CHAPTER 11

337 46 1
                                    

Ahjumma Seo buka matanya perlahan lahan.Penglihatannya masih kabur.Apa yang dia lihat hanyalah satu pemandangan yang dalam keadaan samar samar.

Bila digerakkan kepala,rasa sakit menerjah tubuhnya.Mungkin kesan daripada hantukkan objek keras tadi sehingga menyebabkan dia pengsan untuk beberapa minit.Mungkin lama jugak.Selepas tu,dia langsung tak ingat apa apa.

"Ahjumma dah bangun.Lena betul ahjumma tidur tadi!" Lisa mendekati Ahjumma Seo yang telah diikat pada tiang.Ahjumma Seo lihat di tangan Lisa ada sebilah gunting.

"Lisa....ahjumma merayu jangan apa apakan ahjumma.Kamu cakap kamu sayangkan ahjumma kan,jadi tolong lepaskan ahjumma sekarang!" Wanita tua itu merayu rayu sambil menangis teresak esak.Dia sudah dapat menganggak apa yang akan dilakukan oleh Lisa nanti.Sia sia saja.Lisa langsung tidak terkesan.

"Memang Lisa sayang Ahjumma.Ahjumma pun sayangkan Lisa kan?"

Ahjumma Seo mengangguk.Lisa tergelak kecil.Agak seram bunyinya.

"Hentikan semua ni Lisa.Cermin tu akan musnahkan kamu suatu hari nanti.Percayalah cakap Ahjumma,Seri tu jahat!"balas Ahjumma Seo,cuba untuk menyedarkan Lisa.Lisa mencengkam rahangnya kasar.Gunting yang berada di tangannya digerakkan pada segenap muka Ahjumma Seo.

"Kau dengar sini baik baik orang tua.Aku memang benci sangat bila ada orang nak halang apa yang aku buat!"tengking Lisa dengan suara yang garau dan kasar.Ahjumma Seo yakin,itu bukan Lisa yang dia kenal.Seri telah merasuk dan mengambil alih tubuh itu.Lisa bukan jenis manusia yang takde perasaan seperti binatang.Apa yang dilakukan di bawah kesedarannya.Lebih tepat lagi,minda dan fikirannya telah dimanipulasi.

"Ahjumma cuma nak selamatkan kamu.Ahjumma tak nak kamu diperhambakan oleh Seri!"Ahjumma Seo sangat sayangkan Lisa.Dia tak nak hidup Lisa dimusnahkan oleh Seri nanti.

"Kau belum kenal Seri.Bagi aku dia sangat baik.Dia yang sembuhkan wajah aku.Aku terhutang budi pada dia.Aku sanggup lakukan apa saja untuk Seri!"Lisa menghilai panjang.

"Sedarlah Lisa.Jangan biarkan Seri kuasai diri kamu.Lawan dia!" Dia tidak berputus asa.Berkali kali nama Lisa dijerit Lisa kuat dengan harapan Lisa akan sedar.

"Kau dah terlambat orang tua.Lisa dah jadi milik aku!" Lisa
menghalakan mata gunting pada mata kiri Ahjumma Seo,tepat menikam sasarannya.Ahjumma Seo meraung kesakitan.Bebola matanya dicungkil keluar lalu dimakan oleh Lisa.

"Sedap!Lisa nak lagi boleh tak?"

Ditikam pula mata kiri Ahjumma Seo.Wanita tua itu menjerit lagi.Rasa pedih dan sakit sehingga tak terkata.

"Lisa suka sangat bila dapat tengok Ahjumma senyum.Lisa akan buat Ahjumma senyum sepanjang masa untuk Lisa!"kata Lisa sinis.

Lisa masukkan gunting ke dalam mulut Ahjumma Seo.Nak tak nak Ahjumma Seo terpaksa mengangakan mulutnya.Bila mulut Ahjumma Seo sudah terbuka luas,Lisa gunting pinggir kiri dan kanan bibir wanita itu sehingga ke paras telinga.Darah darah habis membuak keluar.Lisa tadah darah darah itu dalam gelas kemudian dia meminumnya serta melumurkan pada mukanya.

Tidak cukup dengan itu kedua dua telinga Ahjumma Seo pula dikerat.Diikuti dengan jari tangan dan jari kaki Ahjumma Seo turut sama digunting tanpa belas kasihan.

* * * *

" Jung Kook,what's wrong with you!I perasan sejak ke belakangan ni you macam nak elakkan diri daripada I jer!"Eun Ha pegang bahu Jung Kook.Muka Jung Kook diusap.Dia merapatkan mukanya dengan muka Jung Kook.Jung Kook sedikit rimas apabila Eun Ha ingin mencium bibirnya.

"You buat apa ni Eun Ha!"Dia tolak Eun Ha menjauhinya.

"Kenapa dengan you ni Jung Kook.Sejak Lisa hadir kembali dalam hidup You,I tengok you dah banyak berubah.
Buktinya,you tengoklah tadi.Dulu setiap masa you cium I,tapi sekarang jangan harap.I dekat dengan you pun you dah rasa rimas!"bebel You panjang lebar.Jung Kook buat derp je.Satu pun tidak dihadam apa yang dikatakan oleh Eun Ha tadi.

MIRROR-거울[blackpink]Where stories live. Discover now