CHAPTER 15

362 45 16
                                    

Batalkan weeding kita sekarang jugak.Aku dah fikir masak masak,aku pilih Lisa.Antara kita dah takde apa apa sekarang.Lupakan aku and sila meninggal!

"What this!Gila!" Baca saja mesej daripada Jung Kook itu,Eun Ha terus menggila habis.Entah keputusan bodoh apa yang Jung Kook buat ni?Time last last minute macam ni baru nak cancelkan wedding mereka.What the hell!

Eun Ha cuba call Jung Kook beberapa kali tapi gagal.Setiap panggilannya dijawab oleh operator.Tu tandanya Jung Kook telah block nombornya tak pun Jung Kook tukar nombor baru.
Fuck you anak Jeon!

"Kau memang lelaki tak guna!" jerit Eun Ha dengan perasaan marah yang membuak buak.Dia campakkan henfonnya ke lantai sehingga pecah berderai dan rosak.Semua ni berlaku disebabkan Lisa.Betina sundal tu sengaja nak uji kesabarannya.

*    *    *    *

Sudah tersebar luas di media sosial mengenai gosip Jung Kook batalkan perkahwinan dengan Eun Ha.Segala persiapan perkahwinan yang 100% peratus hampir siap terpaksa ditunda.Keluarga Jeon dan keluarga Yoo terpaksa menanggung kerugian dan malu besar.

"Jung Kook,apa semua ni!Sanggup kamu conteng arang kat muka omma dan appa!"Dari semalam lagi Puan Jeon membebel tentang hal ni.Segala kata katanya sekadar masuk telinga kanan keluar telinga kiri Jung Kook.Satu nasihatnya pun tidak melekat dalam kepala otak Jung Kook.

"Enough!Omma janganlah paksa Kookie cam ni.Kookie dah tak cintakan Eun Ha.So,for what I marry her!" senang saja alasan yang Jung Kook bagi.

"Dulu bukan main lagi kamu suruh omma percepatkan perkahwinan kamu dengan Eun Ha.Sekarang,boleh pulak kamu cakap nak batalkan semua ni.Malu tau omma dengan keluarga Eun Ha tu!"leter Puan Jeon lagi,panjang.Jung Kook  boleh buat derp.Ommanya itu sedang bercakap dia pula sedang menghadap henfon,berchatting dengan Lisa.

"Pleaselah omma!Kookie dah tak nak ada apa apa relay dengan Eun Ha.Kookie dah ada orang lain.Don't worry ok,Kookie bayar balik ganti rugi omma dan keluarga Eun Ha tu!"Jung Kook tetap dengan keras kepalanya.Naik pening Puan Jeon dan Tuan Jeon dengan perangai Jung Kook yang dah banyak berubah.

"Siapa perempuan yang kamu suka tu?"

"Lalisa Monaban.Jung Kook sayang Lisa and Jung Kook takan kahwin dengan orang lain kecuali dia.Fullstop!"katanya
membuatkan Puan Jeon terbungkam di situ.

*    *    *    *

"Alex,aku nak malam ni jugak kau bunuh betina ni.Aku sanggup bayar berapa pun kat kau asalkan betina babi ni mampos" Tiada cara lain lagi yang boleh Eun Ha lakukan untuk hapuskan Lisa kecuali dengan membunuh.Dia takan tengok saja Lisa senang senang  rampas Jung Kook darinya.Lisa ingat dia akan diamkan diri ke.Memang taklah!

"Baik boss!" kata Alex gembira kerana mendapat job baru.

"Aku jamin yang lepas ni kau akan dapat Jung Kook balik.Alex ni memang killer yang profesional.For your information,aku,Jennie dan Rose yang upah Alex suruh simbah asid kat muka Lisa!"Sedikit ternganga Eun Ha mendengar penjelasan daripada Jisoo.Biar betul.Jadi,muka Lisa rosak dulu tu angkara diorang semua.

"Jahat gila kau sampai khianati Lisa cam tu sekali.Aku tabik arh!" Eun Ha seakan akan teruja.Tak sangka ahli Blackpink jugak ada haters Lisa.Actually,Ji Soo yang suggestkan kepadanya untuk upah Alex.

"Kitorang memang benci gila kat Lisa tu.Dia tu dah la berlagak gila,acah cantik,gedik...and semua yang ada pada dia memang kitorang tak suka!We damn her!"Memang benci tahap dewa mereka pada Lisa.Eun Ha keluarkan sehelai kertas berupa cek dari tas tangannya.Dia atas cek tersebut,tertulis sejumlah wang yang agak banyak.

"Ni first pyment kau.Payment yang selebihnya lagi aku akan back in dalam akuan bank kau selepas kau settlekan tugasan kau.Apa apa perkembangan inform aku!"Pertemuan mereka berakhir di situ.Now,Eun Ha hanya perlu tunggu dan lihat mayat Lisa akan masuk newspaper nanti sebab dibunuh dengan kejam.It's amazing.

*    *    *    *

Alex tidak mahu berlengah.Lagi cepat dia selesaikan tugasannya,lagi bagus.Lepas dia bunuh Lisa nanti dia akan larikan diri ke luar negara,mungkin ke Australia buat sementara waktu.Duit dah ada,so bolehlah dia enjoy sepuas puasnya!

