💣29

2.2K 196 20
                                    

"Hara, jom kita pergi ke vila halmeoni" aku yang sedang duduk di atas sofa itu menoleh ke arah Jungkook.

"Vila? Dekat mana? Nak buat apa?"

"Vila tu dekat saja dengan rumah ni. Dalam 15 minit perjalanan. Vila tu akan jadi tempat bulan madu kita tahun depan. Jomlah pergi tengok-tengok kawasan" aku hanya mengangguk seraya mencapai jaket kulitku. Aku meminta diri daripada eomma manakala Jungkook telah berada di garaj untuk memanaskan enjin kereta.

Vila itu terletak di kawasan yang agak terpencil. Wajahku bertukar mendung apabila kereta kami melalui kawasan kaki bukit yang sedang dibanjiri pengunjung pesta. Aku hanya mampu melihat kemeriahan itu sekali lalu sahaja.

"Tak apa. Tahun depan kita datang lagi, ya? Tahun depan saya pastikan tak ada gangguan. Bolehlah kita bawa Jungkook junior sekali" kecut perutku mendengarkan cita-cita Jungkook untuk membawa anaknya ke pesta ini pada tahun hadapan. Aku boleh saja nak ada anak. Tapi, aku tak nak mengandung. Boleh tak macam tu? Kita peram sperma dengan ovum dalam balang sampai dia jadi bayi. Boleh ke macam tu?

Sedang aku memikirkan cara mendapatkan anak tanpa perlu mengandung, brek tangan ditarik oleh Jungkook. Aku melihat sebuah rumah agam tersergam gah di dalam taman bunga.

"Tunggu apa lagi? Jomlah turun. Ke nak saya dukung?" tanpa aku sedar, Jungkook telah membuka pintu kereta di bahagian penumpang hadapan.

Kami disapa oleh seorang butler dan seorang wanita yang aku sendiri kurang pasti dengan statusnya

"Tuan Muda Jeon" kedua-duanya menunduk hormat kepada Jungkook. Jungkook menumbuk kecil bahu lelaki kacak itu. Kenapa setiap hari aku berjumpa dengan lelaki kacak? Adakah keluarga Jeon hanya memilih yang kacak-kacak saja untuk dijadikan pekerja?

"Tak payahlah formal sangat. Baru 4 tahun Kook pergi. Takkanlah semuanya dah berubah"

"Kalau tak salah, ini Puan Muda Jeon?" soal wanita itu. Aku teragak-agak untuk mengangguk.

"Ya, isteri Kook. Hyung dengan Yingying ni memang setia dengan keluarga Kook kan? Hara, kalau awak nak tahu, adik-beradik Xiao ni dah macam adik-beradik saya. Ini, Xiao Lu, butler keluarga saya. Panggil dia Lu oppa. Ini, Xiao Ying, pengawal peribadi saya. Panggil Yingying eonnie. Okay?" aku hanya mengangguk faham.

"Saya ada tali pinggang hitam dalam taekwondo dan juara karate antarabangsa wakil China" celoteh Xiao Ying sambil berjabat tangan denganku.

"Eh Ying ni. Sibuk saja nak bercerita tentang pencapaiannya pada Puan Muda. Oh ya, Puan Muda. Saya pun ada pencapaian hebat. Saya juara menembak, memanah dan equastrian 7 tahun berturut-turut. Hebat kan?" aku tergelak kecil dengan gelagat dua orang adik-beradik itu.

"Awak berdua mengingatkan saya pada abang saya, Taehyung. Kalau Lu oppa dengan Yingying eonnie panggil saya Hara je, boleh? Saya tak selesa dengan panggilan Puan Muda tu. Dari kelmarin mereka panggil Hara sebagai Puan Muda. Hara tak suka" aku tersengih pada kedua-duanya. Mereka hanya mengangguk.

"Eh, kenapa kita bersembang di luar? Jomlah masuk ke dalam. Keadaan rumah ni memang terbaik. Kami jaga dengan sepenuh kudrat kami dengan bantuan pasukan kami. Kalau ada apa-apa, Jungkook hubungi hyung. Kami pergi dulu untuk beri kamu berdua lebih privasi. Kami pergi dulu" kelibat dua beradik berdarah campuran Korea-Cina itu beredar dari halaman rumah.

Tanganku ditarik oleh Jungkook untuk masuk ke dalam vila itu. Mataku tertarik pada dua ekor ikan koi emas di dalam akuarium berhampiran pintu masuk.

"Hai! Debabnya awak berdua" jariku mengacah ikan-ikan tersebut dari kaca akuarium. Riak muka marahnya dan mulut ternganga membuatkan aku geli hati.

"Sudah-sudahlah tu. Ikan tu tak ke mana pun. Jomlah saya tunjukkan kawasan sekitar dekat awak. Tak adalah awak terkucil kalau cari tandas tak jumpa" aku membontoti langkah Jungkook. Yalah, dia tuan rumah. Takkan aku pula yang nak jalan di depan.

Cikguku Suami Private 💜jjk 💜 (16+) •✓•Where stories live. Discover now