Parasit

1.4K 202 18
                                    

"HMMPH?!!"

Mulutku ditekup kuat. Seberkas ranting-ranting yang kukutip bertaburan di tanah. Aku cuba mencabut tangan yang biadap mencengkam rahangku dan mendakap aku dari belakang. Tetapi, tangan itu terlalu kuat!

"Raizhan, Raizhan! Tolong!!"

"Hmmph, hmmph! Hmmph!!" Jeritanku terhalang tangan yang menekup. Aku meronta-ronta ganas. Cuba membebaskan diri.

Tetapi, aku semakin diheret masuk ke dalam ke dalam hutan yang semakin suram. Tanganku terkapai-kapai cemas. Sumber cahaya tempat aku mula-mula masuk ke dalam hutan ini mulai menjauh. Habislah, suaraku takkan dapat didengar oleh Raizhan!

Matilah aku!

Aku meronta-ronta lagi. Kali ini lebih ganas. Mulutku terbuka sedikit. Kesempatan itu, aku menggigit tangan itu sekuat-kuat hati.

"Arrgh!" Orang itu menjerit lalu aku ditolak ke hadapan. Nyaris aku jatuh tersembam. Nasib baik aku berjaya menstabilkan diri. Aku segera berpaling ke belakang.

"Lu!" Dia menerkam aku.

Belum habis terkejutku melihat gerangan orang itu, aku spontan mengelak ke sisi, menyebabkan dia memeluk angin.

'Lari Arash. Lari!!!' Saranan mindaku menggesa cemas. Aku segera membuka langkah untuk lari dari situ. Arah mana, aku tak peduli!

"Jangan lari!"

Semakin laju aku memecut. Raizhan, mana Raizhan?! Aku mesti balik pada dia!

Dengan nafasku yang termengah-mengah aku terus berlari. Habis segala akar pokok yang melintang aku lompati.

Nanti dulu!

Aku mendadak berhenti dan berpusing pantas memerhatikan sekelilingku. Pokok, pokok dan semak. Aku ada di mana?! Tanda yang aku buat sudah hilang!

Dari kejauhan, aku nampak dia yang tadi menekup mulutku memecut ke arahku dengan wajah yang benar-benar berang. Dialah orang yang membuli aku di Dome!

Dengan pisau rambo di tangannya, kalau tak bunuh aku untuk balas dendam, apa lagi?!

Baru aku hendak berpusing, wajahku tersembam melanggar tubuh seseorang. Aku segera mendongak ke atas.

"Yo, lama tak jumpa!" Seorang lagi wajah yang menjadi sebahagian memori burukku muncul. Dia mengangkat tangan sambil tersengih sinis. Serta- merta riak wajahnya berubah seram.

Aku berundur dua tapak ke belakang. Kepala lutut aku terasa bergegar. Aku cuba lari ke arah lain, tetapi ada seorang lagi muncul di sebalik pokok. Dia selamba menyeluk poket dan tersengih kepadaku.

Aku menapak ke belakang. Semakin aku berundur, semakin mereka mendekati aku.

Deja vu peristiwa buruk yang aku alami di Dome berulang kembali. Aku mulai merasa cuak.

"A...apa yang kamu semua nak?!" tanyaku gugup.

"Bunuh kau," kata dia yang memegang pisau rambo dengan selamba. Dia mendekati aku sambil memutar-mutarkan pisaunya di tangan.

"Jangan dekat! Kalau tak nanti saya..." Aku mencapai salah satu kunai yang tersisip di pinggang. Aku acukan kepada mereka bertiga. Tanganku yang menggeletar seperti pesakit Parkinson hanya mengundang tawa mereka.

"Lu nak apa? Panggil Riffle_X?" Muncul seorang lagi dari balik pokok. Aku telan liur. Sekarang mereka sudah lengkap berempat.

"Heh, kalau di Dome dia boleh buat lagak. Tapi, dalam game ini dia bukan siapa-siapa!" kata salah seorang daripada mereka yang berambut merah.

𝐌𝐄𝐓𝐄𝐎𝐑𝐈𝐒Where stories live. Discover now