RKB 14

3.2K 154 11
                                    

"NAK keluar ke hari ni?"

Terkejut Emirza dibuatnya! Macam nak melompat cik jantung ke anak tekak. Nasib baik tak terlepas kotak susu Goodday ditangannya.

"Mika! Terkejut aku!"

Mikael yang baru masuk ke ruangan dapur tu tergelak kecil.

"Okay, sorry sorry. Aku fikir kau perasan aku bagi salam tadi." Pantas dia minta maaf. Tahu sangat sikap Emirza yang cepat sangat nak terkejut.

Emirza menjeling tapi tak membalas. Dia meneruskan menuang susu ke dalam gelas yang dipegang dengan tangan kiri.

"Kau nak pergi mana awal pagi ni?" Mikael tanya lagi soalan yang tak terjawab awal tadi.

"Kampus. Penyelia aku nak jumpa." Kali ini Emirza menjawab. Susu dituang separuh gelas sebelum dia buka peti sejuk dan masukkan semula kotak susu tadi ke dalam. Pintu peti sejuk kemudian ditutup semula menggunakan sikunya.

Dia kemudian memandang Mikael, yang ketika itu sudah duduk depan island bar. Dengan sleeveless shirt yang Mikael pakai tu, jelas menunjukkan biceps lelaki itu dan kelihatan peluh bersisa pada tubuhnya. Mikael baru pulang dari jogging jadi no wonder la dia nampak sebegitu...hurm, rasa tak nak sambung ayat sendiri.

Bahu Mikael lebar dan tubuhnya sendiri agak tegap, kesan selalu melepak kat gim. Tapi tak adalah tough tahap yang besar sangat. Just nice sesuai dengan ketinggian dia. Built body yang bagi Emirza sangat nice. Tambah bila Mikael pakai baju macam sekarang ni, nampak manly dan hot. And that biceps...hurm... Emirza dah senyum nakal dalam hatinya.

Hurm...sebenarnya apa yang kau tengah fikirkan ni, Emi? Rasa nak ketuk kepala sendiri tetiba.

"Enjoying your view?"

Damn! Soalan Mikael buat Emirza rasa nak simbah terus susu strawberi ni pada lelaki itu. Malulah tertangkap merenung Mikael.

Bukan merenung. 'Ter' okey, 'ter'.

"Jangan perasan." Emirza buat selamba sambil meneguk susu dalam gelasnya. Teguk habis sebelum dibawa ke sinki dan gelasnya dibasuh.

Mikael gelak je membalas kata-kata Emirza tadi.

"Aku buat breakfast untuk kau. Atas meja." Emirza memberitahu sambil mengeringkan tangannya.

"Aw, that's so sweet of you."

Reaksi Mikael, Emirza balas dengan rolling eyes. Tak payahlah nak acah terharu, Mika oi. Toast aje pun. Beberapa hari duduk serumah dengan Mikael ni, dia perasan yang Mikael tak suka breakfast yang berat-berat. Dia makan roti je.

"But please, mandi dulu sebelum makan. Dengan peluh apa semua ni. Busuk." Saja nak kenakan Mikael.

"Eleh, yelah tu busuk. Seksi sebenarnya kan?"

Emirza bulatkan mata. Konon menyampah padahal baru kejap tadi dia ada the exact same thought dalam kepala sendiri. Cover je la, Emi. Cover.

"Perasan!" Sempat Emirza jelir lidah sebelum dia berlalu ingin meninggalkan dapur.

Namun baru beberapa langkah, namanya dipanggil oleh Mikael.

"Apa?"

Mikael tak menjawab. Hanya tangannya yang bergerak menggamit Emirza supaya menghampiri dia. Dan Emirza pula tanpa banyak soal terus menghampiri Mikael lantas berdiri dihadapan lelaki itu. Sebelum sempat Emirza nak bertanya, tangan Mikael dah menarik tubuhnya mendekat sebelum tangan yang satu lagi naik membetulkan hujung tudung Emirza.

Rahsia Kita BerduaWhere stories live. Discover now