CHAPTER 22

359 41 7
                                    

"Kau dah report pada polis ke belum pasal hal ni!"

Masalah baru timbul lagi.Sekarang Rose pulak hilang.Eun Ha dan Jisoo mula buntu untuk selesaikan masalah ni yang datang tak henti henti.

"Bila kali terakhir Rose call kau?"

"30 minit tadi.Aku risaulah kat dia.Dia cakap Lisa nak bunuh dia!" Jisoo mundar mandir di sana sini sambil membelek telefonnya,takut takut Rose ada send mesej ke.Sesekali dilekapkan telefon pada telinga.Dah banyak kali dia call Rose,tapi Rose tak angkat.

"Apa motif Lisa nak bunuh Rose?"

"Aku rasa dia nak balas balik apa yang kitorang buat kat dia dulu!" terang Jisoo.Dia labuhkan punggung di atas sofa.Nafas panjang dilepaskan.Dia cuba untuk menenangkan fikirannya yang agak berserabut.Adakah ini karma bagi kejahatan yang mereka lakukan pada Lisa.Bullshit!

"Kita nak cari dia kat mana sekarang!"

"Lisa Monaban Spa Beauty.Kau kenal tak tempat tu kat mana?" Nama tempat itu tertera di atas kertas yang Rose tinggalkan di pintu biliknya.

"Jap!jap!Lisa Monaban Spa Beauty.Shit!Aku tak pernah dengar pun nama spa tu and sejak bila pulak Lisa ada bukak spa sendiri.Penipuan gila apa ni?"Macam tak logik pun ada.Apa yang dah berlaku sebenarnya?

"Rileks ok.Esok kita pergi rumah Lisa.Mana tau kat sana kita jugak dapat jumpa Rose!" Eun Ha cuba untuk menenangkan Jisoo.Baru jer Jisoo kehilangan Jennie lepas tu Rose pulak.

"Yelah.Aku rasa pembunuhan Alex,Jennie ada kaitan dengan Lisa.But,kau ada tak jumpa Wilsom!"Baru dia ingat pasal Wilsom.Sejak kematian Jennie,Wilsom menghilang sampai sekarang.

"Tak!" Eun Ha menggelengkan kepala.

"Kemungkinan besar Wilsom pun dah mati!"

"Apa maksud kau?"

"Lisa yang bunuh diorang semua!Pembunuh tu Lisa.Psychopath!"

*    *    * 

"Sabar Lisa,semuanya akan berakhir tak lama lagi.Aku dah lunaskan segala dendam kau.Aku juga dah tunaikan segala permintaan kau!" Cermin itu berbicara.

"Terima kasih Seri.Terima kasih buat segala galanya.Aku rela jadi hamba kau.Aku rela sujud pada kau!" Lisa tundukkan tubuhnya.Dahinya bersentuhan dengan permukaan lantai.Dia sujud pada cermin itu.Seakan akan Seri lah Tuhannya.

"Kaulah satu satunya kunci untuk aku keluar.Hanya kau yang dapat leraikan sumpahan ini Lisa!" Lisa angkat kepala dan pandang cermin itu,pandang wajah pucat Seri.

"Bebaskan aku Lisa!"

*    *    *    *

Apa apa saja risiko atau kemungkinan yang berlaku,mereka berdua sanggup terima.Berdiam diri saja tak boleh mendatangkan apa apa pun.

Eun Ha dan Jisoo pandang rumah itu silih berganti.Masing masing rasa berdebar dan takut.
Mereka berpegangan tangan erat supaya mereka tidak berpisah nanti.

"Jom!" sahut Jisoo.Eun Ha anggukkan kepala dan mereka terus melangkah masuk ke dalam rumah itu tanpa menekan loceng memandangkan pintu masuk sudah terbuka luas.Seperti bersiap sedia menyambut kedatangan mereka.

Keadaan di dalam rumah tersebut gelap gelita.Agak susah Jisoo dan Eun Ha untuk berjalan.

"Aku takutlah Jisoo!" adu Eun Ha mula rasa tak sedap hati.

MIRROR-거울[blackpink]Where stories live. Discover now