Part 10: Kusangkakan panas hingga ke petang

74K 268 25
                                    

Setiap hari jadual kerjaku sungguh padat dan kadang kala aku terpaksa balik lewat. Kesempatan ini aku manfaatkan dengan sebaik mungkin dengan menanti flight Isaac untuk pulang ke rumah bersama-sama. Well setakat ni baru sekali jelah kami balik sama-sama. Pilot bukannya balik rumah tiap hari kan.

Jumaat minggu ini akhirnya aku boleh pulang ke rumah lebih awal daripada biasa memandangkan hari ini aku hanya menghabiskan masa dengan memperkukuhkan lagi hubungan syarikat dengan pihak media. Aku tiba di rumah lebih kurang jam 6 petang setelah menempuh kesesakan di lebuhraya persekutuan.

Malam itu aku,ayah dan Mak Nah makan malam bersama. Ayah menyuarakan keinginannya untuk pulang ke kampung esok hari dan kembali semula ke sini pada hari Ahad. Ya aku akui memang sudah lama kami tidak menjenguk rumah di kampung. Aku bersetuju dengan pelawaan ayah.

"Mak Nah nak ikut kami ke?"

Mak Nah mempertimbangkan tawaranku. Belum sempat Mak Nah menjawab, ayah sudah mencelah.

"Alah ikut jelah. Duduk rumah ni nanti bukan buat apa pun. Lagipun bahaya duduk sorang"

Yelah ayah..

Malam itu kami masuk ke bilik masing-masing lebih awal untuk mempersiapkan kelengkapan untuk dibawa pulang ke kampung esok. Tapi menjelang jam 11 malam aku lihat melalui monitor di telefon, Mak Nah masuk ke bilik ayah dan tidur bersama. Ya. Tidur sahaja. Lama juga aku menanti jika ada adegan malam ini. Tetapi agak hampa kerana keduanya hanya tidur bersama.

Keesokan harinya kami bertolak pada jam 10 pagi. Aku sempat menitip pesan pada Isaac untuk tolong tengok-tengokkan rumah. Setelah berborak dan bersalaman dengan Aunty Mariam dan Isaac, kami terus memulakan perjalanan. Aku memandu dari rumah ke kampung dan memberi peluang untuk ayah tidur dan menikmati perjalanan. Apalah sangat perjalanan dari rumah ke kampung. Setibanya di bandar, benda pertama yang aku cari adalah cendol. Siapa tak pernah rasa cendol di sini memang rugi. Hahaha

Setelah mengisi perut barulah kami menuju ke rumah. Rindunya bilik aku. Kami bawa masuk kesemua bagasi dan menuju ke bilik masing-masing. Mak Nah aku suruh tidur di bilik depan, bilik tamu. Aku yang keriangan terus melompat ke atas katil dengan harapan bolehlah feeling-feeling zaman kanak-kanak. Aku lompat dannn...krakkkk. Terlentang aku di atas lantai. Ayah bergegas masuk bilik aku. Katil patah. Lia..Lia..kau ingat sikit umur kau tu dah berapa. Jadi pandai-pandailah fikir usia katil tu dah berapa tahun. Dah uzur dah pun.

Dengan kesedihan aku terpaksa membawa beg aku ke dalam bilik ayah kerana bilik ayah luas sikit dengan katil yang agak besar kerana aku tahu bilik tamu tu aircord tak okay sangat. Petang itu kami habiskan masa dengan hanya berehat di rumah. Malam itu baru kami keluar untuk mencari makan malam. Jam menginjak ke pukul 10 baru kami balik ke rumah. Ketika aku sedang membalas whatsapp daripada Isaac tiba-tiba aku dengar Mak Nah menjerit. Tidak lama kemudian Mak Nah sudah tercegat di depan pintu.

"Lampu bilik tu tiba-tiba mati. Lia temankan Mak Nah tidur malam ni ye?"

"Alah..tidur jelah sini Mak Nah. Katil ni besar. Ayah tak kesah kan?"

Sengaja aku pancing. Mana tahu rezeki aku tengok jarak dekat malam ni.

"Ikut koranglah. Ayah nak tidur. Penat."

Ye lah ayah..

