Chapter 19

812 72 1
                                    

Four in One 19


Eunha dah siap dirawat dan Mingyu pun membawanya pergi ke hotel terdekat untuk menginap.

Sekarang jam 2 pagi, lagi beberapa jam dah nak pagi, lama di klinik tadi sebab Eunha perlu dirawat dengan teliti. Untung Doktor cakap goresan tu tak kena pada tiup pernafasan Eunha, kalau itu berlaku, nyawa Eunha pasti dah melayang tadi.

Mingyu berjaya mendapatkan satu bilik hotel yang kebetulan berada berdekatan klinik tadi. Dan dia pun membawa Eunha masuk kesana dengan perlahan, takut Eunha sakit sekaligus terjaga dari tidur.

Setelah masuk kedalam bilik, Mingyu meletakkan Eunha denga hati² atas katil lalu selimuti Eunha. Seterusnya Mingyu memilih untuk keluar dan tidur disofa depan. Dia sangat mengantuk sekarang.

.

.

.

Pagi itu Eunha terjaga dari tidurnya dan meringis nyeri pada lehernya. Dia memegang dan mendapati lehernya dah dibalut, tentu dah dirawat.

Eunha melihat sekeliling, dia ada dibilik asing, dan tak nampak Mingyu lansung. Eunha ingat semalam Mingyu datang selamatkan dia. Fuh ingatkan dia akan mati semalam. Dia sangat takut!

Sekali itu Eunha mengingat sesuatu, semalam masa dia menangis takut dicederakan Taemin, dia ada dengar Mingyu berlawan cakap dengan Taemin.

Mingyu ada cakap yang dia dan Tzuyu lansung tak ada hubungan dan dia sendiri lansung tak pernah sukakan Tzuyu.

Tapi Tzuyu kata mereka bercouple dan saling suka?

Bodoh, Tzuyu menipunya rupanya. Dia dan Mingyu tak ada hubungan. Jadi selama ni Eunha pura² marah dengan Mingyu atas salah faham. Sedangkan Mingyu sendiri tak salah dan tak tahu apa².

Eunha patut minta maaf sekaligus terima masih pada Mingyu sebab semalam dan haritu. Tapi walaupun macam tu...kan dulu Mingyu dan Jun kenakan dia dan just pura² dekat sebab nak mereka keluar dari rumah masa mereka masih bergaduh dulu? Maknanya Mingyu tak pernah sukakannya. Cuma anggap kawan kan?

Tetiba pintu bilik terbuka dan ada Mingyu yang baru masuk ke sana bersama makanan dalam dulang. Dia ambil dari kafe yang ada di hotel ini.

"Dah bangun? Kenapa tak panggil?" tanya Mingyu lalu letak dulang atas meja tepi katil tu.

Eunha cuma membalas dengan deheman, sakit leher pula nak angguk² "eung, baru bangun je"

"Lapar? Makan nak?" tanya Mingyu lagi.

"Gwenchana nanti saya makan kalau lapar" balas Eunha lagi.

"Leher kau sakit lagi? Kalau sakit kita boleh ke hospital pula"

"Takpe dah okey. Pedih sikit je tapi nanti rasanya akan okey sendiri" jawab Eunha sambil pegang² lehernya yang berbalut sendiri.

Mingyu cuma mengangguk faham. Bagus juga Eunha nak jawab. Ingatkan Eunha akan jawab pendek macam sebelum ni.

"Em, Mingyu gumawo sebab dah tolong semalam eoh" ucap Eunha perlahan.

"Itu juga aku terlambat. Kalau aku datang tolong awal. Kau tak cedera macam ni ,Ha" balas Mingyu suram.

"Bukannya mati kan? Jadinya awak dah tolong saya" kata Eunha sambil tersenyum. "Dan juga...saya minta maaf"

"Untuk?"

"Ya sebab kemarin² selalu dingin dan tak berapa friendly macam biasa.. Maaf masa tu just angin saya tak baik" jelas Eunha.

"Kenapa tak baik? Ada yang awak tak suka atau fikirkan ke? Ada masalah?" tanya Mingyu ingin tahu.

Four In One ✔Where stories live. Discover now