Chapter 9

795 80 5
                                    

Four in One 9



"Atuk sangat kecewa dengan kamu Jun, kamu juga Mingyu. Kenapa kamu buat mereka macam tu eoh?!" soal Atuk Wen dengan marah.

Dia juga dah tahu tentang apa yang Jun dan Mingyu buat pagi tadi, dan dia merasakan perbuatan tu amat keanakan.

Yerin dah ada dalam bilik dia sedang rehat. Baru je lepas balik klinik. Kaki dan kepala dibalut. Mujurlah dia tak cedera teruk.

Sekarang Atuk Wen serta dua cucunya pula ada diruangtamu. Sedang bercakap tentang kejadian tadi.

"Tahu tak perkara yang kamu buat tadi tu boleh membuatkan Yerin cedera parah. Nasib baik dia cuma luka ringan dikepala dan kaki terkehel saja. Kalau teruk tadi...memang Atuk lempar kamu berdua di lokap dah"

"Maaf Atuk..Gyu menyesal sebab buat macam tu" ucap Mingyu sambil garu lehernya yang tak gatal.

Atuk Wen memandang Jun yang masih diam dari tadi. "Hah kamu tak nak cakap apa² ke Jun?? Kamu tu dahla bersalah sebab tolak Yerin tadi"

"Jun takkan minta maaf or menyesal dengan perbuatan tadi" kata Jun. Itu membuatkan Atuk Wen sedikit terkejut.

Mingyu pula menyiku lengan Jun "kau ni elok lah sikit. Baik ngaku je yang kita buat salah, jangan tambah masalah weh!" bisiknya.

"Cuba bagi tahu Atuk, apa yang kamu tak puas hati sangat dengan Yerin tu??" soal Atuk Wen.

"Jun tak suka dorang tinggal disini. So Jun buat semua tu agar mereka keluar dari rumah ni!"

"Yak Wen Junhui, ini rumah Atuk! Atuk yang benarkan dorang tinggal disini. Kenapa kamu nak sangat halau dorang? Sedangkan dorang tak buat salah atau kacau life kamu pun kan?" marah Atuk Wen.

"Dulu cuma Jun dan Mingyu yang tinggal sini. Kami bebas nak buat apa saja. Tapi sejak Atuk bagi dorang tinggal sini, kami jadi tak selesa tau tak. Atuk takkan faham" kata Jun.

Atuk menggeleng lalu mencekak pinggang "Atuk tak kira, sekarang Atuk nak kamu berdua pergi naik atas dan minta maaf pada Yerin dan Eunha"

"Selagi mereka tak maafkan kamu, Atuk juga takkan maafkan kamu berdua!" kata Atuk Wen lalu terus beredar pergi dari rumah tu bersama Minho.

.

.

.

"Jadi dia buat semua tu sebab nak kita keluar dari rumah ni? Dia tak suka kita tinggal sini?" soal Yerin.

Eunha angguk². Tadi Eunha curi² dengar semua yang mereka cakapkan dibawah. Lalu dia ceritakan semuanya pada Yerin.

"Aish, sangat kebudakanlah dorang tu. Ya kalau dia tak suka kita tinggal disini, cakap jelah. Kita boleh pindah keluar, ni sampai seksa kita nak kemas dan terima plan jahat dorang sampai aku cedera lagi..eee sakit hati betul!" kata Yerin dengan geram.

"Ni kalau kaki aku tak terseliuh, sekarang juga aku pergi dan tendang dua orang tu" sambungnya sambil tengok kakinya yang berbalut.

"Aku lagi kecewa" kata Eunha lalu duduk ditepi katil Yerin tu "kalau Jun saja tak apa, rupanya Mingyu sekali. Dia juga tak suka aku dan kau tinggal disini. Padahal..kau juga tahu kan"

"Bahkan sampai kita terpaksa kemas rumah pagi tadi dan tak dapat pergi lotte world...dah la aku teringin sangat nak pergi kesana" sambungnya.

Yerin menghela nafas "nak buat macam mana. Eunha, kalau kita ni ada tempat tinggal sendiri, kita takkan tumpang sinilah.."

"Kita dah la baru datang dari LA, jalan di Korea ni juga kita tak tahu. Kawan pun tak ada lagi, kita cuma kenal Atuk Wen pun sebab kebetulan saja"

"Terus, dia bagi kita tinggal disini. Hmm, cucu dia pula tak suka" katanya lagi.

"Hmm, mungkin kita patut keluar je dari rumah ni dan tidur tepi jalan je? Takde sapa nak marah, takde sapa pun nak halau" kata Eunha pula.

.

.

.

Jun dan Mingyu yang ada didepan bilik Yerin tu terdengar perbualan Yerin dan Eunha tadi. Mereka terdiam sebentar.

Mereka betul, mereka kan baru datang dari LA, tak ada kawan, tak kenal sesiapa, tak fasih tentang jalan korea. Bahkan dulu hampir je jadi mangsa jenayah masa mula² datang kesini.

Terus bila dorang dah dapat tempat tinggal atas bantuan Atuk Wen yang baik, tetiba dibuat jahat oleh cucu-cucunya.

Baru kali ni Jun dan Mingyu mula sedar yang mereka dah ketelaluan. Mereka tak pernah fikir pun tentang ini sebelum ni.

"Aku rasa kita patut minta maaf pada doranglah" kata Mingyu.

"Aku juga rasa macam tu" balas Jun kemudian. "Kau pergila masuk dan minta maaf dulu, lepas tu baru aku akan masuk pula"

"Eh apasal aku pula, ini semua plan kau. Dan kaula orang yang utama buat semua ni, jadi kaulah kena pergi minta maaf!" protes Mingyu.

Jun memutarkan bebola matanya "ya kau juga bersubahat kan? Pergi jelah minta maaf dulu, aku ni hyung kau, mengalah lah sikit"

"Kau dulu baru aku" kata Mingyu taknak kalah.

"Aish, apa kata kita main Gawi Bawi Bok je? Siapa kalah dia kena masuk dulu" cadang Jun.

Dan akhirnya Mingyu mengangguk setuju "gurrae, jom lawan tu"

Mereka berdua pun menggengam tangan dan angkat tinggi².

"Gawi, Bawi, Bok!"

BERSAMBUNG...

Four In One ✔Where stories live. Discover now