Mak Nah yang tersengih-sengih macam kerang busuk masuk ke bilik siap bawa bantal sekali. Aku suruh Mak Nah untuk tidur di tengah-tengah antara aku dan ayah. Aku beritahu Mak Nah yang aku hendak keluar sekejap untuk memastikan pintu sudah dikunci atau belum. Tapi bukan itu tujuan sebenar aku. Aku menuju ke bilik tamu. Aku on suis lampu. Eh. Elok je menyala. Saja je.

Aku masuk semula ke bilik dan terus matikan lampu utama. Bilik hanya disinari dengan lampu jalan dari luar. Aku baring, melayan perasaan. Rindu pula pada Isaac. Haha. Fikiran aku melayang tah kemana memikirkan esok nak ke mana. Lama juga aku berangan. Aku pusing badan menghadap ke arah ayah dan Mak Nah. Aku nampak tangan ayah sedang memeluk Mak Nah dari belakang dan kedudukan tangan ayah tepat di celah kangkang Mak Nah. Seriously ayah? Lia ada dalam bilik ni. Hello..

Aku pura-pura tidur. Aku kecilkan mata sekecil-kecilnya. Sah. Mereka belum tidur. Aku lihat tangan ayah sedang bergerak-gerak dan aku lihat Mak Nah pun seolah-olah menolak badannya ke belakang. Seriouslah korang..

Setelah agak lama membatukan diri aku lihat semakin laju pula gerakan tangan ayah dan kangkang Mak Nah pun semakin melebar dengan kaki Mak Nah kini direhatkan atas pinggul ayah. Dalam kelam aku lihat ayah membuka ikatan kain Mak Nah lalu melondehkan kain. Aku dapat lihat dengan lebih dekat adengan itu malam ini!

Usapan ayah semakin menjadi-jadi hingga akhirnya jari ayah berjaya masuk ke lubang Mak Nah lalu Mak Nah mendengus sedikit. Jari ayah mula keluar masuk. Perlahan dan akhirnya laju. Semakin laju jari ayah semakin cepat nafas dan dengusan kedengaran.

"Mmmmmmhhhh"

Mak Nah mendengus agak kuat. Aku agak yang dia sudah klimaks. Ayah tidak terus diam, seperti biasa ayah masih meneruskan keluar masuk jarinya sambil sebelah lagi tangan yang menyelit di bawah badan Mak Nah meramas tetek Mak Nah. Gerakan tangan ayah akhirnya berhenti dengan dengusan yang lebih panjang dari keduanya.

Ayah menyuruh Mak Nah turun dari katil. Percaya atau tidak kain pelikat dan kain batik keduanya sudahpun terlucut. Perlahan-lahan mereka hampiri pintu dan memulas tombol. Berhati-hati mereka keluar daripada bilik. Aku agak kecewa sebenarnya. Adakah aku akan menyusul keluar atau menanti sahaja dalam bilik. Aku nekad untuk menyusul keluar. Dengan perlahan-lahan aku melangkah keluar kemudian berhenti seketika di pintu bilik tamu tetapi pintu terbuka luas dan kosong. Eh. Mana pula mereka ni?

Aku menapak ke bahagian ruang tamu dengan perlahan-lahan. Aku yakin mereka ada di situ kerana aku udara dingin mula mengigit kulit tanda penghawa dingin di ruang tamu dihidupkan. Aku mendengar desahan. Eh takkan dah mula? Ternyata benar mereka sudah mula melayari bahtera. Ayah sedang menghenjut Mak Nah dalam posisi menungging a.k.a doggy. Kedengaran hentakan peha yang berlaga agak kuat dan pantas.

"Uhhh uhh uhhh banggg sabar bangg"

"Tak boleh sabar Nah. Ahhh rase ni Nahhh"

Bunyi peha bertambah laju dan semakin kuat disertakan pula dengan bunyi erangan yang semakin lama semakin kuat.

"Ahhhh ahhhh Nahh nak pancut Nahhh urghhhhhh"

Ayah menekan kuat tanda ayah sudah terpancut. Agak lama ayah melepaskan kesemua air maninya.

"Abang kenapa cepat sgt? Nah tak rase lagi ni"

"Sabar lah. Esok lusa ada lagi. Jom lah masuk tidur. Abang penat"

Aku pun berlari masuk ke bilik dan kembali pura-pura tidur.

Ayah dan Mak NahWhere stories live. Discover now