BAB 21

1.5K 23 2
                                    

Ucapan dari Mia mengakhiri majlis pertunjukkan feshen tersebut. Pengunjung melahirkan rasa berpuas hati dengan rekaan-rakaan dari Mia Collection. Mia memperkenalkan Aira kepada rakan-rakan seperjuangannya, itupun kerana permintaan beberapa orang rakannya yang terpegun dengan kecantikan model barunya itu.

     “Cantik rekaan terbaru you Mia, modelnya pun meletup!” ujar Lucy, salah seorang pereka fesyen yang mula menempa nama dalam bidang fesyen.

     “Mestilah! I tak pilih calang-calang orang tau untuk guna rekaan terbaru I ni.” Balas Mia. Aira hanya tersenyum di sebelah Mia, bukan tak biasa bercampur dengan orang atasan, malah dulu papanya sering membawanya ke parti-parti besar macam ni. Cuma dia tak tahu nak cakap apa kalau berkaitan topik fesyen-fesyen ni.

Emily mula berbulu. Aira benar-benar menjadi tumpuan pada malam itu. Cantik sangatkah minah murahan tu! Omel Emily, geram sungguh hatinya, dia yang sudah lama menempa nama sebagai model hanya dibiarkan sepi. Benci!

Emily terpandang Jemy yang duduk di suatu sudut, dia tersenyum senang. Dia merapati Jemy yang masih sibuk meneliti gambar di kameranya itu, sesekali lelaki itu tersenyum sendiri.

     “Hi Jemy!” sapa Emily, dia dengan lenggoknya melabuhkan punggung di sebelah Jemy.

     “Ermm..” Tidak pula Jemy menoleh, dia masih dengan kameranya. Ada yang lebih menarik dari melayan perangai gedik Emily tu.

     “You ada ambik gambar I tak?” Emily semakin mendekat dirinya dengan Jemy.

     “Of course, that my job. You nak apa?” Jemy menyoal tidak senang, dia menjarakkan sedikit tubuhnya. Mati ni kalau si Aira tu nampak.

     “Cantik tak? You mesti ambik cantik-cantik tau. Kalau you nak besarkan gambar I pun, I tak kisah. I izinkan.” Ujar Emily, dia melingkar tangannya di bahu Jemy. Dia sengaja, dia tahu Aira sedang memandang kearah mereka. Rasakan!

     “Emily please. Jangan buat hal sini.” Jemy bingkas bangun. Di sini banyak wartawan, dan dia tak mahu timbul gosip yang bukan-bukan. Kalau dulu dia tak kisah, tapi kini ada hati yang perlu dijaganya.

Emily mendengus geram. Sekali lagi Jemy menolaknya, tanpa putus asa dia bangun dan sekali lagi dia memaut lengan Jemy, biar berbulu hati si Aira tu memandangnya.

     “Sayang, kenapa ni?” Aira muncul tiba-tiba. Dia memaut kemas lengan Jemy, genggaman pada tangan lelaki itu dieratkan. Dia gembira bila Jemy turut membalas pegangannya. Aira menjeling sekilas kearah Emily.

     “Emily, kau ada urusan apa dengan boyfriend aku? Kalau ya pun, tak perlu lah berpegang tangan.” Sindir Aira. Jemy menahan senyumnya, perlahan dia melarikan lengannya dari dirangkul kemas oleh Emily

     “Awak nak minum ke?” soal Jemy, dahi Aira yang sedikit berpeluh tu dilap sedikit dengan lengan baju kotnya. Aira hanya mengangguk, dibiarkan Jemy pergi meninggalkannya dengan Emily.

     “Jemy boyfiend kau? Aku tak hairanlah, paling tak pun Jemy hanya main-main dengan kau.” Ujar Emily.

     “Tak ada kena mengena dengan kau."

     “Aku akan pastikan kau musnah Aira!” ugut Emily geram. Pantas dia meninggalkan Aira di situ. Tak sanggup rasanya melihat kemesraan pasangan kekasih itu.

     “Are you okay?” soal Jemy, segelas air anggur diserahkan pada gadis itu.

     “No” Jemy mengerutkan keningnya. Tiba-tiba je berubah mood, tadi okay je, siap panggil aku sayang lagi.

     “Kenapa muka macam tu?”

     “Awak memang suka ya bila dia peluk awak macam tu.” Ujar Aira tiba-tiba. Panas juga hatinya dengan tingkah Emily seketika tadi. Jemy terpana. Kes cemburulah ni.

Mencintaimu Mr.PhotographerWhere stories live. Discover now