CHAPTER 12

353 49 2
                                    

"Bushh!"

Sebaldi air disimbah ke arah muka Jennie.Disebabkan terkejut,tubuhnya terus terangkat bangun.Riak wajah gadis itu masih dalam keadaan terpinga pinga.Diraup mukanya yang basah dengan air berkali kali.

"Bangunlah wei!Berapa lama lagi kau nak pengsan!" Wilsom menjerit di telinga Jennie.Tak pasal pasal Jennie lancarkan sikunya tepat mengenai muka Wilsom.Wilsom meraung kesakitan sambil memegang hidung yang berdarah.

"Kau pehal sotong?Gila ke apa pergi simbah air kat muka aku.Nasib baik aku tak lemas!"balas Jennie.Masih meluap luap marahnya pada Wilsom disebabkan perkara tadi.

" Bodoh punya Jennie.Aku cuma nak sedarkan kau je.Dah banyak kali aku kejutkan kau,tapi kau tak bangun.Aku ingatkan kau dah mati!"maki Wilsom pulak.Jennie tersengih sengih macam kerang busuk.Rasa sedikit bersalah.Dia tolong kesatkan darah dan sapu ubat pada hidung Wilsom.Nasib baiklah hidung tu tak patah.

"Lama ker aku pengsan tadi?"soal Jennie.Masih terngian ngian lagi wajah buruk Lisa yang dia lihat dalam gambar gambar tersebut.

"Lama jugak.4 jam lebih.Aku ingat nak galikan lubang kubur untuk kau tadi.Tapi tak sangka kau belum jadi arwah Jennie lagi!" gurau Wilsom.Jennie tarik hidungnya.Wilsom menjerit lagi.

"Tak payah mengarutlah.Tak lawak ok.Sekarang dah pukul berapa?"

"11.00 malam!"

"Hah!"

"Yelah.Sekarang tinggal kita dua orang jer kat dalam ni.Nasib baik aku ada temankan kau!" kata Wilsom,membangga diri sambil melibas rambut palsunya pada muka Jennie.Berasa menyampah,Jennie tarik rambut palsu itu.Terpamer kepala Wilsom yang botak licin lagikan shining.Tergelak sakan Jennie dibuatnya.

"Tak sangka kau botak.Yang ni lawak wei!"Dia ketawa terbahak bahak.

" Jahatlah kau ni.Jom teman aku pergi toilet kejap.Aku nak betulkan rambut ni.And one more thing,kau jangan bagitau sesiapa pun pasal rambut aku ni!"Wilsom mula menggedik.Nak saja Jennie tumbuk terus mukanya.

Mereka berdua berjalan menuju ke toilet.

*    *    *    *

Semua bilik di dalam bangunan YG Entertainment gelap geliti.Hanya bahagian ruang legar dan toilet saja yang masih terang dengan lampu.Waktu begini,memang semua petugas sudah pulang ke rumah masing masing.Waktu berkerja mereka tamat pada sekitar pukul 7.00 malam.

"Jennie,aku takutlah!" Sepanjang perjalanan menuju ke tandas,Wilsom asyik saja dok berkepit dengan Jennie.Naik rimas Jennie bila Wilsom pegang lengannya erat.

"Tak padan dengan lelaki, penakut.Memalukan betul!"Jennie menyindir.

"Kita keluar jelah.Balik rumah sekarang.Takpe aku hantar kau."

"Dah nak sampai toilet ni.Tadi kau kata nak betulkan rambut palsu kau tu.Lagipun,aku nak kencing ni."

Nak tak nak Wilsom terpaksa akur.Dia ikut saja Jennie sehingga mereka sampai di toilet.

"Zupp!!!" Meremang naik bulu roma mereka bila mereka melihat satu kelibat berwarna hitam putih melintas laju di hadapan mereka.Wilsom dah nak terjerit tapi Jennie cepat cepat menekup mulutnya.

"Diamlah!Nanti benda tu tau kita kat sini macam mana.Kita tak kacau dia,so dia takan kacau kita!" Jennie letakkan telunjuk pada bibirnya,sebagai isyarat supaya Wilsom diam.

