Bab 18

830 16 0
                                    

Emanuel dan Zach mengemas senjata yang diambil dari bilik senjata Alec. Mereka hanya memilih senjata untuk kecemasan sahaja.

Mereka langsung tidak tahu lokasi orang yang dicari. Gadreel sudah keluar untuk beli makanan. Alec berada dipejabatnya.

"Emma!!". Alexandra menjerit dari bilik air. Emma bergegas ke bilik Alexandra.

"Kenapa?!". Emma memandang Alexandra yang berdiri didalam tab mandi. Dia mengangkat sebelah keningnya.

"Tu...". Alexandra menunjuk ke arah lipas yang berada di dinding. Emma tergelak.

"Tak lawaklah. Please buangkan". Alexandra hampir menangis.

"Okok janganlah nangis". Emma mengambil lipas itu dan melemparkannya keluar tingkat.

"Dah sambunglah mandi". Alexandra menunduk. Mukanya memerah.

"Nak mandi sama-sama". Perlahan suara Alexandra tapi masih boleh didengari.

Emma tersenyum. Dia keluar dari bilik air itu. Alexandra memandang dengan muka kecewa. Dia baru sahaja mahu menutup pintu bilik air. Emma memegang pintu.

"Kata nak mandi sama-sama". Alexandra tersenyum. Mereka mandi bersama.

Magnus duduk di atas bangku dihalaman rumah Alec. Suasana di Amerika sentiasa sejuk tapi di Malaysia panas dan berangin. Jarang dia merasakan suasana begini.

Emanuel, Zach dan Alec keluar dengan muka kemerahan. Magnus memandang pelik. Mereka duduk di pondok ditepi bangku yang Magnus duduk.

"Why are you guys blushing?". Zach dan Emanuel menutup muka mereka.

"My sister and her 'friend' are so loud upstairs". Alec meraup mukanya. Magnus mengangguk faham. Orang bahagia takkan nak kacau kan?

"Aku nak keluar minumlah. Gadreel ni lambat macam siput". Zach bangun dan menuju ke keretanya.

"Tunggu aku!". Emanuel mengejar Zach dan masuk ke dalam keretanya.

"So Alec? Don't you have any girlfriend?".

"Why should I? I already have 4 of them. That's like 4 country to take care". Alec tersenyum.

"And I love them". Alec memandang rumahnya. Magnus mengangguk. Dia tahu siapa yang Alec maksudkan.

"So why don't you have any?". Magnus memandang Alec.

"Because I have someone that I love and that person don't even look at me. I don't even know how that person feel about me". Alec mengangguk. Senyumnya mati bila mendengar ayat Magnus.

Alec bangun dan masuk ke dalam rumahnya. Pintu rumah ditutup. Magnus memandang Alec yang meninggalkannya.

"That person is you, Alec". Magnus mengeluh.

Emma keluar dari bilik air dengan hanya tuala yang dililit dari paras dada sampai lutut. Alexandra keluar dan terus mengambil bajunya di dalam almari.

"Jom pergi Secret Recipe. Saya teringin Chocolate Indulgence". Emma bercakap sambil memakai bajunya.

"Okay. Saya pun nak pergi Starbuck. Teringin minum White Chocolate Mocha". Emma mengangguk. Mereka bersiap dan turun ke bawah.

"Mana kau pergi?". Alec memandang muka Alexandra.

"Dating. Kenapa? Nak ikut?". Alec menggeleng. Mereka keluar menggunakan kereta Alexandra.

Magnus duduk di ruang tamu. Dia jarang tengok tv. Senang kata seumur hidupnya tiada satu masa pun untuk dia menonton tv. Dia membuka tv.

Magnus menukar satu siaran ke siaran lain. Ada cerita lawak. Ada cerita sedih, ada cerita gembira dan banyak lagi. Magnus tergelak bila melihat dirinya seakan budak kecil.

Alec menutup pintu dan melihat Magnus. Magnus menukar siaran. Habis semua siaran dia main tukar-tukar. Alec menahan gelak. Ni ke orang yang selalu masam muka dan jarang senyum?

Alec mengambil tempat di sebelah Magnus dan merampas alat kawalan dari tangan Magnus. Magnus terkejut. Mukanya jelas kelihatan hampa. Alec tergelak.

"Why in the hell are you playing with the remote?".

"Ah I uh I never watch television before. I'm sorry. I can't control myself from learning how it works". Alec tergelak lagi. Alahai comelnya.

"Well, let's watch a movie then". Alec membuka cerita kegemarannya. Magnus tersenyum dalam masa yang sama dia berasa malu.

Emma turun dari kereta bersama Alexandra dan masuk ke dalam Starbuck. Dia memesan Latte dan White Chocolate Mocha. Mereka berbual sambil menunggu pesanan mereka.

"Lepas Secret Recipe nanti awak nak kemana?". Emma memegang tangan Alexandra.

"Saya nak pergi kat satu taman ni dekat tepi tasik. Saya tak ingat nama taman tu". Alexandra tersengih. Pesanan mereka sampai akhirnya.

Emanuel, Zach dan Gadreel balik serentak. Terjumpa kat mall tadi. Banyak betuk barang Gadreel beli ni. Kalah mak-mak.

Mereka masuk ke dalam rumah. Mereka tersengih melihat Alec dan Magnus tertidur di hadapan tv. Terbuka lagi tv tu. Emanuel menutup tv.

Zach mengambil selimut dan menyelimutkan mereka. Gadreel mengambil kamera. Mereka menangkap banyak gambar Alec dan Magnus.

Mereka gelak perlahan melihat muka Alec dan Magnus. Tangan Alec bergerak. Mereka berhenti gelak dan lari ke dapur. Takut kantoi.

Alexandra dan Emma keluar dari kedai Starbuck dan berlalu ke keretanya. Mulut Alexandra dan Emma ditekup. Mereka membawa lari Alexandra dan meninggalkan Emma.

Alexandra memukul tangan lelaki itu tapi apakan daya, dia terlampau lemah. Dia melihat Emma yang sudah pengsan. Air matanya mengalir sebelum dia turut pengsan.
















Vote me 😣❤️ tell me if you have ideas or something doesn't feel right about this story. Tell me if you don't like or want something new too 🤗❤️🎉🌈

You're BeautifulWhere stories live. Discover now