CHAPTER 2

478 78 17
                                    

Envelope yg berwarna coklat muda itu diletakkan di atas meja.Satu tangan berkulit sawo matang mengambil envelope tersebut.

"Makesure kau buat kerja dengan betul.Pastikan wajah dia hancur."kata Ji Soo.

"Kitorang dah bagi upah kat kau.So,bila kau nak mulakan?"Rose mencelah.Dia membetulkan duduknya.Dialah yg mencadangkan kepada Jenny dan Ji Soo  agak menggunakan perkhidmatan Alex untuk menjatuhkan Lisa.

"Malam ni!Don't worrylah.Kerja macam senang je."Alex mengangkat kaca mata hitamnya.Lelaki Cina berkepala botak itu mengenyitkan mata pada Ji Soo,Jenny dan Rose.Nasib baik tidak tersembur air yg sedang diminum oleh mereka bertiga.

"Boleh tak jangan sesuka hati kenyitkan mata pada kitorang.Nak muntah ok!"sindir Jenny.Ji Soo dan Rose meletuskan tawa.

Alex bangun.Dia menyeluk kocek seluar dan mengeluarkan sesuatu.Sehelai not bernilai 100 won diletakkan di atas meja.

"Saya pergi dulu ya!Drinks ni semua saya belanja.Khas untuk adik adik manis yg cantik ni." Terus saja dia melangkah pergi.Dari jauh kepala botaknya kelihatan bersinar sinar.Mereka bertiga ketawa terbahak bahak.

"Perasan betullah botak tu.Ingat kita syok kat dia ke!Pleaselah!"

"Nasib baik dia belanja drinks ni.Lagi pun poket kita dah kemarau sebab upah bayar dia."

"Rose,kau minat dia eh!Aku ada nombor dia.Kau nak?" Bahu di kiri dan kanan disiku oleh Ji Soo dan Jenny.Rose yang sedang menghirup mocca tersedak habis.

*    *    *    *

"Baby,takanlah you tak boleh hantar I.Kejap je kot.Rumah I bukannya jauh pun." Lisa menggenggam lengah Jung Kook.Tergedik gedik gadis itu menyuruh Jung Kook menghantarnya pulang.Menyampah!

"Tak bolehlah.I kena balik dorm sekarang Jung Kook.BTS tengah cari I.I dah kantoi sebab ponteng trainning dan keluar dengan U." balas Jung Kook.Tubuh Lisa ditarik menghadap ke arahnya.

"Alah!!!" Lisa mencebik dengan muncung panjang sedepa di bibir.Mula menunjukkan tanda protes.

"Janganlah merajuk macam ni.Kalau boleh malam ni I nak luangkan banyak masa dengan U.Tapi U fahamlah I tengah busy sekarang dengan comeback baru BTS tak lama lagi." Jung Kook memujuk.Lisa tersenyum tawar.Hampir 5 bulan dia dan Jung Kook menjadi pasangan kekasih.Lisa selesa bersama Jung Kook.Lelaki itu pandai mengambil hatinya.

"Oklah!" Ringkas saja dia membalas.Tanpa disedari...Jung Kook mendaratkan bibirnya pada pipi Lisa.

"Bye!"

Wajah Lisa merona kemerah merahan.Terasa bahang seluruh pipinya.Tangannya diangkat ke udara dan melambai lambai ke arah kereta Jung Kook yg mula meluru pergi.

*    *    *    *

Tempat parking kereta sunyi sepi.Hanya tinggal beberapa buah kereta saja yg berada di situ.Termasuk keretanya,terdapat 3 buah kereta kesemuannya dan sebuah van hitam.

Lisa terhuyang hayung berjalan dalam keadaan mabuk menuju ke arah keretanya.Sebelum pulang ke rumah,sempat lagi dia melencong ke club memandangkan malam masih muda.

Sesekali,dia menoleh ke belakang.Pelik.Terasa seperti dia sedang diperhatikan oleh seseorang.Malas mahu berfikir panjang,dia meneruskan langkahnya yg terhenti sebentar tadi.

Line clear!Alex keluar dari perut van.Topeng muka disahut ke bahagian kepala,menutupi seluruh wajahnya.Lisa tidak sedar yg dia sedang mengekorinya dari belakang.Bila Lisa sudah berada berhampiran dengan keretenya,lantas Alex menarik tubuh Lisa dan menolaknya ke sisi kereta.Lisa meronta ronta ingin melepaskan diri.

"Kau nak buat apa ni?Lepaskan aku!Tolong!Tolong!" Memandangkan tempat parking kereta itu sudah hampir kosong,tiada sesiapa pun yg datang membantu Lisa.Ini memudahkan lagi kerja Alex.

"Muka kau akan hancur buat selama lamanya!"

Penutup botol asid dipulas.Kemudian,botol asid dihalakan ke arah muka Lisa.Habis cecair asid tersimbah pada wajahnya.

"Sakit!" Lisa menjerit kesakitan sambil menekup mukanya dengan tangan.Terasa seperti isi isi dan kulit pipinya melencur dan panas.Pedih tidak terkata.

Alex pula terus melarikan diri dari tempat parking kereta dengan van hitamnya meninggalkan Lisa di situ.

*    *    *    *

Iphone6 milik Rose yg berada di atas meja berdering.Betul betul mengejutkan ketiga tiga gadis itu yg sedang syok menonton filem seram.Potong stim saja.

"Spe yg call aku memalam buta cam ni." rungut Rose.Pada mulanya dia malas mahu menjawab panggilan tersebut memandang telefonnya itu berada di dalam bilik dan dia pulak di ruang tamu.

"Rose sayang....pergilah angkat call tu.Kot emergency ke!"

Dengan malasnya Rose bangun dan menuju ke biliknya.Sebaik saja melihat nama Alex tertera di skrin telefon,terus saja buntang bulat hijau dileret ke kiri skrin.Seketika kemudian,suara serak serak basah Alex kedengaran.

"Kau nak apa call aku ni?"

"Tugas aku dah selesai.Aku dah simbah asid pada muka minah tu."

"Fuyooo!Cepat gila kau buat.Bagus bagus!Aku suka!"

"Tengoklah sape.Ni Alex kan!"

"Dah,lepas ni padam nombor aku dari contat aku.Kau dan aku dah takde apa apa!"

Terus panggilan dimatikan.Rose berlari anak ke ruang tamu semula.Ji Soo dan Jenny menayang wajah blur.Pehal bunga ni?Terencat ke!

"Girls,I have good news to you!"

"Berita apa?Mak kau yg janda kat kampung tu nak kahwin."

"Tak!"

"Habis tu?" Jenny dan Ji Soo mula suspen.

"Tadi Alex call aku and he told that dia dah simbah asid pada muka Lisa!"

Tidak pasal pasal mereka menjerit kegembiraan.Siap buat high 5 lagi.Kini,bermulalah detik kehancuran bagi Lisa.Suatu yg sangat dinanti nantikan.

Bersambung....

Vote and comment.Mian kalau ff ni tak best.Hambar!

MIRROR-거울[blackpink]Where stories live. Discover now