"Hihihihi!" Kedengaran pula hilai tawa seseorang datang dari dalam toilet.Sungguh menyeramkan.Tapi mereka cuba melawan ketakutan itu.

"Tunggu aku kat sini.Jangan pergi mana mana.Aku nak kencing.Dah nak terkuncil ni."

"Yelah.Jangan lama sangat."

Jennie masuk ke dalam toilet.Wilsom pula menunggunya di luar.

*    *    *    *

Lekas butang seluar jeansnya dibuka.Zip seluar ditarik turun ke bawah.Ditanggalkan seluarnya separuh,dan Jennie mula memancutkan keluar air kencing dari pundinya.Sedikit lega rasanya.

Sebelum keluar,sempat Jennie menilik wajahnya di cermin toilet,menepek sedikit make up.Zuppp!!Melalui pantulan cermin itu,dia lihat kelibat tadi melintas di belakangnya.Sekelip mata saja ia bergerak.
Kemunculannya begitu pantas.

"Jennie!"

"Jennie!"

"Jennie!"

Dia mula rasa tidak sedap hati.Satu suara yang kedengaran berbisik melewati cuping telinganya.Memang dia tak salah dengar.Suara tersebut begitu jelas sekali memanggil manggil namanya.

"Wilsom.....kau ke tu?Tunggulah aku wei!" Jennie cuba berfikiran positif dengan menganggap suara tadi adalah suara Wilsom.Tapi rasanya,suara Wilsom tidaklah selembut suara itu.

"Jennie!"

"Jennie!"

Ia memanggil namanya lagi.Jennie kembali memandang ke arah cermin itu.Alangkah terkejutnya Jennie apabila dia lihat figura tubuh Lisa sedang berdiri betul betul di belakangnya.Jenni menoleh ke belakang.Tetapi takde pula Lisa seperti yang dia lihat dalam cermin tadi.

"Kau nak apa hah!" Jennie beranikan diri untuk bersuara.Lisa tersenyum sinis.Menyeramkan.

"Aku nak balas balik apa yang kau buat pada aku.Kau jangan ingat aku tak tahu yang kau dengan Rose dan Jisoo bersepakat nak jatuhkan.Kau upah orang suruh simbah asid pada muka aku."Ruang toilet itu bergema dengan suara garau Lisa.

"Mana kau tahu semua ni?"Jennie terkedu.Perbuatan jahatnya sudah pecah tembelang.

"Aku menderita sebab perbuatan kau.Aku hilang Jung Kook sebab kau.Aku hilang segala galanya sebab kau.Kau patut mati!" jerit Lisa.

Keadaan menjadi tidak terkawal.Toilet itu terasa bergegar gegar.Jennie cuba melarikan diri.Malangnya pintu tandas tidak boleh dibuka.

"Selamat Tinggal Jennie!"

Cermin di hadapan Jennie itu pecah berkecai.Satu tangan hitam keluar darinya.Tangan itu menarik tubuh Jennie.Dia meronta ronta sambil cuba menahan tubuhnya daripada terpelanting dengan memegang tombol pintu.Semakin kuat  dia ditarik sehingga menyebabkan tubuhnya terputus dua,terpisah bahagian pinggang dari kakinya.Usus dan isi perutnya terburai keluar bersama darah merah pekat.

*     *     *     *

"Jennie!Bukak pintu ni cepat!Bukaklah sekarang!Jennie!Jennie!" Wilsom yang berada di luar berkali kali mengetuk pintu toilet itu.Dia dapat dengar Jennie menjerit kesakitan di dalam toilet itu sambil meminta tolong daripadanya.

"Jennie!"

"Kau ok tak ni!"

"Bukak pintu sekarang!"

Wilsom hempaskan tubuhnya ke arah pintu.Tidak berjaya.Tetap jugak tidak dapat dibuka walaupun dia tendang pintu plastik itu berkali kali.Suara Jennie perlahan lahan tenggelam,ditelan oleh kesunyian malam.Wilsom lihat ada darah mengalir keluar dari celahan bawah pintu itu.

"Jennie!"

Bersambung....

MIRROR-거울[blackpink]Where stories live. Discover now