jam menunjuk kan pukul sepuluh malam. Tertanya tanya juga Damia ke mana Taehyung pergi. Hmm.. Mungkin keluar dengan perempuan lain? Entah lah. Damia tak nak masuk campur urusan lelaki itu.

Bila hujung minggu tiba, kedua dua nya melesap entah ke mana meninggal kan rumah besar mereka macam tinggal kan rumah yang berhantu pula. Sunyi. Hidup kedua dua nya bagai kan orang yang belum berkahwin. Sangat membosan kan tetapi itu lah yang berlaku. Sedikit banyak rancangan Taehyung untuk menjauh kan diri dari Damia tercapai jua.

Bulu tangkis dipukul sekuat hati. Gaya ala ala Datuk Lee Chong Wei terakhir yang membawa mata penamat apabila Sehun gagal menyambut nya. Permainan tamat apabila Taehyung menang 21-19 di set penentuan.

"Weyh, rehat kejap.." Jimin bagi isyarat.

Taehyung akur. Dia melangkah ke tepi gelanggang diikuti oleh Jimin. Memang dah boleh dikata kan setiap hari sabtu dia akan bermain badminton dengan Jimin kalau tidak ada urusan apa - apa. Tuala kecil yang berada di atas beg galas nya dicapai. Botol air mineral yang dibaling oleh Jimin disambut cantik dengan sebelah tangan.

"Thanks," ucap Taehyung. Air mineral itu diteguk rakus. Mengganti kan semula air yang dah disejat melalui peluh tadi.

"Weyh, kau tak kesian kan Damia ke dia tinggal sorang sorang kat rumah?" Soal Jimin tiba tiba. Terus Taehyung ketawa.

"Dia duduk rumah mak mentua aku la, bro," jawab Taehyung.

Memang kebiasaan nya Damia ditinggal kan bersendirian di rumah mereka kalau tiap tiap hari Sabtu. Damia bukan nya selalu ada di rumah. Asyik minta izin keluar dengan kawan kawan dia aje, terutama nya Lidya dan Syazrina. Pasti Damia teramat lah bosan tinggal di rumah besar itu sendirian. Macam lah tenang sangat dia dan Damia tinggal bersama.

"Lupa pula kau ada bagitahu aku yang kau hantar dia duk kat rumah mak bapak dia semasa kau tak ada nanti," Jimin baru teringat kata kata teman nya beberapa hari yang lalu. Taehyung akan berangkat ke Korea esok hari kerana ada beberapa urusan yang harus dia selesai kan dan isteri nya diberi izin untuk tinggal bersama keluarga.

"Yalah.. Rumah tu kan besar. Tak kan lah aku nak tinggal kan dia sorang sorang kat rumah tu. Memang pun ada CCTV dan security ketat kat situ tapi aku tak yakin sangat dia akan selamat. Seminggu tu weyh! Lagi pun ini first time aku tinggal kan dia." Hujah Taehyung kepada Jimin.

Dan sebab itu lah dia lebih galak kan Damia untuk tinggal di rumah orang tua nya sepanjang ketiadaan nya nanti. Memang rumah mereka itu lengkap dengan CCTV pada setiap penjuru. Pengawal yang jaga rumah itu pun ada dua orang. Tapi, dia bimbang kerana Damia perempuan. Mungkin ini kali pertama dia tinggal kan Damia, itu lah sebab dia terlebih risau kut.

"Wah.. Berita gempak ni. Taehyung tries to protect Damia," Jimin mengusik.

"Aku dah kahwin dengan dia. How if something happen to her? How will I say to her parents?" Taehyung menafi kan.

"Wow.. Sayang jugak kau dekat Damia ya?" sakat Jimin lagi.

"Blah lah kau," Taehyung malas hendak melayan kerenah Jimin. Air mineral itu sekali lagi diteguk rakus.

"Dah dekat empat bulan kau orang kahwin. Tak kan tak terjadi apa apa kut?" Jimin sengih.

Taehyung tersedak. Merah muka nya menahan kata kata Jimin itu tadi. Nasib baik air tak masuk ke dalam paru paru. Kalau tak, dah kau Jimin! Siap kau. Budak ni memang nak kena. Tanya soalan tak kira masa. Ada ke masa aku tengah minum dia tanya soalan macam tu!

Mr. Playboy | TaehyungWhere stories live. Discover now