Bab 7

1.1K 19 0
                                    

Selama 12 jam mereka berada di dalam kapal terbang akhirnya sampai juga ke destinasi. Alec meregangkan badannya. Sakit satu badan.

Alexandra tidak lepas dengan fonnya dari tadi. Ingin sahaja dia membalas chat Emma tapi dia sendiri belum bersedia. Dia mengambil earphone miliknya dan memakainya.

"Jom. Kereta kat luar". Alec mencuit lembut bahu Alexandra. Alexandra mengangguk.

Bzz! Bzzz!

Alec memandang telefonnya. Dia meminta diri untuk menjawab panggilan tersebut. Alexandra mengangguk.

"Yes?".

"Are you in? Someone's searching for you".

"Who is it? Do I know her?".

"It's a man, sir". Alec terdiam. Siapa pula yang cari dia.

"I'm gonna get there as fast as I can". Alec terus menamatkan panggilan.

Alexandra sudah menunggunya di dalam kereta. Tanpa banyak bunyi, Alec terus masuk ke dalam kereta. Kereta SUV hitam tersebut berlalu pergi.

Sesampainya mereka di rumah agam yang terserlah keindahannya. Mereka terus masuk ke dalam rumah itu. Ibu tiri mereka duduk di atas sofa. Mukanya pucat dan matanya merah. Menangis kot?

"Hey mom". Puan Levy memandang ke arah Alec dan Alexandra. Tanpa banyak bunyi, dia terus memeluk mereka. Hubungan mereka agak rapat kerana mereka tiada mak.

"He's gone. I'm sorry. I can't save him. I'm useless".

"Hey mom what are you talking about? You're the greatest step mom for both of us. Don't put the blame on you". Alec mengelap air mata ibu tirinya. Alexandra masih lagi memeluknya.

Alexandra melepaskan pelukan mereka. Muka ibu tirinya dipandang. Ini je lah ahli keluarga yang jauh yabg mereka ada sekarang.

"We never stop loving someone like you, mom. I'd lost if you're not here". Alexandra memegang pipi Puan Levy. Puan Levy tersenyum.

Selepas berapa jam mereka bercakap, Alec dan Alexandra meminta diri untuk naik ke atas. Alec ingin keluar sebentar. Ada seseorang yang dia ingin berjumpa.

Alexandra hanya melihat kereta Lamborghini Aventador kepunyaan Alec berlalu pergi dari tingkap biliknya. Alexandra membuka telefonnya.

Chat Emma ditekan. Dia membalas chat Emma yang sudah cecah 200. Risau betul Emma terhadap dirinya. Alexandra tersenyum kecil.

Alexandra

Sory. Too many problems to solve 😣

Emma

Tak apa. I get it. Family matter. Take care there Cass 😙🎉

Alexandra tersenyum. Emma memang sangat memahaminya tapi boleh ke dia terima jika dia tahu siapa Alexandra yang sebenar? Dia menggeleng. Emma is a nice girl.

Emma memandang telefonnya. Dia tahu Alexandra masih belum bersedia nak bercerita tentang kisah hidupnya jadi dia pun tak mahu memaksa Alexandra.

Clare dan Emma tahu bapa Alexandra telah meninggal semalam. Itupun Alec yang bagitahu kalau tak memang tak tahu lah dorang.

"Kau nak keluar ke?". Emma memandang ke arah Clare yang sudah bersiap dengan baju dan make-upnya.

"Yup. Aku ada interview kerja. Aku nak cari kerja so lepas habis exam senanglah nak cari duit". Emma mengangguk.

Clare meninggalkan Emma di rumah berseorangan. Emma termenung memandang tv yang tidak dihidupkan. Fikirannya menerawang pada Alexandra.

Emma menampar pipinya. Belum tentu apa yang dia bayang boleh jadi kenyataan. Haih Emma sedarlah. Mungkin Alexandra takkan ada perasaan yang sama macam kau. Emma mengeluh.

Alec sampai di syarikat A.C Holding. Satu-satunya tempat yang senang bagi dia membuat 'kerja'nya. Dia memarkir kereta dihadapan. Ah kesah apa syarikat dia pun.

"So where is the man?". Jacob menunjuk ke arah bilik mesyuarat. Tanpa banyak tanya, Alec terus masuk ke dalam bilik tersebut.

"So who are you and why do you wanna see me?". Kerusi dipusingkan.

"Ah sir Alexander. I'm Samuel Johnson. Mister Magnus's assistant". Alec mengangguk.

"So tell me. Why is he sent you here. Why didn't he come here by himself?". Sam membuka Ipadnya. Terpampang muka Magnus disitu.

Buat seketika Alec terdiam. Dia memandang muka Magnus tanpa kelip. Magnus memandangnya semula. Ni kali pertama mereka bersua muka. Biasanya mereka berbincang di telefon sahaja.

"Ehemm!". Alec tersedar.

"Ah yeah w-what do you want now?".

"Nothing. I just want to help you".

"Help me? Why do I need your help? Do you think I can't handle this thing?". Magnus menggeleng.

"I'm tryna help Alec. Let me help you as my return for all your favours". Alec mengangguk. Ada guna juga.

"Fine. Meet me tomorrow after my dad's funeral". Magnus mengangguk. Panggilan terus terpadam.

Sam meminta diri untuk pergi. Alec mengangguk. Setelah Samuel pergi, Alec memandang langit di luar tingkap. Bila dia pandang muka Magnus tadi, ada satu perasaan timbul.

Alec memegang dadanya. What is this feeling?





Vote 4 for me 😙❤tengkiuuuuu

You're BeautifulWhere stories live. Discover now