Alex keluarkan sepucuk pistol jenis Sigma .380 daripada bungkusan.Senjata itu masih baru,belum digunakan lagi,diimport secara haram dari korea utara.Malam ini,Alex akan merasmikannya buat pertama kali.

Beberapa butir peluru dimasukkan ke dalam pistol itu.Tuasnya diangkat.Dia cium pistol itu.Sigma .380 kesayangannya itu bakal meragut satu nyawa tidak lama lagi.

Alex mula menghidupkan enjin kereta.Deruannya kedengaran.Kerja mencari rumah Lisa agak mudah baginya kerana Eun Ha terlebih dahulu menghantar location di mana rumah Lisa berada.

Dia pasang aplikasi gps pada telefon.Lokasi yg ingin ditujui ditetapkan.Alex hanya perlu memandu mengikut arahan yang diberikan oleh gps.Senang!

*    *    *    *

Kereta Alex memasuki satu lorong kecil."Tempat apa ni?"soal Alex mula rasa tidak sedap hati.Di tepi kiri dan kanannya adalah kawasan hutan.Langsung tidak terdapat sebuah rumah pun di situ.

Alex mempertingkatkan lagi kelajuan keretanya.Dia ingin cepat cepat keluar dari lorong gelap dan sunyi itu.

Seorang perempuan tiba tiba melintas saja di hadapan jalan.Alex tidak sempat memberhentikan keretanya dan dia terlanggar perempuan tersebut.

"Masalah betullah!"dia cuak.Tidak tahu hendak buat apa.Perasaannya berbelah bagi sama ada mahu turun dari kereta untuk tengok perempuan itu atau tinggalkannya begitu saja di situ.

Malas nak berfikir panjang,Alex hidupkan balik keretanya." Lebih baik aku blah.Bukan aku sengaja pun nak langgar dia.Menyusahkan betul!"kata Alex.Keretanya bergerak pergi.Alex tak sedar,perempuan yang dia langgar tadi sedang merangkap mengekori keretanya.

Lebih kurang dalam 30 minit dia melalui lorong itu,tapi Alex masih tidak menemui jalan keluar.Seperti keretanya bergerak di laluan yang sama berulang kali.Dia mula bingun.Kebetulan pula telefonnya mati,aplikasi gps tidak boleh digunakan lagi.Alex terperangkap.

Banggg!

Kereta Alex bergegar.Satu objek berat telah jatuh menghempas bumbung keretanya.Objek itu boleh bergerak.Ia mencakar pula bahagian luar keretanya.Alex menggigil ketakutan.Bulu romanya meremang seluruh badan.

"Alex,keluarlah.Jom kita main sama sama!"

Jantung Alex seakan akan berhenti berdegup mendengar suara itu.Wajahnya pucat lesi.Kalau ditoreh tangannya,mungkin tiada darah yang keluar.Makhluk itu semakin agresif.Ia turun pula ke bahagian cermin hadapan,mempamerkan wajah buruknya pada Alex.

"Argghhh!" Alex menjerit.Wajah makhluk tersebut tersangatlah hodoh.Isi pipi kanannya terkoyak menampakkan tulang putih,butir matanya terkeluar dari soket dan jatuh tergolek di atas cermin kereta.Ia mengeluarkan lidah panjangnya yang diliputi cecair hitam pekat dan mula menjilat cermin kereta.Baru Alex perasan,mulut makhluk itu terkoyak sehingga ke telinga,seperti mulut Joker.Apabila ia senyum,terpamer barisan gigi taringnya yang berada di dalam mulut.

"Pergi kau setan.Jangan kacau aku!" Alex pejamkan matanya rapat rapat dengan harapan makhluk itu akan berambus pergi.Tapi tak,bila Alex buka balik matanya,ia masih berada di situ,tersengih sengih memandang Alex.

"Aku takan pergi selagi aku tak cabut nyawa kau!" katanya.Makhluk tersebut menumbuk cermin kereta Alex  sehingga pecah.Ditusuk perut Alex dengan kukunya berkali kali.

Pandangan Alex mula kabur.Ketika itu dia melihat makhluk tersebut berubah kepada bentuk tubuh seorang perempuan.

"Lllii...sssa!"

"Yes Alex.This me,Lisa.You still remember me right?Well,aku pun ingat lagi kat kau.Kau kan yang simbah asid kat muka aku!"

Alex seakan akan tidak percaya.Apa semua ni?

Lisa datang ke arahnya.Dia ambil pistol yang terselit di dalam poket seluar Alex.

"Aku cari aku lagi kan?Aku tahu Eun Ha upah kau untuk bunuh aku.Tapi nampaknya aku yang akan bunuh kau dulu!" Lisa tarik picu pada pistol,

"Bye Alex!"

Bunyi letupan bergema,sebutir peluru keluar dari muncung pistol dan melucur laju ke arah dahi Alex.Tepat terkena pada sasaran.Kepala Alex pecah serta merta.Sisa sisa otaknya tersembur keluar.

MIRROR-거울[blackpink]Where stories live. Discover now