Part 13: Syurga dunia

64.9K 254 21
                                    

Semenjak petang itu bagaikan tak ada rahsia apa pun antara kami. Tengah tengok tv, masak di dapur, makan malam, semua tempat ayah gunakan sebaik mungkin untuk meneroka Aunty Wati. Tapi ayah pandai tarik tali dengan Aunty Wati kerana ayah hanya mengusik Aunty secara oral, pantang ada kesempatan pasti ada saja desahan kedengaran.

Malam itu kami tidur sekali. Aku di sebelah dinding, Aunty Wati di tengah dan ayah dihujung sekali. Kami berborak mengenai masa lalu dan terkait sekali topik ketika pertama kali aku melihat hubungan mereka secara tidak sengaja. Aunty berterus terang denganku dia sama sekali tidak menyangka bahawa aku tidak marah. Aku beritahu apa sahaja yang buat ayah bahagia akan aku turuti. Malah aku pernah menyuruh ayah untuk berkahwin tetapi ayah menolak.

Pagi itu kami bersiap-siap untuk balik ke rumah. Menjelang tengah hari kami sudah sampai di Putrajaya untuk menghantar Aunty Wati ke rumahnya. Aku juga bersiap-siap untuk keluar dengan Isaac. Lama tak jumpa. Rindu. Petang tu aku tinggalkan ayah sorang-sorang di rumah. Aku memecut ke Dorsett Grand tak sabar nak peluk cium Isaac. Seterusnya..tau-tau lah sambungannya apa. Haha

Esok pagi aku kembali ke rumah untuk bersiap-siap kerja. Masuk rumah, aku nampak Mak Nah tercegat di depan tv. Nasib tak terjerit. Aku tanya bila Mak Nah balik? Mak Nah jawab petang semalam sebab ayah call cakap dah ada di rumah. Sengaja aku pancing emosi Mak Nah.

"Nampak Aunty Wati tak Mak Nah?"

Aku perhati riak wajah Mak Nah agak berubah.

"Mak Nah tak tau. Semalam Mak Nah balik ada ayah Lia je kat rumah."

Aku tanya terus "Mak Nah tak kesah kan apa yang kita nampak haritu? Lia bukan apa Mak Nah. Kesian tengok ayah dah lama tak jumpa Aunty Wati."

Jahat sungguh aku ni.

"Kalau Lia dah cakap macam tu Mak Nah dah tak boleh cakap apa Lia. Ikut Lia lah. Mak Nah pun pembantu je sini. Lia suruh Mak Nah buat tu Mak Nah buat. Lia suruh buat ni Mak Nah buat."

"Kalau Lia suruh Mak Nah tidur dengan ayah? Mak Nah buat?"

Mak Nah nampak agak terkejut. Agak lama dia pandang muka aku. Berkira-kira mencari jawapan paling bernas untuk soalan cepumas macam wartawan hiburan.

Ayah tiba-tiba mencelah.

"Eh balik dah Lia. Semalam tidur mana Lia?"

"Kalau Lia bagitau ayah marah tak?"

Ayah duduk di sofa depan aku sambil tersenyum.

"Lia. Kan no more secret. Mari sini duduk dengan ayah. Tell me."

"Lia tidur dengan Isaac semalam."

Ayah agak terkejut dan kemudian tersenyum "Isaac sebelah?"

Aku angguk dan tersengih macam kerang busuk.

"Sejak bila anak ayah jadi nakal ni? Mana belajar ilmu macam ni?"

Selamba aku jawab "ayah ajar"

Kamk berdua sama-sama tergelak. Mak Nah minta izin ke dapur. Cepat sahaja aku tanya ayah.

"Ayah call Mak Nah ke?"

Ayah mengiyakan dan memberitahu bahawa ayah bosan keseorangan di rumah. Tiada teman. Jadi ayah meminta Mak Nah untuk kembali ke rumah. Namun kata ayah mulanya Mak Nah menolak untuk datang tapi ayah berjaya memujuk Mak Nah untuk kembali. Terus saja aku tanya ayah.

"Ayah buat jugak ke kat Mak Nah?"

Muka ayah tiba-tiba naik merah padam. Kata ayah mulanya ayah mencuba tapi Mak Nah menolak. Jual mahal pulak Mak Nah ni. Ke merajuk lagi? Aku lihat jam sudah agak lewat untuk aku bersiap dan bertolak ke Sepang. Tak apa lah. Alamatnya tidak keluar makan tengah hari lah aku hari ini.

Petang itu selepas waktu bekerja aku terima whatsapp dari Isaac yang mengajak aku untuk menemani dia makan di Secret Recipe sebelum bertolak untuk penerbangan yang seterusnya. Mana mungkin aku menolak permintaan cinta hati. 3 hari seterusnya barulah jumpa balik.

Selesai makan dan menghantar Isaac sehingga pintu perlepasan antarabangsa, aku terus ke tempat letak kereta untuk pulang ke rumah. Baru sahaja lalu di tol, Aunty Wati menelefon aku. Katanya dia ada di sekitar rumah aku. Nak ajak jumpa. Aku balas aku sedang dalam perjalanan pulang dan menyuruh Aunty Wati untuk singgah di rumah.

