Bab 12

987 25 0
                                    

Alexandra sudah terbaring di atas katilnya beberapa hari ni. Sejak dia balik dari N.Y, badannya mula panas dan muka dia pucat. Mereka ingat Alexandra cuma penat rupanya demam panas.

Tokk tokk!!

Pintu diketuk dan dibuka. Alec masuk ke dalam bilik Alexandra membawa buah-buahan kegemarannya. Alec duduk di tepi Alexandra yang terbaring.

"You know you don't have to come every time I got sick". Alexandra bangun dan duduk.

"Yes I know it already because that's what you told me every time I came to visit you". Alexandra gelak kecil.

Alec menghulurkan bubur yang dia buat kepada Alexandra. Tiap kali Alexandra sakit, dia mesti mengidam bubur yang Alec buat. Alexandra tak larat nak makan sendiri.

Alec menggeleng. Keluar dah perangai budak dia. Bubur itu Alec ambil dan menyuapkannya kepada Alexandra. Alexandra tersenyum lalu memakan bubur itu.

"So I still have works to do. I'm gonna visit you again this evening okay?". Alexandra mengangguk.

Selepas bubur Alec habis, Alexandra terus tertidur. Alec bangun sambil membawa mangkuk yang kosong itu ke dapur. Dia membasuh mangkuk itu.

Bzz! Bzzzz!

Telefon Alec bergetar lama. Alec mencari kelibat telefonnya. Sedikit sahaja lagi telefonnya hampir jatuh dari meja makan namun Alec sempat menyambutnya.

"Hello?".

"I'm going to Malaysia. I have something that you need and we really have to meet". Suara Magnus jelas kedengaran dia dalam keadaan kusut.

"Sure. I'll give you my address". Panggilan terus terpadam.

Alec menghantar alamat rumahnya kepada Magnus. Dia juga menelefon Emanuel, Gadreel dan Zach untuk datang ke Malaysia. Mereka pernah mengikut Alec ke sini jadi senang sahaja mereka mencari rumah Alec.

Alec melihat jam. Dia ada masa 30 minit untuk mesyuarat dia pada pukul 1 nanti. Alec masuk ke dalam keretanya dan terus berlalu pergi.

Alexandra memegang kepalanya. Terasa berat sangat kepalanya bila dia cuba untuk bangun. Clare sudah keluar untuk pergi kerja jadi tinggal dia dan Emma sahaja di rumah.

Emma masuk ke dalam biliknya bersama air dan ubat yang dibeli tempoh hari. Ubat itu diletakkan di atas meja.

Alexandra duduk dan mengambil air yang Emma hulurkan. Ubat di meja juga diambil. Dia makan 3 biji pil yang disyorkan oleh doktor. Air juga dihabiskan.

"Thank you". Perlahan suara Alexandra tapi masih dapat ditangkap oleh Emma. Alexandra terus tertidur.

Alec keluar dari bilik mesyuarat. Hampir 3 jam juga dia duduk di dalam bilik itu. Dia meregangkan badannya.

Dia teringat yang dia perlu melawat Alexandra pada pukul 4. Sekarang sudah pukul 3:53 petang. Nasiblah perjalanan ke rumah Alexandra tidak jauh.

Alexandra terbangun dari tidurnya. Kepalanya sudah tidak berapa pening. Terasa berat katilnya. Dia memandang gerangan yang baring disebelahnya.

Muka Emma yang sedang tidur sangat comel. Alexandra membelai perlahan muka Emma. Emma menggeliat geli bila tangan Alexandra berada di pipinya. Alexandra tergelak kecil.

Alexandra turun untuk mendapatkan air. Dia membiarkan Emma tidur di dalam biliknya. Terdengar bunyi enjin kereta dari luar. Mesti Alec ni.

Alec mengetuk pintu rumah Alexandra. Pintu tersebut terbuka dan muka Alexandra terpapar di depannya. Alec terkejut melihat Alexandra.

"Memang nak mati kau ni". Alexandra tersengih.

Alec tak biasa dengan panggilan yang Alexandra guna jadi dia meminta Alexandra untuk bercakap seperti biasa sahaja antara mereka.

Selepas beberapa jam Alec berada di rumah Alexandra, akhirnya Alec meminta diri untuk balik. Alec masih ada kerja yang belum siap di pejabatnya.

Alexandra juga perlu berehat. Badannya masih lagi lemah kerana demamnya masih belum sembuh sebaiknya.

Alexandra naik ke biliknya selepas kereta Alec beredar. Emma masih lagi tidur. Jam pun dah menunjukkan pukul 9 malam jadi dia mengambil keputusan untuk tidur ditepi Emma.

Sampai sahaja Alec di syarikatnya, dia ternampak lampu dari pejabatnya terbuka. Dia segera naik ke tingkat paling atas iaitu pejabatnya.

Dia pergi ke pejabatnya. Ada kelibat seseorang di dalam pejabatnya. Dia memegang poket belakangnya. Pistolnya tertinggal di dalam pejabat. Mukanya kelihatan bengang. Siapa pula yang berani masuk ni.

Pintu bilik dibuka dan muka orang itu tersenyum jelas mengingatkan Alec tentang kisah dia dan Darkshifter Mafia. Alec terdiam.













Vote for me 🤗 you can tell me your ideas and more. I will try to make it 😋❤️

You're BeautifulWhere stories live. Discover now