▽50 : Finale + Epilogue

1.9K 266 103
                                    

Tepat 13 minit. Letupan besar berlaku. Ia meletupkan seluruh bangunan bawah tanah Wanton. Tanah terpelanting ke merata tempat. Bangunan berdekatannya juga terkena tempias. Langit yang hampir fajar tadi menjadi gelap akibat asap daripada letupan. Api yang besar memarak lebih besar. Nampak seperti semua di dalam tu musnah sepenuhnya.

Mereka bertiga tak terkecuali. Mereka tercampak tinggi dan jatuh terserek di atas jalan tar yang merekah. Api daripada bomb tersebut semakin marak dan merebak ke semua tempat.

Hyuk sudah tak berdaya untuk bangun. Matanya dibuka perlahan-lahan. Apa yang dia nampak hanyalah api dari letupan tadi dan asap yang mencemarkan udara.

"Hyuk! Hyuk! "

Hyuk dapat rasa Yoongi cuba menyedarkan dirinya. Namun, lidahnya kelu. Kepalanya menghadap letupan yang sudah dia lakukan itu.

Kau dah buat dengan baik, Hyuk.. Takde pape untuk dirisaukan lagi.

"Kwon Hyuk! Bangunlah! Kita terlalu dekat dengan kawasan yang meletup! " jerit Yoongi dalam keadaan huru-hara itu.

Hyuk memandang langit. Langit semakin cerah. Nafas yang berat perlahan-lahan dihembus. Dan dia tersenyum.

"Yoongi.. Aku dah berjaya. " kata Hyuk dengan nada yang kepenatan. Yoongi membantu dia untuk bangun. Mukanya nampak licin akibat berpeluh.

"Kita kena cari yang lain. Biar aku bawa Hae kali ni, eo? Kau dah bekerja keras tadi. " Yoongi tersenyum, Hyuk juga. Tangan Yoongi dihulurkan agar dia boleh berdiri semula.

"Ahh! " Hyuk memegang lengan kirinya. Ia berdarah teruk disebabkan mereka tercampak tadi.

"Kau okey lagi kan? " soal Yoongi. Hyuk mengangguk pantas sambil tercungap.

Mereka bertiga akhirnya berjalan keluar dari zon letupan. Hyuk memandang Yoongi yang berpura-pura dirinya okey. Sebenarnya, terdapat darah menitis dari kepalanya. Walaupun Yoongi sedar, dia tak berkata apa-apa pun tentangnya.

Mereka melarikan diri ke pintu masuk utama akademi. Letupan tadi membuat mereka terperanjat dan berlari dengan lebih laju.

Apabila hampir tiba di sana. Sesuatu menghalang jalan mereka.

"Mutant?! " Namjoon menekup mulutnya sendiri.

Tak berapa banyak, tapi pasti mutant itu akan menyerang mereka lepas ni. Satu lagi, mereka menyekat pintu masuk utama atau satu satunya pintu keluar yang ada.

"Lawan mutant untuk kali terakhir? " cadang Jimin sambil tersenyum. Cadangannya mengundang senyuman di wajah masing-masing.

"Tiba-tiba pulak bunuh mutant jadi hobi aku. " Taehyung mengeluarkan dagger yang sentiasa berkhidmat untuknya sepanjang survival ini.

"Ingat tak mutant ni? Kita pernah jumpa sebelum kita jumpa Seokjin hyung dulu. Garisan hitam kat belakang dia tu kelemahan dia. Targetkan yang tu. " Jungkook menunding ke arah salah satu mutant sambil menerang.

"Apa salahnya. Lepas ni kita tak jumpa dah diorang ni. " Namjoon juga bersetuju dengan cadangan Jimin tadi.

"Aku okey je. " Seokjin juga berbuat demikian. Senjata Hyuk yang diberikan pada Seokjin sebelum ini dikeluarkan.

"Sedia? "

Mereka mengangguk dan terus meluru ke arah kumpulan mutant tersebut. Tanpa mutant itu sendiri sedari kehadiran mereka, dagger yang digenggam erat oleh mereka menoreh belakang mutant itu.

Mutant tersebut mengerang seram. Darah memercik keluar dari tubuh gergasi itu. Mereka tetap menujahnya lagi walaupun ia sudah tewas.

Mutant yang menjadi target Hoseok menunduk ke bawah. Tiba-tiba, Hoseok mendapat satu idea. Idea kejam. Dia rasa ini saja peluang dia. Bila lagi dia nak membunuh dengan bebas?

Bangtan Academy » 방탄소년단 «Where stories live. Discover now