EPILOG

405 46 13
                                    

"Taehyung,janganlah buat I cam ni.I sayang you sangat sangat.Kita dah janjikan yang akhir bulan ni kita nak kahwin!" Jisoo memeluk Taehyung erat.Dia mencium bibir Taehyung.
Taehyung meleraikan tangan Jisoo lalu menolak Jisoo menjauhinya.

Jisoo mula mengalirkan air mata.Bila dia cuba memeluk Taehyung balik,lelaki itu cepat cepat menepis tangannya.Nampaknya Taehyung betul betul dah tak sayangkan Jisoo.

"I dah buat keputusan muktamad.I akan kahwin dengan Jiae.Kita putus.Mulai sekarang kita dah takde apa apa hubungan!"kata Taehyung.Lutut Jisoo mula berasa lemah dan dia rebah di situ.

" Jangalah buat I macam ni,Taehyung.I nak you!You dah janji kan akan setia bersama I.Janganlah tinggalkan I.I tak boleh hidup tanpa you!"Jisoo merayu rayu.Kaki Taehyung ditarik lalu dicium.Orang ramai mula menumpukan perhatian pada mereka.

"Stop it Jisoo!" tengking Taehyung .Jisoo langsung tak berganjak.Kedua dua belah kaki Taehyung dipeluk erat.Dia sangat sayangkan Taehyung.Bahkan mereka sudah pun bertunang dan dan bakal berkahwin bulan depan.Takde angin takde ribut Taehyung tetiba saja mintak putus.

"Apa kurangnya I dari Jiae tu.I takan benarkan you kahwin dengan kakak I."Jisoo masih berdegil.Naik malu Taehyung dibuatnya bila semakin ramai orang datang melihat mereka.Siap ambik gambar lagi.

"Pergi mamposlah kau betina!Jiae selalu ada untuk I tapi you pulak busy memanjang dengan kerjaya you.You lebih pentingkan dunia populariti you dari I.Tulah bezanya you dengan Jiae!"Ditendang tubuh Jisoo menjauhinya.Taehyung terus berlalu pergi meninggalkan Jisoo.Jisoo bangun dan cuba mengejar Taehyung balik.

*    *    *    *

Kringg!kringg!kringg!

Loceng berbunyi menandakan ketibaan pengantin perempuan.Dua orang pengawal membuka pintu gereja.Jiae melangkah masuk ke dalam gereja sambil dipimpin oleh ommanya berjalan di atas karpet merah menuju ke pentas gereja.

Di atas pentas,kelihatan Taehyung sudah pun bersedia bersama seorang paderi.Taehyung sangat kacak dengan sut putih yang dipakai olehnya,begitu juga dengan Jiae.Bila Jiae sampai di hadapan pentas,Taehyung turun ke bawah.Tangannya hulurkan kepada Jiae.Jiae memenyambut dan Taehyung memimpinnya naik ke atas pentas.

" Will you marry Kim Jiae as your wife!"soal paderi yang berjubah merah itu pada Taehyung.

"Yes!I will marry her!" balas Taehyung sambil menganggukan kepala.

"Kim Jiae,will you marry Kim Taehyung as your husband!" Paderi itu menyoal Jiae pula.

"Nae!"Jiae pun turut setuju.Taehyung menyarungkan cincin pada jari manis Taehyung.Kemudian,dia mengucup bibir Jiae lama.Para hadiran di dalam gereja memberikan tepukan gemuruh pada mereka.Pasangan yang sama cantik.Sama padan.

*    *    *    *

"Tahinah unnie!Jisoo harap unnie dan Tae oppa hidup bahagia.Cepat cepat tau dapat anak.Jisoo dah tak sabar nak dapat anak saudara!" ujar Jisoo sambil memeluk Jiae.Taehyung yang berada di belakang Jiae tersenyum tawar apabila Jisoo memandang tajam ke arahnya.

"Thanks!Jisoo pulak bila lagi?"

"Ntahlah,jodoh tak sampai lagi kot.Btw,Jisoo harap Tae oppa dapat jaga unnie baik baik.Dan unnie jugak jagalah Tae oppa ni elok elok.Tae oppa ni dah lah handsome.Ramai yeoja yang tergila gilakan dia!" sindir Jisoo.Air muka Taehyung terus berubah.Mungkin tersentak dengan kata kata Jisoo tadi.

"Betul jugak eh!Takpe,nanti unnie kurung Tae oppa ni 24 jam dalam bilik!" Jiae ketawa kecil sambil melirik manja ke arah Taehyung.Dasar byuntae.Naik menyampah Jisoo melihatnya.

"Takpelah unnie.Jisoo nak ambik makanan kejap!" Jisoo melangkah pergi.Sengaja dia melanggar bahu Taehyung ketika berjalan di sebelah lelaki itu.

*    *    *    *

Meja kecil itu penuh dengan botol wain yang dah kosong.Sebotol wain lain diambil lagi lalu diteguk sehingga licin.

"Kenapa kau buat aku macam ni Taehyung.Aku cintakan kau.Aku akan pastikan kau jadi milik aku jugak!"Jisoo menangis kemudian dia ketawa terbahak bahak dalam keadaan mabuk.Tak ubah seperti orang gila.Gambar perkahwinan Taehyung dan Jiae dikoyak koyak.Hati Jisoo sangat sakit dengan apa yang Taehyung buat padanya.Dia pun manusia.Ada hati.Ada perasaan.Bukannya macam tunggul kayu.Paling buat Jisoo nak  meroyan bila Taehyung kahwin dengan unnienya sendiri.

"Kenapa mesti kau kahwin dengan Jiae.Berlambak lagi betina betina kat luar sana tu.Kenapa kau pilih dia jugak.Babi!Babi!Babi!"maki Jisoo mula mengamuk.Botol botol wain berada di atas meja itu diselerakan dan dibaling ke lantai sehingga pecah berderai.

"Kau tak perlu mengamuk macam ni sekali!"

Suara itu membuatkan Jisoo berhenti.Dia terpinga pinga.Dari mana datangnya suara tersebut sedangkan hanya dia saja yang berada di dalam biliknya.

"Kau spe?Apa yang kau nak dari aku hah?Keluar sekarang!"

"Aku cuma nak tolong kau Jisoo.Belum terlambat lagi untuk kau rampas balik Taehyung dari Jiae!"

"Aku nak Taehyung jadi milik aku balik!Tolonglah aku!"

"Takde yang mustahil kat dunia ni.Aku akan tunaikan segala permintaan kau tapi kau mesti ikut syarat aku."

"Syarat apa?"

"Cermin tu.....bebaskan aku dari cermin tu!"

*    *    *    *

Jisoo nekad.Keputusannya muktamad.Demi Kim Taehyung,dia sanggup lakukan apa saja.

Serpihan kaca botol wain tadi diambil lalu dia menoreh pergelangan tangannya.Bukan di kawasan nadi.Darahnya membuak keluar.Dicalit sedikit darah itu pada jari dan dia melumurkannya pada cermin tersebut.Cahaya hitam memancar keluar.Kesan rekahan pada cermin itu bersambung semula.Elok seperti sedia kala.

"Seri...kuseru namu!"

*t h e e n d*

Author nak ucapkan bebanyak terima kasih kpd readers yg support ff ni.vote and comment.



Вы достигли последнюю опубликованную часть.

⏰ Недавно обновлено: Oct 27, 2017 ⏰

Добавте эту историю в библиотеку и получите уведомление, когда следующия часть будет доступна!

MIRROR-거울[blackpink]Место, где живут истории. Откройте их для себя