CHAPTER 10

751 36 0
                                    


Jin melangkah masuk ke rumahnya yang sunyi dan terus menuju ke bilik. Sudah empat hari dia kembali ke Seoul dan sudah empat hari dia balik ke rumah yang sunyi. Pada hari pertama dia cuba untuk tidur di rumah BTS tapi dia tidak dapat melelapkan matanya sehingga dia terpaksa memandu pulang ke rumah di tengah malam.

Dia membaringkan badannya di atas katil memandang ke siling. Dia kemudian mengalihkan pandangan pada buku-buku yang tersusun bertingkat di tepi katil. Buku yang dibelinya untuk Yoona. Teringatkan isterinya membuatkan hatinya seperti diramas sehingga menyebabkan dirinya susah untuk bernafas.

"Arghhh.... Rindunya.... YOONAAAA.... I MISS YOU LIKE CRAZY" jerit Jin di dalam rumah yang kosong. Kemudian Jin memejamkan matanya dan berfikir apa yang perlu dia buat untuk menghilangkan sakit rindunya pada si isteri.

Baru Jin teringat yang BTS akan diberi cuti 4 hari bermula sabtu ini, bagi merehatkan badan setelah sebulan mengadakan road show di US. Jin bangkit dari katil dan mengeluarkan handphonenya dari dalam kocek seluar.

"Hello,"

"Hello,"

"Jungkook, kau kat mana?"

"Kat rumahlah, kita orang baru je sampai, baru je nak baring-baring atas katil. Kenapa?"

"Panggil semua orang, aku nak cakap,"

"Laa... cakap jelah tak payahlah nak panggil semua orang,"

"Woit... maknae.. pergi panggil semua orang aku nak cakap!" jerit Jin dalam phone.

Jungkook ketawa, dia tahu, kalau dah keluar panggilan maknae untuknya tak leh lah nak buat apa, kena buatlah apa yang abang Jin suruh buat.

"ABANG-ABANG SEMUA ABANG JIN ADA HAL NAK CAKAP.... PENTING SANGAT... CEPAT SEMUA BERKUMPUL DI RUANG TAMU," jerit Jungkook dengan masih meletakkan telefon pada mulutnya. Dia tahu mesti pekak telinga Jin dibuatnya. Tapi dia hanya mengekek kecil takut di tengking oleh Jin.

"YAH! Jauhkanlah telefon tu kalau nak menjerit," kat Jin di hujung talian.

"Sorry...sorry abang Jin, tak sengaja," kata Jungkook yang menahan diri dari tergelak.

"Apasal kau menjerit ni?" kata Suga.

"Abang Jin nak cakap," balas Jungkook.

"Mana?" tanya Rapmon memandang sekeliling dalam rumah mencari Jin. Ahli yang lain juga mula datang ke ruang tamu.

"Kat sini," Jungkook menunjukkan telefon ditangannya. Dia kemudian menekan butang 'loud speaker' supaya semua orang boleh mendengar.

"Abang Jin, semua orang dah ada kat sini,"

"Sorrylah, tapi aku nak tanya korang, lusa kita cuti kan?" tanya Jin. Jimin, J-Hope, V dan Jungkook menganggukkan kepala.

"Dia bukan nampak kalau korang anggukkan kepala," kata Suga mengelengkan kepalanya.

"Ha ah, Sabtu sampai Selasa... kenapa?" tanya Rapmon kembali.

"Korang ada apa-apa rancangan tak?"

"Aku nak tidur je," jawab Suga.

"Duduk rumah jelah, nak buat apa lagi?"

"Korang nak pergi bercuti tak?"

"Bercuti? Bercuti ke mana?" tanya J-Hope.

"Aku belanja."

"Yelah tapi nak tahu jugak pergi bercuti ke mana?" Rapmon memandang yang lain dengan senyuman. Semua ahli BTS tahu Jin kaya walaupun Jin tidak pernah menunjukkan yang dia kaya.

AWAK SUKA SAYA KE?Where stories live. Discover now