Chapter 11

802 81 13
                                    

Four in One 11

Dah Jun tak datang kerja harini, maknanya cuma Eunha dan Mingyu sajalah yang akan mengendalikan pusat snooker berdua.

Evenpun cuma berdua, sejak mula bekerja pagi tadi mereka lansung tak bersapa atau berborak berdua. Bukan Mingyu, tapi Eunha. Dia malas nak berkawan atau² dekat² lagi dengan Mingyu sejak semalam. Bahkan masa nak datang kerja pagi tadi pun dia jalan lajuuuu je sebab taknak berjalan sebelah Mingyu.

Mingyu yang sedang jaga kaunter (dia ganti Jun) tu cuma melihat Eunha yang sedang membersihkan meja snooker dihadapan tu.

Sekarang tak ramai pelanggan. Mungkin sebab hujan. Ya sekarang hujan, biasanya kalau hujan mana ada orang nak main snooker. Pelanggan yang datang harinipun cuma datang untuk minum makan je. Tak main pun snooker.

Mingyu tau kalau Eunha tengah marahkan dia lagi sebab haritu. Tapi dia takut nak tegur, nanti lagi teruk payahla.

Beberapa saat kemudian Eunha datang ke kaunter. Mingyu ingat Eunha nak cakap atau apa2 dengannya, rupanya nak bagi order je, lepas tu Eunha pergi sambung kerja semula.

Mingyu menghela nafas lalu tengok senarai pesanan yang Eunha bagi tadi.

Coffee Latte 1
Mocha Ice 3

Setelah itu Mingyu pun pergi ke dapur untuk membuat pesanan yang dipesan.

Dan kebetulan pada waktu yang sama, ada dua orang pelanggan yang masuk kedalam pusat snooker itu. Mereka masuk dengan arrogant lalu duduk ditempat yang kosong.

"Pelayan" panggil salah seorang pelanggan yang baru masuk tadi. Seorang yeoja yang cantik, anggun. Kawannya yang sorang tu juga tak kalah cantik.

Eunha yang memang bekerja sebagai pelayan disitupun pergi ke arah mereka yang memanggil "ye? Nak tempah meja snooker atau nak minum?" soalnya.

"Please use your eyes ye pelayan. Kami ni yeoja, tengoklah kami pakai skirt kot. Tak mainlah snooker² tu" balas Yeoja tu dengan arrogant.

Eunha berasa panas bila yeoja tu sengaja menekankan perkataan 'pelayan'. Tapi dia cuma diam. "Ah arraseo, jadi nak minum apa?"

"Bagi fresh orange satu untuk saya, lepas tu fresh apple untuk kawan saya. And segelas air kosong" kata yeoja tadi.

Eunha mengangguk faham lalu mencatit apa yang diorder. Setelah itu dia pun pergi ke dapur untuk memberikan pesanan tadi pada Mingyu.

"Tzuyu, air kosong tu untuk apa pula?"

"Kau ni Mina, apa lagi kalau bukan untuk pelayan tu. Kau ingatkan rancangan aku semalam" balas Tzuyu sambil tersenyum senget.

Mina mengangguk faham "ooo, jadi pelayan tadi tu ke yang kau maksudkan haritu? Yang menggedik dengan Mingyu? Btw cantik juga dia tu. Haha tak sesuai jadi pelayan kat pusat ni"

Tzuyu menjeling "cantik? Eww please, aku cantik dari dia ok. Sesuai lah tu kerja pelayan ni dengan dia. Dia tu bukannya cantik sangat pun. Lain lah aku ni, miss universe pun kalah tau" ucapnya dengan bangga.

Mina cuma geleng². Tzuyu memang cantik, kaya lagi. Tapi sifat ke-arrogantnya tu tak pernah nak berubah. Percaya diri betul. Pasrah je Mina tu.

.

.

.

"Jun!" panggil Yerin yang sedang tonton televisyen diruangtamu bawah.

Jun yang sedang baring² sambil dengar lagu dalam biliknya tu pun terus turun dengan malas² "hah nak apa? Nak aku ambilkan makanan dan minuman lagi??" soalnya.

Four In One ✔Where stories live. Discover now