Bab 3

1.4K 45 3
                                    

"Auch! Sakitnya". Clare terduduk akibat terlanggar seseorang. Alexandra dan Emma memandang gerangan yang melanggar Clare. Handsome gila.

"Oh I am so sorry. I didn't see you there. Forgive me". Dia menghulurkan tangan untuk membantu Clare. Claire menyambut tangan tersebut. Kasar.

" it's okay. I'm fine". Clare memandang mukanya Tanpa berkelip. Wow handsomenya.

"Okay then. I have work to do. Goodbye then". Clare hanya mengangguk membiarkan lelaki tersebut berlalu pergi.

Alexandra dan Emma tersenyum. Mereka boleh nampak keserasian antara lelaki tersebut dengan Clare. Lelaki tu orang melayu ke? Atau gabungan? Persoalan itu menganggu Clare tiap saat.

"Dah lah jom pergi tingkat atas. Aku nak kena pantau ni". Clare dan Emma mengikut Alexandra ke tingkat atas. Sesampainya di tingkat ke-4 teratas, mereka terdiam.

"Wow..". Mereka menggumam sendiri.

Tingkat ke-46 dan ke atas khas untuk keluarga Alexander sahaja. Mereka jadikan tempat itu kepada bilik keluarga. Sungguh tak dijangka. Tak nampak macam pejabat dah.

Mereka meneliti setiap bilik yang ada. Nampak gayanya tingkat atas sudah siap diubahsuai. Hanya tinggal tingkat bawah sahaja.

Alexandra mengeluh kerana terlalu penat. Naik turun semata-mata nak pantau je. Emma dan Clare jalan pun dah lemah longlai.

"Weyh korang tak lapar ke? Aku penat and lapar". Emma mencuit lengan Clare.

"Ha jomlah. Aku pun lapar ni". Mereka memandang ke arah Alexandra.

"Korang pergi la dulu. Lepas siap ni aku ikut korang okay?". Emma dan Clare mengangguk lalu meninggalkan Alexandra di situ.

Alexandra pergi ke bilik seterusnya. Bilik tayang. Wuish ni pejabat ke rumah? 5 tingkat teratas serupa rumah biasa. Memang cantik sangat tempatnya.

Clare dan Emma pergi ke kedai terdekat sahaja. Mereka menunggu Alexandra menghabiskan kerja yang disuruh abangnya. Rajin betul.

"Weyh tahun ni tahun last kita. Lepas ni kau nak pindah mana-mana ke?". Clare memandang ke arah Emma.

"Aku rasa kalau nak pindah tempat pun. Aku mesti ajak korang". Clare mengangguk.

Seorang pelayan mengambil pesanan untuk mereka. Mereka menunggu pesanan mereka sambil menunggu Alexandra.

Selepas 10 minit, pesanan mereka sampai. Emma dan Clare menikmati air mocha dan cappucino mereka. Mereka sangat menyukai air kopi. Cakap pasal kopi, semua dorang tahu.

"Sory guys. Aku lambat sangat ke?". Emma dan Clare menggeleng. Dengan tiba-tiba seorang pelayan menghantar air Latte kepada mereka. Bila ditanya, pelayan itu kata ada orang bagi untuk Alexandra.

Emma memandang air itu dengan perasaan marah yang membara. Siapa pula main hantar air ni. Sakit hati Emma bila terlihat Alexandra tersenyum melihat air tersebut.

Emma meminta diri untuk pergi ke bilik air. Alexandra perasan muka Emma. Merah padam muka dia akibat marah. Jealous ke dia?

Air itu Alexandra beri kepada seorang budak yang ada diluar kedai tersebut. Budak tu nampak teringin sangat nak minum air tersebut. Tak ada la budak sangat. Dalam 12 - 13 tahun.

Emma memandang cermin di dalam bilik air itu. Sakitnya hati melihat Alexandra senyum untuk peminat dia. Emma tahu Alexandra ni terkenal sebab keluarga mereka. Itulah yang buat dia lebih sakit hati.

Emma keluar dari bilik air dan menuju ke meja tadi. Clare menghabiskan airnya yang memang tinggal sikit pun.

"Jomlah balik. Aku penat". Emma terus berlalu pergi. Clare tak kisah pun dengan Emma.

Alexandra agak terasa dengan Emma tapi dia diamkan sahaja. Dia tak nak Emma nampak dia sedih bila Emma tak pandang dia langsung.

Mereka bangun dari duduknya. Alexandra pergi ke kaunter untuk membayar air minuman yang mereka beli tadi. Mereka terus menuju ke rumah.






Vote I please 😩 and sila sila la follow 😹 however jangan kecam, jangan gatal nak kutuk, jangan gatal nak marah. I made this story for fun.

You're BeautifulDonde viven las historias. Descúbrelo ahora