Dua jam kemudian setelah terperangkap dalam kesesakan di Jalan Persekutuan aku akhirnya tiba di rumah. Aunty Wati menunggu kepulangan aku di depan pintu. Aku peluk Aunty Wati sekuat-kuatnya. Rindu sangat padahal baru je sehari tak jumpa. Aunty Wati ajak kami semua untuk makan malam, dia belanja.

Aku terus sahaja meminta diri untuk naik ke bilik untuk mandi dan bersiap-siap. Sedang bersiap-siap aku teringatkan mama Isaac. Apakah dia ada di rumah. Aku capai telefon dan terus menelefon mama Isaac. Katanya dia berada di rumah adiknya di seksyen 9. Jadi tidak perlulah aku risau tentang dia.

Aku segera turun sebab tidak mahu ayah, Aunty Wati dan Mak Nah tunggu lebih lama. Kami segera ke pusat membeli belah warna biru untuk makan. Kami memutuskan untuk makan di restoran Jepun memandangkan aku akan membeli barang keperluan dapur mana yang dah habis. Kami makan sambil berbual-bual mengenai isu terkini. Aku sengaja bertanya.

"Aunty takpe ke balik lewat ni? Macam bahaya je nak drive sorang-sorang."

"Takpe Lia. Nak buat macam mana. Aunty rindu nak jumpa Lia. Apalah sangat dari sini ke Putrajaya tu."

"Aunty rindu Lia ke ayah?" Selorohku sambil ketawa. Ayah dan Aunty Wati tersipu-sipu manakala Mak Nah buat-buat tak dengar dan tak nak ambil port.

"Apa kata Aunty tidur rumah je lah. Tidur ngan ayah. Esok gerak saing Lia. Lia nak keluar awal esok"

Aunty Wati masih malu-malu kucing.

"Eh Lia ni. Apa lah. Segan lah aunty" katanya sambil melirik ke arah Mak Nah. Mak Nah pandang ke arah lain sahaja.

"Takpe lah aunty. Bahaya lah drive sorang. Tidur rumah okay. Please mommy?"

Aku terdiam kejap. Aku panggil Aunty Wati apa? Mommy? Serious lah? Lantak kau lah.

"Ye sayang. Aunty tidur sini malam ni"

Ayah dah tersengih-sengih. Thank me later ayah!

Selesai membeli barang rumah aku terus memandu balik. Sampai sahaja di rumah aku dan Aunty Wati terus membantu Mak Nah untuk menyimpan stok makanan. Ayah sudah naik ke bilik. Bagi can ayah untuk bersiap sedia. Selesai menyimpan barang, kami bertiga naik. Aku menuju ke bilik aku, Mak Nah ke biliknya dan Aunty Wati ke bilik ayah. Aku terus menyalin baju dan mencuci muka. Aku terus ke bilik ayah. Pintu tak kunci. Aku masuk dan lihat ayah seorang di atas katil dan Aunty sedang mandi.

"Ayah. Lia nak tengok ayah main malam ni." rengekku kepada ayah.

Ayah senyum "ye Lia. Ayah dah ready ni" kata ayah sambil menyingkap selimut. Batang ayah sedang mencanak tegak.

Aku sengaja bertanya "Ayah. Nak ajak Mak Nah ke?"

Ayah tergelak " I don't know. Lia try. Ayah can help them both tonight"

Aunty Wati keluar dari bilik mandi tidak bertuala dan agak terkejut bila melihat aku. Kelam kabut pula nak cari tuala.

"Alaa aunty. Tak payah lah tutup. Biar ayah tengok. Aunty ni macam lah Lia tak pernah tengok"

Aunty Wati tersipu-sipu sambil terus menuju ke katil. Aku capai tuala kecil dan berikan kepada aunty untuk keringkan rambutnya. Aku lihat ayah mula merapat dan memandang tajam setiap pelusuk tubuh Aunty Wati sambil mengurut-urut batangnya. Ayah mula meramas tetek Aunty Wati membuatkan mata Aunty Wati terpejam menikmati kesedapan. Ayah mula menggentel puting aunty. Aku bangun dan menapak ke bilik Mak Nah. Aku ketuk pintu bilik Mak Nah. Mak Nah membuka pintu dengan hanya berkemban.

"Mak Nah baru siap mandi ke?"

"Ye Lia. Ada ape?"

"Elok lah tu. Mak Nah ikut saya kejap. Tak payah bawak baju tu. Cepat Mak Nah."

Mak Nah mengikut aku rapat. Sampai di bilik ayah aku tarik kain Mak Nah menyebabkan dia terlanjang di depan ayah dan Aunty Wati.

"You okay with this Aunty?" Tanya ku. Aunty Wati mengangkat bahu "I don't know but i want him to cum in me"

Aku tolak Mak Nah ke atas katil. Mak Nah mula mengusap-usap batang ayah. Ayah mendesis sambil menghisap puting Aunty Wati. Indahnya pemandangan.

Ayah dan Mak NahWhere stories live. Discover now