Bab 13

966 20 1
                                    

Emma terbangun akibat bunyi alarm dari telefon. Bunyi alarm itu sangat lain dari biasa. Dia terus bangun bila teringat yang dia tertidur di bilik Alexandra.

Alexandra disebelahnya dipandang. Emma baru sedar yang dia tidur dengan Alexandra semalam. Sebilik. Sekatil. Emma menelan air liurnya.

Dia turun dari katil dan terus keluar dari bilik Alexandra. Telefonnya juga diambil. Mukanya memerah. Nasib semua orang belum bangun lagi.

Alexandra bangun dari lenanya. Jam sudah menunjukkan jam 10 pagi. Dia terlajak tidur harini. Dia melihat Emma sudah tiada di sebelahnya. Alexandra mengendahkan sahaja.

Dia mengambil tualanya dan terus berlalu ke bilik air. Badannya melekit kerana semalam seharian dia tidak mandi.

Alec bangun dari duduknya. Muka Lyon dipandang lama. Lyon pernah mengkhianati Alec dulu. 6 tahun lepas dia berjanji untuk tidak menunjukkan mukanya lagi.

"I know what you were thinking Alec". Alec memandang Lyon.

"What in the hell do you want Lyon?". Lyon tersengih.

"Your sister". Alec mengeluh.

"It's been 6 years Lyon. You know her feeling. Just fucking find someone else".

"That is the problem Alec. I can't find someone like her. She is one of billions". Alec mengenggam penumbuknya.

Lyon memandang Alec yang sudah bengang. Dia tersengih lalu bangun dari duduknya. Alec memandang Lyon yang berdiri dihadapannya. Tinggi mereka lebih kurang je.

"It's better I like her than I like you isn't it? You used to have feelings for me right?". Lyon memegang dagu Alec. Alec mengenggam tangan Lyon dan memusingkannya.

"Try to touch me or my family. You'll be just a dead body. Even now you look like a moving dead body". Alec menekankan perkataan 'moving'.

Alec melepaskan pegangannya. Muka Lyon memerah akibat terlampau geram. Dia menahan geramnya. Terlalu banyak pengawal disini jadi dia tak boleh buat hal.

"Fine. You'll regret after what you've done to me". Lyon keluar dari rumah Alec. Alec hanya memerhatikan Lyon dibawa pergi oleh pengawalnya.

Alexandra menikmati nasi lemak yang Clare beli. Dia mandi terlalu lama sampaikan jam sudah beralih ke pukul 12 tengah hari.

Emma duduk di dalam biliknya sejak tadi lagi. Alexandra tidak nampak kelibatnya langsung pagi ni. Mungkin dia malu sebab semalam kot.

"Kenapa dengan Emma? Macam tak sihat je". Alexandra mengangkat bahunya.

Ting tong!!

Pintu dibuka oleh Clare. Clare cuti harini jadi dia duduk dirumah sahaja. Clare terpaku. Sejambak bunga ros dan coklat terpapar dihadapannya.

"Is this Alexandra's house?". Clare mengangguk.

Alexandra yang baru habis makan terus berlalu ke hadapan. Dia terpaku melihat muka yang sudah lama hilang dalam hidupnya.

Mereka berbual di ruang tamu. Clare duduk di dalam biliknya sahaja. Rumah ni ada cctv jadi apa yang terjadi di dalam rumah ini mereka akan tahu.

"So Lyon, what are you doing here?".

"Just want to see my beautiful and priceless princess". Lyon memegang dagu Alexandra. Alexandra menolak tangan Lyon.

"I told you before Lyon. Please respect me".

"It's been 6 years Al. Can't you just forget it?".

"What the fuck are you saying? Just forget it? What the fuck Lyon?! você quase me estupra, Lyon!!". (Kau hampir rogol aku, Lyon).

Lyon menundukkan mukanya. Dia tersengih kemudian ketawa. Alexandra memandangnya dengan perasaan takut.

"And I'll do it again". Lyon menolak Alexandra ke dinding. Kakinya menghalang pergerakan Alexandra.

Lyon mendekatkan jarak mukanya dan Alexandra. Alexandra sudah menangis. Sungguh dia takut dengan keadaan ini. Dia terasa lemah. Alexandra menutup matanya.

Bukk!

Lyon terjatuh akibat tumbukan yang terkena tepat pada mukanya. Alexandra membuka matanya. Alec memandang muka Lyon dengan bengang.

"Do it again and I will surely put you in a body bag". Lyon bangun dan berdiri dihadapan Alec.

"Oh don't worry. I will". Lyon keluar dari rumah tersebut meninggalkan Alec dan Alexandra. Alexandra memeluk Alec.

Clare dan Emma turun ke bawah selepas mendengar bunyi barang yang jatuh. Mereka melihat Alec dan Alexandra yang berpelukan. Muka Alexandra merah dan matanya berair.

Alec mengangkat badan Alexandra dan meletakkannya di atas sofa. Alexandra menggigil. Clare dan Emma datang pada Alexandra.

"Apa jadi?".

"Lepas ni kalau ada lelaki nak jumpa Alexandra selain aku, jangan biarkan dorang berdua". Clare dan Emma memandang pelik.

Emma memeluk Alexandra. Terasa badannya menggigil dengan teruk. Emma hampir menangis melihat keadaan Alexandra sebegitu.

Selepas Alexandra tidur, Alec balik ke rumah. Dia menyuruh 5 orang pengawalnya menjaga rumah Alexandra malam itu.

Emma meneman Alexandra yang tidur di dalam biliknya. Muka Alexandra dipegang. Dia berbaring di sebelah Alexandra dan tertidur.











Vote 4 me 😙 comment if you hate/like it 🤗 give me ideas and I'll try to do my besy with it 💪😋❤️🌈

You're BeautifulWhere stories live. Discover now