Part 17: Mama baru

59.6K 417 131
                                    

Selepas Mak Nah berhenti, Aunty Wati semakin kerap datang ke rumah. Kami punya rapat sampaikan aku perkenalkan dia kat kawan2 aku sebagai bini baru ayah. Sayang tak sayang tu.

Tibalah masa ayah untuk balik ke menjenguk rumah di kampung. Oleh sebab agak busy, aku tak boleh ikut ayah ke kampung. Busy melampau sampaikan aku menghilang lama dan tak update cerita ni tempoh hari. Aunty Wati pun busy. Lunch hour kadang-kadang je jumpa. Masa lapang aku hanya didedikasikan kepada Isaac.

Aku dan Isaac tengah sibuk cari rumah baru kami dan akhirnya kami bersetuju untuk beli rumah yang berhampiran dengan stesen KTM terdekat di salah satu universiti awam terkenal di sini. (Agak-agak korang tau tak?)

Kawasan perumahan ni memang cantik, selamat sebab gated & guarded. Kawasan rumah luas, swimming pool dan yang paling penting dekat dengan kemudahan awam. Cuma satu je aku kurang berkenan, bunyi bising KTM. Sebagai bakal mem besar rumah, Isaac beri kepercayaan kepada aku untuk pilih semua perabot. Hujung minggu tu aku dan Isaac tunggu pekerja yang akan bersihkan rumah dan bawa masuk semua perabot.

Malam tu buat pertama kali aku dan Isaac bermalam di rumah baru kami. Seronok sangat tapi yang agak menjengkelkan ialah bunyi bising KTM yang lalu lalang sampai ke tengah malam. Nasib baik malam tu kami tak tidur. Ehemmmm..hahahahahahaha

Aku dapat agak jiran-jiran mesti dengar aktiviti kami malam tu. Aku memang tak boleh tahan kena dengan batang Isaac yang gemuk, lentik macam tanduk panjang memang buat aku senak dan mengerang tak ingat dunia. Ahhhhh hanya yang ada pasangan dengan batang yang sama bentuk je faham aku rasa. Sampaikan setiap ada gerabak KTM lalu pasti Isaac akan ambil kesempatan menghenjut dan menghentam puki aku dengan lebih kuat.

Esok hari hampir tengah hari baru aku dan Isaac bangun. Sedap sangat nak buat macam mana. Aku agak sedih sebab petang tu aku dah kena hantar Isaac ke airport dan akan jumpa dia minggu depan. Tapi nak buat macam mana, komitmen kerja. Dengan berat hati aku kena jugak hantar dia ke airport petang tu, kebetulan aku kena jemput Aunty Wati dari rumahnya di Putrajaya petang.

Sampai sahaja di rumah Aunty Wati, aku lihat ada Ehsan dan isterinya Maizura (Ehsan anak saudara Aunty Wati) yang sedang bersiap-siap untuk berangkat kembali ke London. Aku dengan baik hatinya menawarkan bantuan untuk mengangkat barangan Aunty Wati. Tapi aku ambik beg kecik jelah. Kebetulan masa tu Ehsan nak ambil beg yang sama aku nak ambil. Apa lagi cepat-cepat aku menyelit di hadapan Ehsan dan dengan sengajanya menunduk lalu tergesel bontot pada bahagian depan seluar Ehsan.

Banyak juga barang Aunty Wati ni. Memang nak pindah terus ke? Selepas mengunci pintu rumah, aku sempat menjeling ke arah "benjolan" tadi. Agak membengkak. Kesian Ehsan terbengkak kena bontot aku. Nasib baik tak twerk je tadi. Haihh gatal. Anak sapa lah ni.. Dalam lif pun aku sengaja berdiri di depan Ehsan dan menunduk untuk meletakkan barang ke bawah menyebabkan geselan berlaku lagi. Sebelum keluar pun aku sempat menggeselkan sekali lagi.

Malam itu setelah selesai membawa masuk barang dan mandi. Aku pesan McDelivery sebab masing-masing dah malas nak drive. Sementara menunggu aku memberitahu kepada Aunty Wati mengenai hubungan aku dan Isaac.

"Lia tak nak kawen ke dengan Isaac?"

Eh eh..dia tu tak kawen dengan ayah takpe pulak?

"Memang tengah rancang pun aunty. Aunty dengan ayah macam mana? Tak nak jadi mama Lia ke aunty?"

"Aunty ni bukan tak nak. Ikut lah ayah Lia macam mana"

"Aunty..Lia ade soalan. Nak tanya boleh?"

"Eh Lia ni..tanya jelah. Ada apa Lia?"

"Batang ayah sedap ke?"

Aunty Wati nampak agak terkejut dan tersipu-sipu.

"Lia tengok lah dengan saiz macam tu takkan tak sedap. Kali pertama kat kampung tu aunty rasa macam nak terkoyak lubang aunty ni. Semakin dihenjut semakin bergesel hidup semua saraf dalam lubang aunty ni. Tak mau cakap lah Lia. Cakap pun boleh buat aunty basah. Ayah Lia takde ni"

Ayah dan Mak NahKde žijí příběhy. Začni objevovat