Part 6: Kerinduan

80.3K 264 22
                                    

Hai semua. Kali ni Lia nak share lagi ape je yang terjadi sepanjang ketiadaan Lia kebelakangan ni. Dalam kalangan pembaca setia kisah ni mungkin ada beberapa individu yang tahu Lia sekeluarga pergi bercuti untuk beberapa ketika yang membuatkan Lia tak boleh nak update selalu. Okay jom start.

Bermula hujung Jun hingga awal Julai yang lepas, Lia dan ayah ke luar negara atas jemputan kawan baik arwah mak yang Lia sendiri anggap macam keluarga. Mama Rose menjemput Lia dan ayah untuk hadir dalam majlis perkahwinan anak tunggalnya di sekitar Besançon.

Mama Rose menetap di sana sudah cukup lama walaupun setelah bercerai dengan bekas suaminya yang merupakan warganegara kota cinta itu. Anaknya, Kak Lisa yang lahir dan membesar di sana mendirikan rumah tangga dengan pensyarah yang berasal dari Malaysia. Majlis berjalan dengan lancar dan sangat indah. Tiba-tiba berangan nak berjodoh dengan jejaka bermata biru. Haha. Berangan je lah.

Selepas majlis Lia dan ayah sempat bersiar-siar di benua tersebut, merentasi beberapa buah negara. Tibalah masanya untuk kembali ke tanah air untuk menghadapi realiti. MASUK OFIS!

Sesampainya di KLIA, call Grab terus balik rumah. Sampai rumah kira-kira jam 4 petang. Aku kemas-kemas sedikit dalam rumah, bersihkan habuk dan sebagainya. Ayah pula panaskan enjin kereta yang dah lama ditinggalkan. Ayah cakap nak bawak kereta aku dan kereta ayah untuk pam angin tayar dan bereskan apa yang patut. Tinggallah aku sendirian di rumah.

Aku naik ke tingkat atas dan aku masuk bilik ayah. Timbul idea jahat untuk aku menilik apa yang ada atas meja ayah. Woww. Ada artikel-artikel mengenai tips seks, posisi seks, tips tahan lama dan tips senaman. Boleh tahan. Banyak research. Aku tinggalkan bilik ayah dan menuju ke bilik aku untuk mandi dan berehat. Sebaik sahaja aku melangkah keluar dari bilik air, aku dengar telefon berbunyi. Mak Nah call. Mak Nah cakap yang dia mungkin tak dapat balik ke sini minggu ni. Ada hal keluarga yang perlu diselesaikan.

Setibanya ayah di rumah, aku beritahu bahawa Mak Nah tidak akan pulang ke rumah minggu ini. Wajah ayah nampak agak kesal. Mana tak nya dah berminggu tak bertemu. Aku yakin Mak Nah balik nanti mesti lunyai balas dendam.

Ayah dan Mak NahDove le storie prendono vita. Scoprilo ora