💣31

1.8K 174 50
                                    

Jungkook membuka pintu kondominium menggunakan imbasan retina, ciri keselamatan terbaharu untuk seluruh kawasan perumahan elit ini. Suis lampu utama ditekan untuk menerangi kawasan ruang tamu rumah.

"Awak dah balik?" sapaku lembut. Walaupun bahagian sisi kepalaku masih merasai kesan alkohol itu, aku gagahkan diri untuk bangun. Sampai bila nak terperuk dalam bilik kan?

"Awak dah rasa okey? Ada rasa nak muntah atau sakit kepala?" aku hanya menggeleng seraya tersenyum nipis. Beg kertas di tangannya menarik perhatianku sejak tadi.

"Awak beli apa tu? Nak tengok" beg itu dihulurkan ke arahku. Aku mengintai isi beg kertas tersebut. Terkebil-kebil mataku melihatkan kandungan beg kertas itu.

"B-buku latihan?" Jungkook mengangguk sambil tersenyum.

"Peperiksaan dah semakin dekat. Itu semua persediaan awal untuk awak. Seperti yang kita persetujui tempoh hari, awak mesti lulus cemerlang. Awak tak sepatutnya lupa tentang ikrar awak di depan koleksi patung Kaws awak" aku mencebikkan sedikit bibirku. Ada saja idea lelaki ini untuk menyakatku.

"Yalah, saya ingat tu. Saya akan pastikan keputusan saya tak menghampakan. Awak boleh pegang kata-kata saya" aku menjungkit kening bangga di hadapannya.

"Baik, saya pegang kata-kata awak"

🐈🐈🐈

"Arrrggghhhhhh! Ni soalan ke sialan? Kenapa tiba-tiba sel ovum nak berenang ke tiub Falopio pula ni? Kenapa kau tak duduk situ diam-diam saja hah? Eii, nak je aku cekik penggubal soalan ni. Kau ingat aku ada masa ke nak kaji semua benda ni" hampir saja aku meraung dan melemparkan buku latihan ke luar tingkap.

Tapi, bila difikirkan balik. Jungkook dah berhabis banyak duit untuk beli semua buku-buku. Rasa berdosa pula kalau buat macam tu.

"Takkan baru 1 soalan dah nak menyerah. Hara, kau tak boleh macam ni. Kalau nak keputusan bagus, kena buat betul-betul" aku mengambil sebatang pensel mekanikal dan buku latihan. Jejak kaki diatur ke bilik kerja Jungkook, tempat dia menanda buku latihan, kertas peperiksaan atau menyemak pembentangan.

"Emm, nak ketuk ke tak? Dia sibuk tak? Kalau aku masuk, dia marah macam mana? Ish, takutlah pula. Entah-entah dia stres dekat dalam tu" bebel aku seorang diri di hadapan pintu.

"Awak buat apa ni? Kenapa membebel depan bilik kerja saya?" kacamata berkanta tipis dilorotkan dari batang hidung lalu dilipat kakinya.

"Emm, nak tanya soalan ni? Susahlah. Sibuk tak sekarang?"

"Dah tu, kenapa tak ketuk pintu? Membebel dekat sini bukannya berfaedah pun. Jom, masuk" aku membontoti langkahnya. MacBook Pro miliknya ditetapkan dalam mod hibernasi sebelum kami berdua melangkah ke satu set sofa.

Mataku ralit meneliti segenap ruangan bilik kerjanya itu. Rekaan dalaman berasaskan kayu jati memberi impak dan ciri Nusantara pada ruangan ini.

"Soalan satu pun dah tak boleh buat. Nampak sangat awak tak pernah buat latihan-latihan yang saya bagi dalam kelas kan?" aku menggaru tengkukku yang tidak gatal dengan hujung berpemadam penselku. Alamak, kantoilah pula. Dia menolak tubuhku kasar sehingga aku rebah di atas sofa.


"Eh, apa--" dia meletakkan jari telunjuknya pada bibirku. Jarinya telunjuknya berada pada sisi perutku.

Cikguku Suami Private 💜jjk 💜 (16+) •✓•Where stories live. Discover now