RKB # The Untold Tales Part 1

2.8K 93 24
                                    

Salam and good night!

Saya sebenarnya tengah selongkar fail dalam laptop then terbuka balik fail RKB yang pertama ditulis. Versi yang tak diedit dan yang saya hantar 'mentah' pada publisher.
I found this!

Scenes yang kena edit dan tak ada dalam buku.
It wont hurt to share this kan?

Kisah Ain dengan Sofiey.
Kalau sudi jemput baca.
😘

♥♥♥

INSTAGRAM dibuka dan satu nama ditaip dibahagian search. Sebenarnya tak perlu taip pun sebab nama itu memang berada paling atas dalam sejarah cariannya. Apa maknanya? Dia memang kerap stalk akaun yang satu itu.

Sebenarnya itu salah satu je daripada enam akaun yang selalu dia stalk. Tapi yang ini yang paling mudah sebab tak private dan paling selalu update status.

'@nurazana_', lebih tepat itu akaun Instagram Zana.

Tepat seperti jangkaannya, hari ini ada lagi gambar baru yang Zana upload. Gambar yang dia harapkan sebenarnya. Gambar rakan-rakannya.

Dia sentuh skrin. Wajah Zana yang paling hadapan dengan Tasha disebelah angkat simbol 'V'. Selain mereka berdua, yang empat orang kat belakang tu nampak macam tak sedar pun Zana tengah ambil gambar masa tu. Ijat tengah berbual dengan Hadif disebelahnya. Dan kat depan diorang berdua, Emi tengah kerut muka pandang El yang sedang berkata sesuatu.

"@nurazana_ With the same old fav squad. Eh...ada couple gaduh kat belakang."

Tanpa sedar dia senyum sendiri.

"Rindu." Satu perkataan itu tiba-tiba terucap daripada mulut sendiri.

Lama ditenung gambar itu sehinggalah akhirnya pandangan beralih tatkala menyedari figura yang ditunggu sejak tadi dah keluar dari bangunan dihadapannya.

Telefon pantas diletakkan dalam beg dan sepantas itu juga dia berdiri. Menghampiri lelaki yang dilihatnya tadi.

Ain tersenyum lebar.

Langkah lelaki itu dikejar dalam diam, menunggu masa yang sesuai untuk menegur sekaligus membuat kemunculan dihadapannya.

Dia sedang membelek smartphone ketika matanya di menangkap kelibat seseorang yang dia kenali. Hurm...pembetulan! Seakan dia kenali! Tapi biar betul? Dia? Kat bumi Scotland ni?

Belum sempat dia berfikir lebih panjang, figura itu semakin menghampiri. Dan lama kelamaan semakin jelas pada pandangan mata Sofiey.

Perlahan-lahan, Sofiey dapat rasa rahang bawahnya semakin jatuh. Ternganga tatkala apa yang dilihatnya semakin jelas.

Like seriously?

"Orang kata, jodoh pasti bertemu."

Ayat pertama. Suaranya sudah jelas menunjukkan itu milik gadis yang berada dalam fikiran Sofiey ketika itu. Dan tak cukup dengan tu, gadis itu dah jelas terpacak dihadapan Sofiey.

Oh my god.

Tell me that this is a dream.

"Hai, awak."

Kerusi dihadapan Sofiey ditarik lalu gadis itu melabuhkan duduk. Dibibirnya terukir senyuman paling manis.

"This must be a dream," desis Sofiey perlahan.

Rahsia Kita BerduaWhere stories live. Discover now