💣18

3K 293 32
                                    

Jungkook memarkir Kia Telluride S90 miliknya di garaj kereta rumah agam keluarga Kim atau lebih tepat lagi, rumah keluarga aku. Aku segera turun dari kenderaan utiliti sukan itu setelah brek tangan ditarik.

Aku menjenguk kolam ikan di tepi rumahku. Rindu dengan ikan-ikan koi aku. Dah gemuk semuanya. Nasib baik Seokjin bagi diorang makan. Kalau Namjoon, mati mereputlah anak-anakku ini.

"Ada orang tak dekat rumah?" Seokjin yang masih berapron menjenguk dari dapur. Siapkan juadah minum petang agaknya. Aku ada memberitahu Namjoon sebelum datang ke sini. Tapi, dia tu mulut tempayan. Belum apa-apa lagi, semua berita dah tersebar. Dasar mulut bontot ayam.

Aku melihat kelibat Namjoon yang berlari anak menuruni tangga. Tiba-tiba, dia berhenti di tangga terakhir dan menilik aku dari atas hingga bawah. Matanya dibulatkan, mulutnya ternganga sedikit.

Aku agak terkejut dengan reaksinya yang begitu tercengang melihatku. Aku membelek setiap inci baju dan seluarku. Mungkin ada sesuatu yang pelik atau hodoh. Tapi, semuanya biasa saja pada pandangan aku.

"Hara, kau ke tu?" Namjoon mendekatiku dan mencuit pipiku kecil. Jungkook yang berada di muka pintu hanya tersengih melihat gelagat aneh Namjoon.

"Wah! Kau cantiklah kalau rambut warna hitam" ah, itu saja sebabnya? Aku tersenyum nipis sebelum menumbuk bahunya perlahan.

"Terima kasih. Walau pun aku tahu kau tak ikhlas puji. Awak! Jom pergi meja makan" aku memanggil Jungkook yang baru saja melabuhkan punggung di atas sofa. Tawa Namjoon meletus sehingga air matanya berkumpul di tubir mata kerana ketawa terbahak-bahak. Aku dan Jungkook hanya mampu melihat kelakuannya.

"Ya Tuhan, kau ni! Tak sweet langsung tahu tak? Orang yang bercinta pun ada panggilan manis untuk pasangan masing-masing. 'Awak-saya' ni untuk pelajar sekolah saja, tahu?" aku mengunci lehernya dengan lengan sadoku.

"Kau jangan nak menganjing dekat si-- Aduh! Aduh! Sakit! Ampun!" Jungkook memulas telingaku. Telinga kananku terasa berdenyut ketika ini.

"Awak ni kenapa?! Sakitlah!" aku menghentakkan kaki ke atas lantai marmar asli di ruang tamu. Boleh tahan bisa juga tangan lelaki ini.

"Kenapa telinga kau merah Hara?" tegur Seokjin sambil menatang sebuah dulang berisi milo dan biskut cip coklat.

"Ada bab-- Huwargh! Okey, okey tak cakap dah" aku menutup kedua-dua belah telingaku dengan tapak tangan apabila tangan Jungkook mendekati telingaku untuk kesekian kalinya. Siapa tak takut kalau nak kena pulas telinga?

"Padanlah dengan muka kau. Mulut tu asyik mencarut saja. Segala jenis binatang sekebun nak disebutnya. Kau piat saja telinga dia, Kook. Biar sedar sikit budak ni. Kalau aku, memang aku goreng terus budak ni" dengan selamba badaknya dia menghirup milo hasil tangannya.

"Korang berdua datang kenapa? Kalau tak ada hal, memang sampai tahun depan pun tak nampak batang hidung"

"Hara nak ambil uniform sekolah dengan barang dia sikit katanya, Joon hyung. Kook temankanlah. Hara, jom ambil barang awak" Jungkook yang sudah berdiri dengan bersemangat itu aku tahan.

"Awak duduk sini. Jangan ikut"

"Alah, kau ni. Dengan suami sendiri pun nak malu. Cis, mengada! Ikut saja dia, Kook. Entah-entah dia nak ambil CD pornografi" aku mengendahkan bicara Seokjin dan melangkah ke bilikku. Jungkook melabuhkan bontot comelnya ke atas katilku.

Dua pasang uniform lengkap aku capai dan masukkan ke dalam beg galas yang aku ambil dari almari Taehyung. Tidak lupa juga beberapa helai jaket berhud, seluar pendek dan alatan kelengkapan diri yang lain.





Cikguku Suami Private 💜jjk 💜 (16+) •✓•Where stories live. Discover now