50%

3.1K 233 7
                                    



Nina menguis -nguis makanannya. Hatinya kosong. Namun fikirannya penuh dengan pelbagai masalah.



Ryan melirik gadis itu sekilas, dia jelas kerisauan gadis itu memandangkan kekasih hatinya lupa mengenai dirinya. Namun,lelaki itu tiada pengetahuan mengenai kebenarannya.



"You need to eat Nina--jangan buat papa risaukan you."

Mata gadis itu naik menemui Ryan sebelum matanya melirik papanya yang turut merenungnya sejak tadi. Perlahan-lahan gadis itu menundukkan sedikit wajahnya.

"Maaf..." Tuturnya lemah. Suapan demi suapan dia mulakan.



Ryan melirik papanya sekilas,papanya balas senyuman pendek. Biarpun mereka sudah tinggal bersama dalam satu rumah,tapi papanya sedar bahawa anak gadisnya masih kekok untuk menyesuaikan diri.



" You pergi lagi ke nanti?"


Gadis itu mengangguk lemah. Meskipun Alex tidak ingat mengenai dirinya,dia masih mahu melawat lelaki itu.




"Abang hantar---?" Soal lelaki itu lagi. Matanya merenung dalam adiknya itu.





Nina senyum kelat. "Thanks-" pendek sahaja tuturnya. Matanya kembali tertumpu pada makanannya yang masih bersisa.




Mata Ryan sayu melihat keadaan adiknya. Biarpun bukan adik kandung,masih tersisa rasa tanggungjawabnya pada gadis itu .




⚫⚫⚫




Alexander hanya tersenyum melihat telatah kanak-kanak bernama Hel yang bermain-main dengan Hayden di sofa panjang. Geli hatinya bila kanak-kanak itu tertawa girang bila digeletek oleh sahabatnya itu.



Nanny yang berada di samping Alex tersenyum,tangannya mengusap-usap telapak tangan cucunya dengan penuh kasih.



Zu Er pula keluar bersama Xavier,pasangan itu sepertinya sedang berbincang hal penting. Pada masa yang sama, pintu dikuak dari luar.




Ryan menahan daun pintu buat Nina yang melangkah masuk dengan senyuman. Mata Alexander tajam menikam gadis itu. Jelas dia tidak menyukai kedatangan gadis itu.




"Nina---" nanny merangkul mesra kedua tangan gadis itu. Tubuh kecil itu dipeluk wanita tua itu. "Lama nanny tak jumpa kamu..sedangkan baru beberapa hari lepas kita jumpa--"




Nina membalas senyuman nanny. Mata gadis itu perlahan-lahan melirik Alexander yang sudah berwajah tegang. Kecil hatinya tidak dihiraukan.



Bakul buah itu disua kepada Alexander. Mata lelaki itu jatuh pada bakul bersais sederhana itu sebelum senyuman sinis dilemparkan.



"Kau memang terdesak kan?-"



Tajam kata-katanya menikam sanubari gadis itu. Semua mata kini tertumpu pada mereka. Nanny sudah berkerut melihat tingkah cucunya itu.



"Alex,this is Nina--your-"



"Jalang-" pantas sahaja lelaki itu memintas kata-kata wanita tua itu.



Hayden sudah memberi Hel pada ibunya yang baru masuk bersama Xavier.




Mata Alex tajam membalas pandangan gadis itu. Nina sudah terkebil-kebil cuba menahan perit di hati. Ryan pula sudah kuat mengepal penumbuknya,jika bukan kerana lelaki itu sakit sudah pasti penumbuknya melayang di wajahnya.





(1) MURVE : Meet The Darkness[Book 1]✔Where stories live. Discover now