💣33

1.5K 164 18
                                    

Langkahku terhenti di hadapan pintu kondominium ini.

"Aku marah ke tadi? Kenapa aku nak kena marah? Aku dan dia bukannya berkahwin atas dasar cinta pun" aku ketawa sendiri dan masuk ke dalam rumah.

Punggung aku labuhkan di atas sofa di ruang tamu. Kadang-kadang, aku terfikir sama ada dia serius atau tidak dengan kata-katanya sewaktu kami bercuti di kampung halmeoni.

"Cantik gila! Badan pergh meletup! Pinggang ramping, kulit cerah, tinggi lampai, cantik orangnya. Pakej lengkap. Rasa macam nak kahwin lagi satu"

Tanpa aku sedar, jarum jam telah berganjak ke angka 4. Jungkook masih belum pulang. Mungkin masih sibuk melayan kemanjaan perempuan tak tahu malu itu. Baru sahaja aku hendak masuk ke bilik, daun pintu dikuak dari luar. Baru kali ini aku lihat dia tersenyum setelah pulang dari sekolah.

Ah! Dia bukan pulang dari sekolah. Pulang dari berjumpa kekasih hati. Mana tidak gembiranya.

"Dah lama balik?" soalnya sambil membuka sarung kaki dan melonggarkan tali leher.

"Baru saja balik. Saya ingat nak singgah minum petang dekat kafe hujung simpang sekolah sana. Tapi, terbantut selera bila ternampak merpati dua sejoli sedang bermadu asmara" Jungkook yang sedang membuka butang bajunya itu terkedu seketika.

"Awak pergi sana tadi? Maksudnya, awak nampak saya dengan Hwa--"

"Jadi, betullah dugaan saya selama ni. Nak dapat madu dah saya ni. Tak sangka saya dah membesar dengan pantas" beg sekolah yang berada di tangan aku genggam kemas.

"Hara, sayang" Jungkook bangun dari duduknya dan menyapaku. Tangannya mencubit pipiku.

"Awak nampak comel bila marah. Saya minta maaf sebab tak berterus-terang dengan awak. Hwayoung tu adik angkat saya. Dah lama kami tak jumpa" anak mataku menikam anak mata redupnya.

"Baguslah kalau setakat adik dan abang. Manalah tahu tetiba 'terangkat' dengan adik angkat sendiri" kata-kata berbaur sindiran itu aku ucapkan sebelum masuk ke dalam bilik.

'Kau ingat zaman sekarang ni masih boleh percaya dengan istilah adik dan abang angkat ni? Abang dan adik kandung sendiri pun boleh terjebak dengan sumbang mahram. Inikan pula sekadar adik dan abang angkat? Dunia ni kejam, Jungkook. Aku tak nak jadi mangsa kebodohan lagi'

🕷🕸🕷

Yoongi dan Hoseok singgah ke Taman Memorial Seoul, tempat di mana mendiang bapa dan ibu Yoongi disemadikan. Sejambak bunga carnation putih di letakkan di hadapan kotak kaca yang menempatkan abu jenazah kedua ibu bapanya.

"Eomma, appa. Yoongi datang ni. Yoongi dah berjaya jalankan hidup yang lebih baik. Yoongi dah tak menangis macam dulu. Sekarang, Yoongi dah jadi lelaki kuat. Sama seperti apa yang appa harapkan. Eomma, Yoongi korbankan cita-cita Yoongi untuk jadi seorang juruterbang. Sekarang, Yoongi berjaya jadi seorang cikgu. Eomma gembira tak dengan pencapaian Yoongi?" airmata yang jatuh di pipi dilap kasar dengan lengan baju kemejanya. Hoseok yang memerhati dari jauh turut terbawa-bawa dengan emosi.

"Kalau Yoongi berkesempatan, Yoongi akan bawa isteri dan anak-anak Yoongi ke sini. Doakan supaya Yoongi mendapat jodoh yang baik dan mampu jaga Yoongi macam mana eomma dan appa jaga Yoongi dari kecil sampai besar. Yoongi minta diri dulu" kotak kaca itu dikucup sekilas. Airmata yang masih bersisa ditepis segera. Senyuman dipasang pada wajahnya sebelum menyapa Hoseok.

Cikguku Suami Private 💜jjk 💜 (16+) •✓•Where stories live. Discover now