💣24

2.2K 263 53
                                    

(Jungkook POV)


Aku berjalan masuk ke kubikel yang terletak di dalam balai disiplin. Setengah jam lagi, mesyuarat dengan ahli lembaga sekolah akan bermula. Urat leherku diregang sebelum menyisip latte panas dari Starbuck itu.

"Woi, sibuk ke sekarang?" Jimin menerjah masuk ke dalam balai disiplin tanpa sebarang amaran. Hampir tersedak aku dibuatnya.

"Eh, taklah. Aku sedang rehat sekejap. Nanti ada mesyuarat lagi. Kau tak apalah, ajar Pendidikan Jasmani saja" Jimin ketawa sambil menampar bahuku. Nasib baik tangan gebu. Kalau tak, aku tempeleng biar kepala berbintang empat belas.

"Weyh, aku nak tanya pendapat kau ni. Hara tu cantiklah. Aku suka dia" Jimin menongkatkan dagunya di atas meja. Senyum simpul tercalit pada bibirnya.

"Cantik? Cantik kau kata? Biasa saja aku tengok. Mak cik yang kerja dekat kafe kita tu lagi cantik dari dia. Citarasa memang teruk betul" pandai kau berdalih, Jeon Jungkook. Sedangkan kau pun tergilakan dia.

"Tak baiklah kau ni. Dia cantik, dia baik. Yang penting, dia tak gedik dan asyik nak berkepit dengan aku. Sebab tu aku suka dekat dia. Dia lain" terasa gigiku bergesel sesama sendiri menahan amarah. Mahu saja aku layangkan penumbuk sulungku ke pipinya.

"Hati-hati dengan dia. Dia bukan macam yang kau bayangkan. She's a badass girl, you know? Dahlah! Aku nak sambung mesyuarat. Aku pergi dulu" segera aku sarungkan kasut dan beredar dari situ. Boleh putus saraf tunjang jantan tu kalau aku duduk lama-lama dekat situ.

'Badass? Interesting' Jimin menggigit bawah bibirnya sambil tersenyum nakal.

(End POV)

🍄🍄

Aku melangkah keluar dari kelas setelah loceng berbunyi. Sakit kepala yang masih menguasai diri aku tahan sebolehnya. Sebaik aku tiba di lot parkir, kelibat kereta milik Jungkook sudah tiada di situ.

"Aku kena tinggal" kenapa aku rasa penat hari ni? Mungkin sebab aku terlalu memikirkan masalah aku dengan Jungkook. Mana mungkin aku biarkan isu ini begitu saja. Takkanlah aku nak pegang status janda di usia semuda ini. Semua fikiran negatif itu aku tangkis dari minda.

"Bertenang, Hara. Semua masalah boleh selesai. Sekarang, kita jalan kaki balik rumah" aku memulakan perjalanan yang berjarak 7.5 kilometer itu. Tak apa, dekat saja ni.

Peluh yang menitik di bahagian leher itu aku seka dengan tapak tangan. Aplikasi Google Maps aku lancarkan pada telefon pintarku.

Jarak untuk ke Jamsil Elite Properties masih berbaki 7 kilometer. Maknanya, aku masih belum menjangkau satu kilometer pun? Tahniah! Kalau aku hubungi Jungkook, dikira tak malu ke? Ah! Yang penting aku tak penat.

Nombor yang tertera pada skrin itu aku ketik. Telefon itu aku lekapkan ke telinga kananku.

"Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi. Sila cuba--"  talian aku putuskan. Nampaknya, aku kena tabahkan diri untuk berjalan kaki ke rumah.

Mesin vendor yang terletak di kaki jalan membuatkan aku dahaga. Aku menyeluk saku skirtku. Hampa hati aku apabila teringatkan dompet yang tertinggal di dalam papan pemuka kereta Jungkook. Mujurlah aku masih menyimpan beberapa keping syiling di dalam saku beg galasku.

Aku menyepak batu dan ranting yang berada di sepanjang jalan. Sejujurnya, aku hampir hilang deria pada kakiku. Tapak kasut pun dah haus.

Cikguku Suami Private 💜jjk 💜 (16+) •✓•Where stories live. Discover now