PROLOGUE

1.4K 57 10
                                    

Hi, Saya harap siapa yang baru membaca cerita ini, saya harap semuanya dapat membacanya sehingga ke chapter terakhir. Secara mudahnya, cerita ini merupakan cerita pertama yang saya tulis dalam bahasa Melayu. Saya harap pembaca menyukainya dan memberi komen yang memberansangkan.


Cerita ini saya buat sebelum saya tahu yang si Kim Seok Jin tu memang anak orang kaya ..hahaha.... so ianya hanyalah kebetulan yang tak disangka. anyway, have fun dalam terjerumus dalam cerita ini.


Thanks from your humble writer.


AILYNN

P/S: selepas ni prologue, so biasanya prologue tak akan memberi apa-apa clue dalam perjalanan cerita ini... just saya harap reader be curious then you will continue to read until it finish. :)


Prologue

"Hampir 60 tahun kan. Tak sangka kita boleh berjumpa lagi. Rasanya baru semalam kita duk sama-sama jadi tentera masa perang dunia kedua dulu,"

"Ha ah, dah nak dekat 60 tahun,"

"Rasanya sebab kita dihantar di cawangan yang berbeza. Aku ingat lagi malam terakhir kita sebelum kita berpisah tu, kau ingat lagi tak?"


"Hahahaha.... Mestilah masih ingat, Aku cakap nak kawin dengan adik engkau sebab cam tu je aku dengan kau boleh jadi keluarga."

"Tu lah, tapi kau pun tau aku mana ada adik perempuan. Kalau ada mesti aku suruh dia kawin dengan kau. Kita nak sangat jadi adik beradik."

"Ha ah, kita nak sangat jadi satu keluarga."

"Hmm... tapi tu cerita lama. Sebenarnya aku tak sangka dapat jumpa kau lagi. Rasa macam mimpi pun ada kan? Lebih-lebih lagi usia cam kita ni, memang tak sangka sangat."

"Itulah, aku pun tak sangka. Dah lama sangat dah, kita ni pun dah tua. Kau sekarang cam mana?"

"Ok, sekarang ni duduk rumah jelah, duduk dengan anak-anak,"

"Oh, engkau ada berapa orang anak? Aku rasa mesti dia orang tu dah berjaya sangat-sangat. Ye lah, engkau pun ahli perniagaan yang berjaya,"

"Aku cuma ada 2 orang anak, semuanya dah berkeluarga. 4 orang cucu dan seorang cicit,"

"Dah bercicit, untungnya engkau. Aku ni pun ada 2 orang anak dan 3 cucu. Tapi cucu-cucu aku tu tak tahu bila nak kahwinnya. Yang 2 cucu lelaki aku tu asyik sangat dengan kerja tapi tak boleh lah nak kata apa, anak lelaki mestilah pentingkan kerja dulu. Cucu aku yang perempuan tu pun sama. Si Yoona tu terlalu sibuk sangat dengan muzik dan drama dia. Kalau zaman kita dulu, anak perempuan umur dia tu dah kahwin dah. Aku rasa kau kenal dia. Dia selalu keluar TV."

"Aku ni, tengok je TV tu. Bukannya aku kenal siapa pun dalam tu."

"Hahahaha... Sama lah kita. Aku kenal pun sebab dia tu cucu aku."

"Hah... aku ada sorang je cucu lelaki. Apa kata kalau kita satukan dia orang berdua. Aku ni memang nak sangat kita berdua ni jadi keluarga. Aku rasa sebab tulah kita ni berjumpa semula, walaupun dah lama sangat. Mungkin tuhan memang dah janjikan yang kita ni jadi keluarga juga akhirnya."

"Mungkin jugalah, aku pun rasa macam tu."



AWAK SUKA SAYA KE?Where stories live. Discover now