▽49

1.3K 191 67
                                    

"Kaja, aku dah ada rancangan. " Hyuk bingkas bangun dan mengangkat beg galasnya keluar. Mereka yang lain juga bergegas apabila ayat itu keluar dari mulut Hyuk.

"Apa rancangan kau? "

Hyuk tersengih. "Korang takkan percaya apa yang korang akan buat nanti. "

"Kita akan letupkan Wanton. "

"20 minit, bermula sekarang. " pintu keluar itu terbuka. Mereka mula berpecah kepada dua kumpulan.

Hyuk dan Yoongi akan pergi mencari Hae manakala yang lain akan mengikut rancangan yang telah ditetapkan.

"Korang cari bilik stor basement Wanton. Cari pintu yang ada tulis nama aku, dalam tu ade sebuah kotak. Dalam kotak tu ada bahan letupan. Setkan masanya dalam 10 minit, masa yang tinggal tambah dengan masa lebihan. Lepas tu, korang cepat-cepat keluar dari Wanton. "

Mereka hanya mengikut papan tanda yang ditulis arah beberapa tempat, dan tiada satu pun menunjukkan bilik stor basement.

"Haih susahlah macam ni.. " keluh Jungkook.

Dah terlalu lama mereka mencari, namun masih tak jumpa. Terlalu banyak bilik dan lorong. Tambahan lagi, mereka tak boleh dijejaki sesiapa.

"Kita dah habiskan masa cari bilik stor tu saje. "

"Tempat ni kita tak lalu lagi kan? " Taehyung menunding ke sebuah lorong yang dihujungnya terdapat sebuah pintu tanpa alat pengaksesan.

Mereka semua menjenguk ke lorong tersebut. "Mungkin yang tu. " Seokjin berlari ke arah pintu tersebut. Dia yakin berkata yang itulah bilik stor basement.

Tombol pintu tersebut tak berkunci. Seokjin memulas lalu pintu itu dikuak ke dalam. Terbentang sebuah tangga yang tak terlalu panjang.

Tanpa membuang masa, mereka berlari turun ke dalam bilik stor tersebut dek masa tinggal lagi 9 minit.

Suasana gelap di dalam stor tersebut menyukarkan pencarian mereka. Nasib baiklah lampu suluh mereka masih ada bateri lagi. Walaupun malap, ia sangat membantu.

Hoseok menyuluh ke merata tempat secara random. Entah apa yang dia cari. Apa yang dia jumpa hanyalah habuk, kotak, meja dan kerusi. Seriously, pekerja Wanton tak buat gotong royong ke? Fikirnya.

"Hoseok, cer suluh kat situ. " Seokjin menunding ke suatu sudut yang gelap. Dia mengakur lalu menyuluh ke sudut yang ditundingkan.

Kelihatan sebuah pintu dengan nama Son Jaewon. Ada juga nama Hawon di situ, tapi diabaikan. Mereka merempuh masuk ke dalam lalu melihat keadaan stor tersebut.

"Err.. Hyuk hyung suruh kita cari SATU kotak kan? " Jungkook tergamam apabila nampak bertimbun-timbun kotak berada di hadapannya. Seperti mustahil nak mencari satu kotak yang betul.

"Masih ada masa lagi. " Namjoon memandang jam tangannya. "Cepat, jom cari! "

Mereka semua mula memunggah kotak-kotak tersebut. Satu persatu diteliti mereka. Masa lagi tinggal lima minit. Kalau mereka melebihi had masa, rancangan mereka untuk hapuskan Wanton akan gagal seteruk-teruknya.

Banyak kotak yang sudah mereka buka. Terdapat satu kotak menarik perhatian anak mata Taehyung. Dia melirik ke arah kotak tersebut dan menghampirinya dengan pantas.

"Wanton Grand Project 2000? " Taehyung membaca apa yang ditulis pada kotak tersebut. Dengan diselubungi sifat ingin tahu, Taehyung mengoyakkan bahagian atas kotak tersebut.

And bingo. Dah jumpa.

"Hyung! Aku dah jumpa ni! " panggil Taehyung dengan terujanya. Mereka yang masih mencari terus berkumpul pada Taehyung.

Bangtan Academy » 방탄소년단 «Where stories live. Discover now