43%

2.9K 214 0
                                    


               M U R V E:
     MEET THE DARKNESS

Aku menyambut huluran tangannya saat aku ingin keluar dari kolam air panas itu. Dia mengambil tuala lalu membaluti tubuhku yang kesejukan. Sudah berjam lamanya aku berendam dalam air meskipun air panas bila dah keluar dari air still sejuk.

Perasan atau tidak...aku banyak berdiam diri saat meluangkan masa dengannya..malah aku lebih banyak merenungnya dalam diam.seperti sekarang,aku hanya melihatnya..

"Kenapa tenung aku dari tadi?"

Mata aku larikan darinya. Tertangkap juga jenayahku itu. Dari ekor mataku,dapat ku lihat senyuman yang terbit di bibirnya.

"Aku belikan kau coffee.." Lantas aku menoleh ke arahnya. Mataku jatuh pada 2 tin minuman itu.

"Pegangkan untuk aku." Kini kedua tanganku memegang 2 tin minuman itu. Manakala dia masih sibuk mengelap tubuhku yang kebasahan.

Matanya merenung dalam mataku.
Tangan berhenti seketika dari mengelapku.

Matanya saling bertentang denganku buat seketika sebelum matanya jatuh ke bibirku. Lama ,dia hanya berdiam diri. Matanya naik pada mataku kembali lantas senyuman kecil terukir di bibirnya.

Dia kembali mengelap tubuhku namun terhenti seketika bila telefonnya berbunyi. Dia segera berpaling ke arah meja kayu di belakang kami. Iphone miliknya ditekup ke telinganya dalam keadaan masih membelakangkan aku.

Aku hanya menunggunya kerana kedua tanganku sedang memegang tin minuman itu. Aku kuis kaki ku yang berkaki ayam pada tebing kolam. Sambil hela nafas berat ,mataku naik merenung bulan sabit yang menyinari malam itu.

"----Yes..I got it..---sure----It will be arranged---its ok------good then----"

Apabila suaranya sudah tidak kedengaran terus ku toleh melihatnya. Dia menggenggam phone itu lama. Dahinya berkerut-kerut,wajahnya berubah sepertinya panggilan tadi meragut segala kebahagiannya.

"Alexander?----" suaraku memecah kebisuannya. Matanya naik merenungku.

"---yes---?"

"Are you ok------?"

Dia tersenyum. Perlahan dia menapak ke arahku. Kerisauan yang tadinya bersarang di wajahnya hilang sekelip mata.

Tin di tangan kiriku diambil lantas dibuka. Sambil matanya melirikku ,senyuman sinis dilemparkannya sekali gus menampakkan gigi taringnya yang aku tak pernah tahu kewujudannya selama ini---

Dia teguk air tin itu sambil matanya sempat wink padaku. Sejurus itu dia terus berpusing lantas mula melangkah pergi.

Beberapa langkah di hadapan,dia berhenti lantas menoleh padaku di belakang yang masih pegun.

"Let's get home pretty."sekali lagi gigi taringnya kelihatan terkena sinaran bulan.

Beautiful.....if that word suit a man...then---- he sure born for it...



⚫⚫⚫

Paginya aku bangun seperti biasa. Cuma---hati aku rasa gembira...dan---tanpa aki sedar---celik sahaja mataku,bibirku tersenyum.

Aku duduk bersila sambil mataki melirik bilikku itu. Nampak---lain cantik pulak bilik ni...semalam aura dia lain..hari ni..rasa...tak tahulah....

Tok..tok..

Aku tersenyum sambil mataku lirik pintuku. Tentu dia...pagi-pagi dah ketuk bilik aku....

Dengan gaya malas ,aku senyum senget lantas ku tolak pintu gelungsur itu.

(1) MURVE : Meet The Darkness[Book 1]✔Where stories live. Discover now